ماجرای پانزی و سودهای دلاری بیت کوین چیست؟

لیست هشدار وب آموز:

به گزارش وب آموز مدیریت محمد جرجندی متخصص مستقل جرایم سایبری ، ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است. در همین تکنیک به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده میشود ، که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاترند.

البته همین سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می شود و کمپانی یا شخص دریافت‌کننده سرمایه نیازی به انجام فعالیت اقتصادی مهم پول دریافتی ندارد. نام همین ترفند از اسم چارلز پانزی گرفته شده‌است.

تکنیک پانزی چیست؟ به جهت فهمیدن ترفند پانزی فرض کنید تبلیغاتی شروع شده ‌است که وعده سود های فوق‌العاده را برای سرمایه‌گذاران می‌دهد. برای مثال، سود ۳۰٪ به جهت یک قرارداد ۳۰ روزه. هدف طبق معمول اغواء کردن مردمان عامی که دانش عمیقی از کارها سرمایه‌گذاری یا اصطلاحات آن ندارند است.

اصطلاحات اغوا گردانه ای که تأثیرگذار بنظر می‌رسند، البته اساساً بی‌معنی است و به جهت جلب توجه سرمایه‌گذاران بکار می‌روند. اصطلاحاتی همچون hedge futures trading، برنامه‌های سرمایه‌گذاری کلیدی بازدهی بالا (HYIP)، سرمایه‌گذاری در کشور‌های دیگر که قوانین مالی مساعد تری دارند، ممکن میباشد استعمال شوند.

کسانی که  با روش های پانزی سر مردم کلاه می گذارند ، به دنبال پیدا کردن افراد بی دانش هستند تا بتوانند سهام های پانزی را به مردم بفروشند.

 

همینطور ادعا‌هایی همچون یک راهکار سرمایه‌گذاری انحصاری که می بایست به جهت اطمینان از برتری رقابتی محرمانه نگه داشته شود ممکن است به جهت مخفی کردن ماهیت سیستم بکارگیری شوند. سوای مزیت داده ها پیشین یا واضح در مورد سرمایه‌گذاری، تنها تعداد پاره ای سرمایه‌گذار اغواء میگردند که معمولا مبالغ کوچکی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

۳۰ روز بعد، سرمایه‌گذار سرمایهٔ اولیهٔ خویش را بعلاوهٔ ۳۰٪ سود اخذ می‌کند. در همین موقع، سرمایه‌گذار انگیزهٔ بیشتری به جهت سرمایه‌گذاری کلیدی مبلغ بیشتر پیدا کرده و کماکان که اخبار این رخداد منتشر میشود بقیهٔ سرمایه‌گذاران از فرصت به جهت شراکت استفاده می‌کنند، که موجب یک اثر آبشاری بر اثر وعدهٔ عایدی‌های غیرعادی می‌شود. اما، رجوع پول به سرمایه‌گذاران ابتدایی از محل سرمایه‌گذاری تازه‌وارد‌ها پرداخت می‌شود، خیر از محل سودها.

یک علت این که سیستم در ابتدا چنان عالی کار می کند آن میباشد که سرمایه‌گذاران اولیه، آن‌هایی که عملاً عایدی‌های تبارک را اخذ می‌کنند، طبق معمول پول خویش را مجدد در سیستم سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین، آن‌هایی که سیستم را اجرا می‌نمایند عملاً ناچار به پرداخت مبلغ خالص متعدی نیستند؛ آنها به آسانی بایستی عبارت‌هایی را به سرمایه‌گذاران بفرستند که نشان ارائه می کنند آنها اهمیت نگه داشتن پول چقدر بدست آورده‌اند و حساس همین فعالیت همین فریب را که سیستم یک سرمایه‌گذاری حیاتی سود بالاست حفظ کنند.

مبلغان همچنین همت می کنند بازپس‌گیری‌ها را مهم ارائه پلان‌های جدید به سرمایه‌گذاران، به دستم برسانند. پلان‌هایی که معمولاً در آنان پول به ازای سود‌های بالاتری برای مدت بیشتری نگه داشته می‌شود. مروج مشاهده میکند که پول همچنان که به سرمایه‌گذاران گفته می شود که آن ها نمی‌توانند پول را از پلان اولیه به پلان دوم انتقال دهند جریان می‌یابد. چنانچه تعداد کمی از سرمایه‌گذاران بخواهند پول خویش را بر پایه مورد ها اجازه داده شده بازپس بگیرند، خواهش آنها فوراً انجام میشود که سبب می‌گردد همین توهم به جهت کلیه سرمایه‌گذاران دیگر ساخت شود که سرمایه و سود آنان قابل پرداخت است.
بنابراین، یکی از ابتدایی‌ترین مراحل ورود به دنیای رمز راز ها و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال ، و برای جلوگیری از نابود شدن سرمایه خود به سایت لیست هشدار ارز های دیجیتال مراجعه کنید و حداقل قبل از سرمایه گذاری حتما در این سایت تحقیق کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ماجرای پانزی و سودهای دلاری بیت کوین چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *