لنوو و معرفی نسل جدید کروم بوک های خود

لنوو و معرفی نسل جدید کروم بوک های خود

لنوو به تازگی تعدادی لپ تاپ جدید را برای مشتریان دانشجوی خود عرضه کرده است. در میان نسخه‌های جدید، این شرکت همچنین از مدل‌های کروم‌بوک جدیدی رونمایی کرده است که «آموزش هوشمندانه‌تر» و تجربه بهتری را هنگام یادگیری ارائه می‌کنند، بنابراین اجازه دهید نگاهی بیندازیم.

100e Chromebook Gen 4 اولین نمونه از این مدل است و دارای صفحه نمایش 11.6 اینچی ضد تابش نور است. این مدل تنها 1.25 کیلوگرم وزن دارد و به پردازنده MediaTek Kompanio 520 مجهز شده است. این چیپست با 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی eMMC جفت شده است. این لپ‌تاپ همچنین با پشتیبانی از Wi-Fi 6 همراه با یک نسخه اختیاری 4G LTE نیز عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دوربین HD برای کلاس‌های آنلاین و صفحه‌کلید بادوام با کلاهک‌های لبه کامل و پورت‌ها و لولاهای تقویت‌شده اشاره کرد.

این مدل همچنین با مجموعه‌ای از خدمات لنوو ارائه می‌شود که برای افزایش تجربه یادگیری برای کاربران دانش‌آموز اختصاص داده شده است. مانند LanSchool، LanSchool Air، NetFilter و موارد دیگر، که در سایر لپ تاپ های لیست شده در زیر نیز قابل مشاهده خواهند بود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه‌تر شامل VR Classroom است که یک مرکز یادگیری همهجانبه را در یک پورتال ابری ارائه می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده است که به مربیان امکان می‌دهد محتوای VR مرتبط را برای ایجاد درس پیدا کنند و حتی کلاس خود را به راحتی مدیریت کنند.

مشابه مدل 100e، 300e Yoga Chromebook Gen 4 همچنین دارای یک پنل 11.6 اینچی IPS LCD است که از عملکرد صفحه نمایش لمسی نیز پشتیبانی می کند. صفحه نمایش همچنین با شیشه گوریلا گلس کورنینگ و یک قلم گاراژی اختیاری همراه است. زیر کاپوت این لپ تاپ مدیاتک کمپانی 520 نیز قرار دارد.

جدای از پنل نمایشگر، یکی دیگر از تفاوت های عمده بین مدل 100e، لولای 360 درجه است که با سپرهای لاستیکی برای محافظت بیشتر جفت شده است. در جلو، کروم‌بوک یک دوربین جلوی HD نیز ارائه می‌کند، اگرچه خریداران می‌توانند یک دوربین 5 مگاپیکسلی رو به روی جهان را نیز برای گرفتن فیلم‌ها و تصاویر در زمان واقعی انتخاب کنند. برای اتصال، این مدل از استانداردهای Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید  لنوو لپ تاپ خاصی را معرفی می کند

لنوو و معرفی نسل جدید کروم بوک های خود

سازنده رایانه های شخصی چینی همچنین از 500e Yoga Chromebook Gen 4 رونمایی کرد که یک مدل بالاتر از این سه دستگاه است. این دستگاه دارای یک پنل 12.2 اینچی IPS LCD بلندتر است که قابلیت لمس نیز دارد. نسبت تصویر 16:10 به همراه محافظ گوریلا گلس و گواهی TUV با نور آبی کم برای کاهش فشار به چشم کاربر دارد.

در زیر کاپوت، این نوت بوک دارای پردازنده قدرتمندتر اینتل N100 یا N200 است. این با حداکثر 8 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی eMMC جفت می شود. از آنجایی که دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی است، کاربران حتی می توانند انتخاب کنند که یک قلم قلم فعال دریافت کنند. به طور مشابه، حتی می توان بین Wi-Fi 6 یا 6E و 4G LTE اختیاری برای گزینه های اتصال اضافی یکی را انتخاب کرد. در قسمت جلویی نیز یک دوربین HD یا FHD و گزینه ای برای اضافه کردن یک دوربین 5 مگاپیکسلی جهان رو به رو است.

در نهایت، این شرکت 14e Chromebook Gen 3 را راه اندازی کرد که با مدل های Yoga ذکر شده در بالا متفاوت است. این مدل دارای صفحه نمایش 14 اینچی بلندتر است، با این حال، این مدل دارای پنل لمسی فعال نیست. اما پوشش بالایی آلومینیومی دارد و نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای 82 درصد دارد. این مدل می تواند دارای پردازنده اینتل N200 یا پردازنده مرکزی Intel Core i3-N305 باشد.

این چیپست با حداکثر 8 گیگابایت رم و تا 128 گیگابایت حافظه SSD جفت می شود. ویژگی های دیگر عبارتند از Wi-Fi 6 یا 6E برای اتصال سریعتر و پایدارتر. برای کلاس های آنلاین و یادگیری ترکیبی، می توان دوربین HD یا FHD را نیز انتخاب کرد. متأسفانه، این شرکت هنوز قیمت این مدل های لپ تاپ را اعلام نکرده است. اگرچه، کروم بوک های جدید برای آموزش در سه ماهه اول سال جاری در دسترس خواهند بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لنوو و معرفی نسل جدید کروم بوک های خود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *