مایکروویو و سرطان

مایکروویو

می توان گفت تقریبا همه‌ ی افراد درباره اشعه های خطرناکی که موبایل تولید می کند، آگاهند و سعی می کنند هنگام خواب یا در زمانی که به تلفن همراه خود نیازی ندارند آن را در فاصله مناسبی از خود قرار دهند. اما جالب است بدانیم که تلوزیون، رادیو و مایکروویو نیز اشعه هایی به همان اندازه خطرناک از خود ساطع می کنند. اما آیا می توان تمام این وسایل را از زندگی خود حذف کرد؟!

شایعات فراوانی درباره استفاده از مایکروویو و ایجاد سرطان وجود دارد اما هنوز هیچ مدرک عملی ای برای اثبات این موضوع ارائه نشده است. پزشکان اعلام کردند اشعه ای که مایکروویو از خود تولید می کند غیر یونیزه بوده و خطر سرطان زایی ندارد اما اگر فرد در تماس مستقیم با این پرتوها قرار بگیرد و در شرایط نامناسبی از این دستگاه استفاده شود، بدون شک آسیب هایی جدی از جمله تخریب در سلول ها و صدمه به بافت ها را به بدن وارد خواهد کرد. اما هیچ یک از این آسیب ها سرطانی نیستند.

مایکروویواشعه ی مایکروویو دارای طول موج کوتاه و قدرت زیادی می باشند که در بسیاری از لوازم دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته اند اما تا کنون کسی ادعا نکرده به خاطر تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو به سرطان مبتلا شده است!. این دستگاه دارای بخشی به نام مگنوترون می باشد که باعث ایجاد جنبش سریع در مولکول های آب غذا شده و در نتیجه غذا در مدت کوتاهی گرم می شود. اما متخصصان به این موضوع اشاره کردند که این دستگاه اگر در شرایط مناسب و درست مورد استفاده قرار بگیرد، به هیچ عنوان سرطان زا نبوده و وسیله ای کاربردی می باشد.

برای جلوگیری از آسیب هایی که به آن ها اشاره کردیم باید در مایکروویو را کامل و محکم ببندیم و از نزدیک کردن صورت به صفحه شیشه ای برای دیدن داخل دستگاه خودداری کنیم، چرا که اشعه های مایکروویو برای چشم مضر می باشد. از سالم بودن دستگاه مطمئن باشید به طوری که بالافاصله پس از باز کردن درب، جریان برق نیز باید قطع شود. با متوقف ساختن جریان برق، دیگر اشعه ای در فضای داخلی دستگاه نبوده و به راحتی می توانید غذایتان را از داخل دستگاه بردارید.

بیشتر بخوانید  عادات بد غذایی

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مایکروویو و سرطان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *