متا به دنبال افزودن هوش مصنوعی به واتساپ

متا به دنبال افزودن هوش مصنوعی به واتساپ

با گذشت 3 ماه از سال 2023، واضح است که موضوع محصولات و خدمات فناوری منتشر شده در این سال، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) است. رقابت ChatGPT OpenAI باعث شده غول‌های فناوری مانند مایکروسافت بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی و Google Bard، جدیدترین مدل هوش مصنوعی این شرکت را برای عموم منتشر کنند. و غول فناوری کالیفرنیایی متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، اعلام کرد که این شرکت فناوری به دنبال افزودن هوش مصنوعی به خدمات فعلی خود مانند واتساپ، اینستاگرام و مسنجر در سال جاری است.

مک زاکربرگ، رئیس Meta Platforms و موسس فیس بوک، در رسانه های اجتماعی اعلام کرد که این شرکت در حال ایجاد یک گروه محصول سطح بالا در Meta است که بر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد تا کار خود را در این صنعت توربوشارژ کند. در این بیانیه، متا می‌گوید که در درازمدت، این شرکت به دنبال تمرکز بر توسعه «شخصیت‌های هوش مصنوعی» است که می‌تواند به روش‌های مختلف به افراد کمک کند.

این بیانیه همچنین بیان می کند که هوش مصنوعی می تواند در سبد محصولات فعلی شرکت مانند واتساپ، مسنجر و اینستاگرام ادغام شود. همانطور که در بیانیه نقل شده است، مارک می‌گوید: «ما در حال بررسی تجربیات با متن (مانند چت در واتس‌اپ و مسنجر)، با تصاویر (مانند فیلترهای خلاقانه اینستاگرام و قالب‌های تبلیغاتی)، و تجربه‌های ویدیویی و چندوجهی هستیم.

علاوه بر این، یک گزارش بلومبرگ اشاره می‌کند که تیم هوش مصنوعی در متا توسط احمد الداله رهبری می‌شود که یک مدیر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است. او مستقیماً به مدیر تولید متا کریس کاکس گزارش می دهد، که این گزارش اشاره می کند که این نشانه مهمی است که این شرکت قصد دارد هوش مصنوعی را در طیف گسترده ای از محصولات و خدمات آنلاین خود ادغام کند.

با این حال، متا بازگردانی می‌کند که شرکت هنوز در مرحله رشد هوش مصنوعی است، زیرا بیان می‌کند که شرکت قبل از رسیدن به تجربیات واقعاً آینده‌نگر کارهای اساسی زیادی برای انجام دارد. به عنوان یادداشت پایانی اعلامیه، مارک زاکربرگ خاطرنشان می‌کند که از همه چیزهای جدیدی که متا در این راه خواهد ساخت هیجان‌زده است.

بیشتر بخوانید  9 راه حل برای مشکل کار نکردن اعلان واتس اپ در آیفون و اندروید

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : متا به دنبال افزودن هوش مصنوعی به واتساپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *