ماکروسافت به ورود به حریم خصوصی کاربران متهم شد!

ماکروسافت به ورود به حریم خصوصی کاربران متهم شد!

تعدادی از بازدید کنندگان ویندوز 10 را در طی مراسمی د سئول امتحان کردند. این سیستم عامل جدید برای ارسال اطلاعات محرمانه کاربران به شرکت ماکروسافت مورد نقد قرار گرفت.
فقط چند روز بع از عرضه موفقیت آمیز 14 میلیون نصب بعد از 24 ساعت، ویندوز 10 به خاطر تنظیمات اولیه خود که حریم خصوصی کاربران را تحت الشعاع قرار می داد، مورد سرزنش قرار گرفت.
صدها تن از کسانی که از این ویندوز استفاده کرده اند در سایت هایی مانند Hacker News و Reddit گفته اند که این ویندوز اطلاعات خصوصی آن ها را به ماکروسافت می فرستد، از پهنای باند برای آپلود اطلاعات به کامپیوتر هایی که از همین سیستم عامل بهره میبرند، استفاده می کند، رمز عبور وای فای را با دوستان آنلاین به اشتراک می گذارد و امکان انتخاب آپدیت های امنیتی را حذف کرده است.

بسیاری از شکایت ها مربوط به آگهی های خصوصی سازی شده ای ست که در ویندوز 10 تعبیه شده است. زمانی که سیستم عامل را نصب می کنید، ماکروسافت به شما یک شناسه تبلیغاتی مخصوص می دهد که به ایمیلی متصل است که توسط آن ویندوز را نصب کرده اید. این ایمیل همچنین برای استفاده از امکانات دیگری، مانند برنامه های اختصاصی خود شرکت، حافظه مجازی و دانلود برنامه ها، کاربرد دارد.
با استفاده از این اطلاعات، هم از طریق تاریخچه جستجو در وب هم از طریق برنامه هایی که از طریق ویندوز استور دانلود می کنید، ماکروسافت می تواند تبلیغات را شخصی سازی کند. ماکروسافت همچنین با تبدیل کردن بازی Solitaire که از سال 1990 عضو ثابت بازی های ویندوز بوده است، به یک بازی رایگان و اضافه کردن تبلیغات ویدیویی به آن که قابل رد کردن نیز نیستند، این کار را به اوج خود رسانده است.

در جای دیگر، ماکروسافت همچنین از این اطلاعات شخصی برای آموزش دستیار دیجیتالی جدید خود به نام Cortana استفاده می کند که مانند ورژن ماکروسافتی Siri است. کمپانی می گوید برای فعال سازی کورتنا، اطلاعات مختلفی مانند موقعیت مکانی دستگاه، داده های دریافت شده از تقویم، برنامه های مورد استفاده، اطلاعات از ایمیل ها و پیام ها، مخاطبان، کسانی که با آن ها تماس گرفته اید و این که چقدر از طریق این دستگاه با آن ها در ارتباط هستید را دریافت می کند.
کاربرانی که به ویندوز 10 حمله کرده اند می گویند که فقط دو راه برای حفظ امنیت وجود دارد. یا باید آپدیت های امنیتی را نصب کرده و به سرعت دستگاهتان را روشن خاموش کنید، و یا باید این آپدیت ها را نصب کنید و بعد از کسب اجازه دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. به نظر می رد که گزینه ای برای نصب نکردن این آپدیت ها وجود ندارد. اما این تصمیم توسط متخصصان نفی شده است. آن ها می گویند که یکی از راه هایی که می توانید در محیط های آنلاین امن باشید این است که به سرعت هر آپدیت امنیتی که به دستگاهتان آمد را نصب کنید.

بیشتر بخوانید  ویندوز 10 RTM تا 23 جولای به دست کاربران میرسد

منبع : theguardian.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ماکروسافت به ورود به حریم خصوصی کاربران متهم شد!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *