لپ تاپ Surface Laptop 4 با پردازنده نسل قبلی رایزن AMD از راه می رسد

مدتی است که جزئیات مربوط به جانشین Microsoft Surface Laptop 3 در آینده ارائه شده است. انتظار می رود این دستگاه در ماه آوریل معرفی شود و گفته می شود اینتل و AMD SKU را در هر دو مدل 13.5 اینچی و 15 اینچی ارائه می دهد ، این فاصله از Laptop 3 است که پردازنده های AMD فقط در مدل بزرگتر ارائه می دهند. در حالی که شایعات حاکی از آن است که این دستگاه ها با تراشه های نسل 11th Tiger Lake اینتل روانه بازار می شوند ، اما در مورد اینکه مدل های AMD از کدام نسل تراشه ها استفاده می کنند ، عدم اطمینان وجود داشته است.

امروز ، گزارشی با استناد به اطلاعات خرده فروشان ، مشخصات احتمالی لپ تاپ 4 را ذکر کرده و به گزینه های پردازنده ای که تاشو شرکت Redmond پیشنهاد می دهد اشاره دارد. مشخصات موجود حاکی از آن است که اگرچه نسخه های اینتل – بدون تعجب – از تراشه های Tiger Lake Core i5 و Core i7 مجهز شده اند ، اما قطعات AMD ممکن است تراشه های سری 4000 Ryzen بر اساس معماری Zen 2 باشند. این بدان معناست که شرکت انتخاب جدیدترین پردازنده های تلفن همراه Ryzen 5000 مبتنی بر Zen 3 را انتخاب نخواهد کرد.

نکته جالب دیگری که در این گزارش ذکر شده این است که حداکثر حافظه RAM و گزینه های ذخیره سازی در نسخه های Intel به ترتیب 32 گیگابایت و 1 ترابایت SSD خواهد بود. با این حال انتظار می رود نسخه های AMD با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD ارائه شوند. در مورد خود طراحی ، لپ تاپ 4 انتظار می رود که طراحی کلی قبلی و انتخاب پورت را حفظ کند. انتظار می رود وضوح نمایشگر نیز یکسان باشد و این نسخه را فقط یک مشخصات فنی برجسته می کند.

درست مانند لپ تاپ 3 ، انتظار می رود تراشه های AMD در لپ تاپ 4 پردازنده های Microsoft Surface edition باشند که دارای شماره مدل های Ryzen 5 4680U و Ryzen 7 4980U هستند. جزئیات SKU همچنین به تغییراتی در تراشه ها اشاره دارد که احتمالاً سرعت کلاک بالاتر روی کارت ها است. در مورد اینتل ، گفته می شود که این لپ تاپ ها با گرافیک Core i5-1145G7 و Core i7-1185G7 و گرافیک Iris Xe ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید  لپ تاپ شارژ نمیشه مشکل چی هست ؟

جالب است که ببینیم این دو تراشه چه تفاوت عملکردی در دستگاه دارند. تراشه های Tiger Lake – براساس فرایند 10 نانومتری SuperFin اینتل – به لطف گرافیک Iris Xe قابلیت های گرافیکی چشمگیری را ارائه می دهند و از پشتیبانی PCIe 4.0 نیز برخوردار هستند. تراشه های Ryzen – مبتنی بر معماری 7nm Zen 2 – با هسته های فیزیکی بالاتری ارائه می شوند اما با چند رشته ای همزمان از دست می روند. آنها با Radeon Graphics ارائه می شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لپ تاپ Surface Laptop 4 با پردازنده نسل قبلی رایزن AMD از راه می رسد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *