قیمت بیمه موتور سیکلت 3 ماهه را چگونه استعلام بگیریم؟

بهترین بیمه موتورسیکلت

خرید بیمه موتورسیکلت یک راهکار مناسب برای پیشگیری از مشکلات احتمالی است. مطالعه راهنمای بیمه موتورسیکلت به شما کمک می‌کند با دید بهتری نسبت به تهیه بیمه موتورسیکلت خود اقدام کنید. در این مقاله تمام نکات مهم در مورد بیمه موتورسیکلت را با هم بررسی می‌کنیم. این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

بیمه‌ موتورسیکلت شامل چه مواردی است؟

موتورسیکلت‌ها هم دارای دو نوع بیمه‌نامه هستند:

  • بیمه بدنه موتور
  • بیمه شخص ثالث موتور

باید بدانید که محاسبه نرخ بیمه با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام می‌شود. همچنین  باید اشاره کرد که هزینه بیمه موتور در سال‌های مختلف، تحت شرایط و عوامل گوناگونی تغییر یافته‌است. یکی از عوامل تعیین کننده نرخ بیمه برای موتورسیکلت‌ها سال تولید آن است. هر چه موتورسیکلت جدیدتر باشد نرخ بیمه کمتری برای آن در نظر می‌گیرند.

 

نرخ بیمه موتورسیکلت

استعلام قیمت بیمه موتور سیکلت

حال شاید این سوال مطرح شود که حال شاید این سوال مطرح شود که قیمت بیمه موتور سیکلت چطور تعیین می‌شود؟ عوامل مختلفی در استعلام  بیمه موتورسیکلت تاثیرگذار است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

 

تاثیر نوع موتورسیکلت در نرخ بیمه

در ابتدا باید بگوییم که موتورسیکلت‌ها به طور کلی در سه دسته قرار می‌گیرند. قیمت موتورها به تعداد سیلندر و قدرت موتور بستگی دارد. انواع موتورسیکلت بر اساس نوع آن‌ها به شرح زیر است:

  • موتور سه چرخ
  • موتورسیکلت دو چرخ
  • موتور سیکلت برقی

 

سال تولید موتور نرخ بیمه را کاهش یا افزایش می‌هد

به طور کلی موتورهای جدید حق بیمه کمتری باید پرداخت کنند و هر چه موتور قدیمی تر باشد نرخ حق بیمه برای آن افزایش می‌یابد. بنابراین نرخ حق بیمه با توجه به سال تولید موتورسیکلت متفاوت است.

تعداد سیلندر موتورسیکلت عامل تعیین کننده نرخ بیمه

هر چه تعداد سیلندرهای موتورسیکلت بیشتر باشد نرخ بیمه آن بیشتر می‌شود. موتورسیکلت‌ها بر اساس تعداد سیلندر به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • موتور سیکلت تک سیلندر
  • موتور سیکلت دو سیلندر
  • موتور سیکلت سه سیلندر و بالاتر

 

نوع و ساختار موتور

نوع و ساختار مهم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده نرخ حق بیمه است. به طور کلی حق بیمه برای موتورهای دنده‌ای و موتورهای برقی با هم متفاوت است.

 

تخفیف عدم خسارت بیمه موتور

بهتر است بدانید علاوه بر ریزه کاری‌های موتورسواری بهتر است از دیگر عوامل مهم مانند تاثیر عدم استفاده بیمه در کاهش حق بیمه هم برای شما مفید است. میزان تخفیف عدم خسارت به صورت خودکار محاسبه و روی بیمه موتور سیکلت درج می‌شود. می‌توانید از این نقطه قوت خود در تمدید بیمه‌نامه موتورسیکلت کمال استفاده را ببرید. بیمه ارزان برای موتور خود تهیه نمایید. سقف  تخفیف عدم خسارت بیمه موتور ۷۰ درصد است.

 

بیمه دات کام یک کارگزاری معتبر برای خرید بیمه

بهتر است تاریخ سررسید بیمه خود را چک کنید. چرا که گذشتن تاریخ سر رسید برای شما جریمه‌هایی را در پی دارد. اما باید بدانید جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت چندان هم بزرگ نیست. بیمه دات کام برای این که رضایت همه موتورسواران عزیز را جلب کند، بخش یادآور بیمه را تدارک دیده است. بخش یادآور احتمال فراموشی تاریخ سررسید بیمه را به حداقل می‌رساند. موتورسواران به راحتی با ثبت اطلاعات بیمه‌نامه خود، می‌توانند با خیال راحت به زندگی‌شان برسند. بیمه دات کام قبل از تاریخ سررسید تمدید بیمه، آن‌ها را مطلع می‌سازد.

بیمه دات کام یک کارگزاری معتبر است که سال‌ها در زمینه فروش انواع بیمه سابقه دارد. شما می‌توانید با وارد شدن به سامانه بیمه دات کام به راحتی بیمه موتورسیکلت خود را خریداری کنید.

مدت زمان بیمه‌نامه موتورسیکلت

برخی از شرکت‌ها، بیمه شخص ثالث موتور را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به‌صورت کوتاه مدت در بازه‌های زمانی مختلف یک ماهه، دو ماهه و… ارائه می‌دهند. در صورتی که بیمه گزار قصد فروش یا انتقال موتور خود را دارد، می‌تواند از این بیمه استفاده کند. قیمت این بیمه‌ کمتر از بیمه موتور بلند مدت (با اعتبار یک ساله) است. در حال حاضر امکان خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت یا بیمه موتور 3 ماهه  از بیمه دات کام(https://bimeh.com) فراهم شده است. اگر زمان تمدید بیمه موتورتان است و  مایل به خرید بیمه کوتاه مدت هستید یا بعد هزینه‌ای قیمت بیمه موتورسیکلت دستتان را بسته است، می توانید گزینه‌های بیمه موتورسیکلت سه ماهه، نرخ بیمه موتورسیکلت شش ماهه، قیمت بیمه موتورسیکلت شش ماهه و روش محاسبه حق بیمه کوتاه مدت ۳ یا ۶ ماهه را مدنظر قرار دهید. بیمه کوتاه مدت برای موتور سیکلت یک امکان خوب برای موتورسواران فراهم می‌کند تا از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند.

جریمه دیرکرد بیمه موتور

 

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت به صورت روزانه و حداکثر به مدت یک سال ( ۳۶۵ روز) تعیین می‌شود. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور به این صورت است:

حق بیمه خالص ثالث موتور سیکلت را طی یک سال تقسیم بر ۳۶۵ می‌نمایید. سپس حاصل به دست آمده را در تعداد روزهای دیرکرد ضرب می‌کنند.

البته اگر بیشتر از یکسال از دیرکرد بیمه شما گذشته است، فقط باید جریمه ۳۶۵ روز دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت پرداخت شود. مبلغ جریمه دیرکرد هنگام خرید بیمه تعیین می‌شود. این جریمه بر نرخ حق بیمه موتور اضافه می‌شود.

بررسی پوشش‌های بیمه بدنه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت از موتورسیکلت در برابر حوادث مختلفی محافظت می‌کند تا سقف تعهدات بیمه خسارات وارد شده را پرداخت می‌کند. این خسارات به شرح زیر هستند:

  • آتش‌سوزی
  • سرقت خودرو
  • تصادف یا برخورد خسارت‌زا هر جسک متحرک یا ثابت با موتورسیکلت
  • انفجار و آتش گرفتن موتورسیکلت

 

بررسی پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی وارد شده به راننده مقصر، سرنشین و اشخاص ثالث را جبران می‌کند. شخص ثالث می‌تواند ترک موتورسوار نشسته باشد یا یک عابر پیاده باشد. به هر حال بیمه خسارات جانی مانند فوت، درمان، از کارافتادگی و نقص عضو را در این مورد خاص پرداخت می‌کند.

احتمالا برای شما هم این سوال به وجود آمده است که آیا بیمه خسارات خود بیمه‌گزار را هم جبران می‌کند؟ باید بگوییم که بله، بیمه خسارات شخص ثالث به سرنشینان موتور مقصر را پرداخت می‌کند. اما پرداخت خسارت فقط شامل خسارات جانی مانند فوت، از کار افتادگی، نقص عضو و هزینه‌های درمانی است. شرکت بیمه بر اساس پوشش‌ها و سقف تعهدات خود این خسارات را پرداخت می‌کند.

 

بررسی شرایط در زمان تصادف با موتورسیکلت بدون گواهینامه

آیا بیمه خسارات راننده موتورسیکلت بدون گواهینامه را پرداخت می‌کند؟ بله! بیمه خسارات وارد شده را جبران می‌کند. اما از آن‌جایی که نداشتن گواهینامه جرم است. راننده بر اساس قانون متخلف و مجرم است و در چنین شرایطی بیمه ابتدا هزینه را پرداخت می‌کند اما سپس تمام هزینه را از راننده بدون گواهینامه می‌گیرد.

بنابراین بهتر است تهیه گواهینامه را در راس کارهای خود قرار دهید تا بتوانید به طور کامل از خدمات بیمه‌ای در زمان مورد نیاز استفاده کنید. داشتن گواهینامه در سراسر دنیا یک مهارت کاربردی محسوب می‌شود. علاوه بر استفاده از بیمه شخص ثالث با داشتن گواهینامه می‌توانید فرصت‌های شغلی را در صورت نیاز برای خود فرآهم نمایید.

 

مواردی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیست

مواردی که تحت پوشش بیمه موتورسیکلت نیستند

بهتر است بدانید بیمه شخص ثالث دارای پوشش‌های مناسبی است و خرید این بیمه به شما کمک می‌کند بخش قابل توجهی از مشکلات خود را در مواقع اضطراری مانند وحوادث جبران کنید. اما بهتر است بدانید که برخی شرایط موجب می‌شود شما نتوانید از بیمه شخص ثالث استفاده کنید. برای مثال موارد زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیستند و در صورت بروز مشکلاتی از این دست باید خودتان خسارات وارده را پرداخت کنید.

  • رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر و روانگردان انجام شده باشد.
  • تصادف عمدی باشد.
  • راننده، موتورسیکلت را دزدیده باشد یا با سند و مدرک ثابت شود که او از مسروقه بودن موتور اطلاع داشته است.

 

تهیه بیمه موتور برای ایمنی بیشتر در حوادث

آگاهی از قوانین وضع شده در زمینه استفاده از بیمه موتورسیکلت به شما کمک می‌کند خرید بیمه را با خیال راحت‌تری انجام دهید. بیمه موتورسیکلت می‌تواند در حوادث مختلف بخش بسیار قابل توجهی از خسارات را جبران کند.

در این مقاله در مورد تمام نکات مهم در خصوص بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه با شما صحبت کردیم. همچنین اهمیت داشتن گواهینامه و خرید بیمه را به شما گوش‌زد نمودیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا با دید بهتری به خرید بیمه موتورسیکلت اقدام نمایید و در صورت نداشتن گواهینامه در با توجه به تمام توضیحاتی که دادیم برای تهیه گواهینامه در اسرع وقت اقدام کنید. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قیمت بیمه موتور سیکلت 3 ماهه را چگونه استعلام بگیریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *