قیمت انواع گوشی آیفون اپل

قیمت انواع گوشی آیفون اپل

آیفون به عنوان یکی از اصلی‌ترین دسته محصولات برند اپل، هرساله در ماه اکتبر، مدل جدیدی از خود را معرفی می‌کند. با اینکه اپل همواره در پی غافلگیر کردن کاربران خود از لحاظ استفاده از تکنولوژی و قابلیت‌های جدید در محصولاتش است، اما هزینه کالاها و خدمات این شرکت به خصوص قیمت آیفون، یکی از موضوعات منفی است که مشتریان این برند باید آن را در نظر بگیرند. در این مقاله با “موبایل کمک” همراه ما باشید تا راجع به قیمت آیفون صحبت کنیم.

اپل

Apple، یکی از ابرشرکت‌های بین‌المللی – آمریکایی مطرح در حوزه فناوری است که این شرکت در 1 آپریل سال 1976، توسط دو شخص به نام‌های استیوجابز و استیو وزنیک در یک گاراژ پایه گذاری شد.

امروزه اپل در زمینه رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لوازم جانبی رایانه‌ها و نرم افزارهای کاربردی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در کوپرتینو، کالیفرنیا واقع شده است. در کنار محصولاتی که برای این شرکت ذکر کردیم، از جمله خدماتی که امروزه، از سوی این غول فناوری ارائه می‌شود می‌توان همچنین گفت:

  • Apple TV
  • OS X
  • IOS
  • WatchOS، iLife، iWork
  • Apple Store, Online Apple Store, iTunes Store, IOS Store
  • iCloud, iBook Store, Mac App Store, Apple Music

گوشی‌های اپل

گوشی‌های اپل که با نام آیفون شناخته می‌شوند، برای اولین بار از سال 2007 وارد بازار شدند. نسل اول تلفن‌های هوشمند اپل، توانست به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گیرد و به عنوان اولین‌ تلفن‌های همراه هوشمند، تحول عظیمی را در این صنعت ایجاد کند.

با معرفی اجمالی که تا به اینجای کار بیان شد، در این مقاله همراه ما باشید تا راجع به قیمت آیفون و مدل‌های مختلف آن از نظر گران‌ترین مدل‌ها، ارزان‌ترین و بهترین‌ گوشی‌های میان رده بپردازیم و بیشتر راجع به هزینه گوشی‌های این شرکت و امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهند، صحبت کنیم.

آیفون اپل

بررسی قیمت بهترین مدل‌های آیفون

در این قسمت می‌خواهیم قیمت انواع آیفون را از نظر بیشترین امتیازی که توسط کاربران گرفته‌اند و بیشترین‌ قیمتی که برای مدل‌های مختلف آیفون ثبت شده است، بررسی کنیم. این مدل‌ها عبارتند از: (تمام هزینه‌ها و نرخ‌هایی که برای قیمت آیفون در این مقاله ثبت شده است، بر اساس آخرین معاملات در ماه فروردین سال 1400 می‌باشد):

نام مدلقیمت آیفون (ایران)قیمت آیفون (جهانی)
iPhone 12 Pro Max40.200 میلیون تومان1099 دلار
iPhone 1230.600 میلیون تومان829 دلار
iPhone 12 Mini28.500 میلیون تومان704 دلار
  • iPhone 12 Pro Max: یکی از بهترین مدل‌هایی که برای گوشی‌های آیفون وجود دارد، آخرین مدل آن یعنی iPhone 12 Pro Max است که به عنوان بهترین گوشی اپل از نظر مشخصات فنی شناخته می‌شود. این گوشی دوست داشتنی که می‌تواند تمام نیاز‌های ما به یک تلفن همراه را برطرف کند، با اینکه مشخصات کاملاً قدرتمندی دارد اما به عنوان گران‌ترین مدل آیفون اپل شناخته می‌شود. از جمله مهم‌ترین مشخصات iPhone 12 Pro Max می‌توان به صفحه نمایش با تراکم پیکسلی 458 ppi، سیستم عاملی IOS 14.1، رام 6 گیگابایت با حافظه‌ داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت، دوربین چهارگانه 12 مگا پیکسلی و باتری 3687 میلی‌آمپر ساعتی اشاره نمود.
  • iPhone 12: مدل دومی که می‌توان معرفی نمود، iPhone 12 است که مشخصات فنی آن نسبت به مدل Pro Max، قوی‌تر نیست اما این مدل توانسته است به علت هزینه نسبتاً کمتر نسبت به مدل Pro Max، فروش بیشتری را داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مشخصات iPhone 12 می‌توان به صفحه نمایش با تراکم پیکسلی 460 ppi، سیستم عامل IOS 14.1، رام 4 و حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت، دوربین دوگانه 12 مگا پیکسلی و باتری 2815 میلی‌آمپر ساعتی اشاره نمود.
  • iPhone 12 Mini: اگر قصد خرید گوشی آیفون در میان جدید‌ترین محصولات این شرکت را دارید و می‌خواهید هزینه‌ کمتری را در نظر بگیرید، می‌توان iPhone 12 Mini را به عنوان یکی از بهترین‌ مدل‌های گوشی iPhone معرفی نمود. این تلفن همراه در برخی مشخصه‌ها از جمله کندتر بودن شارژ بی‌سیم، طراحی و دیزاین کوچکتر و باتری 2227 میلی‌آمپر ساعتی، از مدل قبلی در سطح پایین‌تری قرار دارد اما از مزایای آن می‌توان به دوربین عقب قدرتمند، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه موبایل 5G، و تراکم پیکسلی 476 PPI اشاره نمود.

بررسی گوشی‌های اقتصادی آیفون

اگر برای خرید گوشی اپل، می‌خواهید هزینه‌ی معقول‌تری را در نظر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مدل‌هایی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، بررسی کنید. این موارد عبارت‌اند از:

نام مدلقیمت (ایران)قیمت (جهانی)
iPhone SE 2nd Genدر حدود 15 الی 17 میلیون تومان330 دلار
iPhone 12 Mini28.500 میلیون تومان704 دلار
iPhone 8از 9 میلیون الی 11 میلیون تومان210 یورو
iPhone X (10)از 13.6 الی 16 میلیون تومان338 دلار
  • iPhone SE 2nd Gen: آیفون SE برای افرادی که تلفن ارزان قیمتی از اپل می‌خواهند، یک گزینه بسیار جذاب محسوب می‌شود. اگر با فقدان ویژگی‌هایی مانند Face ID برای احراز هویت یا صفحه نمایش بزرگ، مشکلی ندارید، iPhone SE به عنوان یک تلفن همراه هوشمند اپل می‌تواند پیشنهادی عالی برای شما باشد. به جای Face ID شما می‌توانید از اثر انگشت خود استفاده کنید. این تلفن همراه، از نظر اندازه مشابه Pixel 4A است که از یک صفحه نمایش 4.7 اینچی بهره می‌برد. از دیگر امکانات این تلفن همراه، می‌توان به شارژ بی سیم و مقاومت در برابر آب IP67 اشاره نمود.
  • iPhone 12 mini: دومین مدلی که می‌توان آن را به عنوان یک گوشی میان‌رده در میان محصولات این شرکت معرفی نمود، باید به مدل iPhone 12 mini اشاره کرد که قیمت آیفون در این مدل در حدود 704 دلار می‌باشد.
  • iPhone 8: مدل دیگری که می‌توان به عنوان یک گزینه برای خرید گوشی ios پیشنهاد کرد، iPhone 8 است که نقاط قوت آن شامل شارژ وایرلس، امکان شارژ سریع، زیبایی و ضدآب بودن و نقاط ضعف آن شامل باتری ضعیف می‌شود. از مشخصات آن همچنین می‌توان به رام 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایت، حسگر اثر انگشت در جلو، صفحه نمایش 4.7 اینچی با تراکم پیکسلی 326 ppi، باتری 1821 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین 12 مگا پیکسلی و سیستم عامل IOS 11 اشاره نمود.
  • iPhone X: گوشی بعدی که می‌خواهیم به عنوان یک تلفن همراه هوشمند میان رده از نظر قیمت آیفون به شما معرفی کنیم، گوشی iPhone X است که با نام iPhone 10 نیز شناخته می‌شود. این گوشی دارای صفحه نمایش عالی، بلندگو با پخش صدای شفاف، دوربین باکیفیت، باتری مناسب است که دارای رام 3 گیگابایتی با حافظه داخلی حداکثر 256 گیگابایت می‌باشد. قیمت گوشی اپل در این مدل در حدود 338 دلار در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید  اپل نسخه بتا iOS 9 را به شکل عمومی منتشر میکند

قیمت انواع گوشی آیفون اپل

بررسی ‌ارزان‌ترین مدل‌های بازار از نظر قیمت آیفون

به عنوان ارزان‌ترین گوشی‌های برند اپل که می‌توان آن‌ها را از نظر قیمت آیفون دسته‌بندی کرد، باید به دو مدل iPhone SE و iPhone 8 اشاره نمود.

نام مدلقیمت آیفون (ایران)قیمت آیفون (جهانی)
iPhone SE 2nd Genدر حدود 15 الی 17 میلیون تومان330 دلار
iPhone 8از 9 میلیون الی 11 میلیون تومان210 یورو
  • iPhone SE: در اوایل سال 2020، اپل یک تلفن کامپکت دیگر خود را همانند مدل نسل اول SE که در سال 2016 معرفی کرده بود، در بازار ارائه داد که اکنون به عنوان ارزان‌ترین مدل آیفون موجود در بازار (پس از آیفون مدل 8) شناخته می‌شود. قیمت آیفون در این نسخه، همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، در حدود 330 دلار است.
  • iPhone 8: مدل iPhone 8 در دو ورژن A1905 با قیمت آیفون 210 یورو و همچنین مدل A1863 در بازار ارائه شد.

در ادامه لیست، هرچه به نسل‌های قبل‌تر برگردیم، مدل‌های ارزان‌تری را می‌یابیم که البته بعضی از این مدل‌ها دیگر تولید نمی‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به قیمت آیفون در مدل آیفون 4 با قیمت 200 یورو، آیفون 5 با قیمت 340 یورو، آیفون 7 با قیمت 170 یورو، آیفون 6s با قیمت 230 یورو، آیفون 7 با قیمت 180 یورو اشاره نمود.

دلایل بالا بودن قیمت آیفون

در انتهای این مقاله با موضوع قیمت آیفون، لازم است به برخی دلایل و فاکتورهایی که در قیمت آیفون موثر هستند، بپردازیم. همان‌طور که میدانید، اپل و محصولات آن، به عنوان گران‌ترین برند در جهان شناخته می‌شوند و همواره هزینه بالای محصولات و خدمات این شرکت، مورد انتقاد کاربران بوده است. اما چرا این شرکت همچنان قیمت‌های بالایی را برای کالاهای خود در نظر می‌گیرد. برای پاسخ به این پرسش در خصوص قیمت آیفون، می‌توان دلایل زیر را ذکر کرد که عبارت‌اند از:

  • نخستین دلیل این است که اپل نه تنها سخت افزار هر تلفن همراه هوشمند خود یعنی آیفون‌ها، مک بوک‌ها و …، بلکه نرم افزار آن‌ها را نیز طراحی و مهندس می‌کند. اپل تمام اجزا و بخش‌های سیستم عامل خود از جمله تجربه کاربری را طراحی و کنترل می‌کند. یکپارچه سازی دقیق نرم افزار و سخت افزار منابع بیشتری را هم از نظر زمان و هم هزینه در برخواهد گرفت و بنابراین، به طور طبیعی، قیمت گوشی را افزایش می‌دهد.
  • اپل همچنان موقعیت آیفون را به عنوان یک محصول رده بالاتر ادامه می دهد ، که اگرچه آن را در برخی از بازارهای بزرگ در حال توسعه مانند هند باز نمی دارد ، به این شرکت اجازه می دهد حاشیه سود بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود در هر گوشی به دست آورد. این گامبی تاکنون کار کرده است: آیفون سودآورترین محصول در تاریخ معاصر است.
  • دومین دلیل، جنس آیفون و کالاهای این برند است که در واقعیت، از ده‌ها فلز ساخته شده است که باید از هر گوشه جهان تهیه شده و در مقیاس مناسب با دست تولید شوند. هر کدام با هزینه انسانی نسبتاً زیاد و امتیازاتی که دارند، باعث افزایش هزینه خواهند شد.
  • کیفیت قطعات از جمله اجزای پیچیده آن مانند ژیروسکوپ، شتاب سنج، سنسورهای چند لمسی، Gorilla Glass و پردازنده های سری A بسیار کم حجم و قدرتمند نیز دلایلی برای گران‌ بودن قیمت محصولات اپل است.
  • همچنین از دلایل دیگری که می‌توان برای بالا بودن قیمت آیفون ذکر کرد، باید به اعتبار برند، هزینه تبلیغات، نوآوری و سرویس‌های خاص این شرکت اشاره نمود.

پایان رپورتاژ آگهی /

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قیمت انواع گوشی آیفون اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *