ویژگی های میز مدیریت مناسب و استاندارد برای محیط کار

ویژگی های میز مدیریت مناسب و استاندارد برای محیط کار

میز مدیریت اصلی ترین عنصر در اتاق مدیریت به شمار می رود. در واقع مراجعه کنندگان پیش از هرچیز متوجه میز مدیریت و میزان کیفیت آن می شوند. از این رو تدارک یک میز مستحکم و زیبا برای اتاق مدیریت اهمیت بسیاری دارد. با آشنایی با ویژگی های یک میز مدیریت مناسب، می توانید یک خرید خوب و موفق را تجربه کنید.

ویژگی های میز مدیریت

تنها یکبار حضور در بورس فروش لوازم اداری، شما را با طیف گسترده ای از مبلمان اداری روبرو می سازد. ممکن است در این حین دچار سردرگمی شوید و نتوانید میزهای با کیفیت را از نمونه های نامرغوب تفکیک کنید. در این شرایط احتمال خرید یک میز بی کیفیت و نامناسب به مراتب افزایش می یابد.

این در حالیست که با آشنایی با خصوصیات یک میز ارگونومیک و با کیفیت می توانید از پس این چالش بربیایید. در قدم اول بهتر است میز مدیریت را از جنبه های ظاهری بررسی کنید. برای اینکار ابتدا سبک مورد نیاز خود را تعیین کنید. میزهای مدیریت در انواع کلاسیک و مدرن عرضه می شوند.

میزهای کلاسیک برای محیط های رسمی و ایجاد شکوه بیشتر مناسب هستند. این در حالیست که میزهای معمولی و مدرن برای عموم محیط ها قابل استفاده اند. در خرید میزهای کلاسیک می بایست بودجه بیشتری را برای خرید میز مدیریت اختصاص دهید. این دسته از میزها از چوب های گران قیمت ساخته شده و نیاز به صندلی های چرمی و با کیفیت دارند.

ویژگی های میز مدیریت مناسب و استاندارد برای محیط کار

در قدم بعد میز مدیریت را از لحاظ ساختاری و فنی بررسی کنید. دارا بودن استانداردهای ارگونومیک اهمیت بسیار بالایی دارد. این استانداردها تضمین کننده سلامت بدن کاربر خواهد بود و شرایط خوبی برای مدیر مجموعه فراهم می کند.

در نهایت نیز کیفیت چوب و متریال به کاررفته در میز را مورد توجه قرار دهید. هرچقدر میزان کیفیت چوب میز بیشتر باشد، دوام و ماندگاری آن در طول کارکردهای طولانی مدت افزایش می یابد. میزان کیفیت اتصالات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مانع خرابی زودرس میز می شوند.

مشخصات یک میز مدیریت خوب

تا به اینجا با نحوه خرید میز مدیریت با کیفیت آشنا شدید. حال تصمیم داریم تا با مشخصات یک میز مدیریتی استاندارد و ارگونومیک آشنا شویم. اساساً میزهای اداری استاندارد با چند مشخصه اصلی شناخته می شوند. آگاهی از این مشخصات کمک می کند تا خرید یک میز با چالش کمتری دنبال شود. مشخصات یک میز اداری خوب و استاندارد در موارد زیر خلاصه می شود.

بهره مندی از خواص ارگونومیک

دارا بودن استانداردهای ارگونومیک یکی از اصلی ترین مشخصات یک میز مدیریت خاص مرغوب است. این دسته از مشخصات نه تنها تضمین کننده سلامت بدن هستند، بلکه به استفاده راحت از میز نیز کمک می کنند. انجام فعالیت های اداری بر روی میزهای استاندارد، آسیب ناشی از نشستن های طولانی مدت را خنثی کرده و از بین می برد.

ویژگی های میز مدیریت مناسب و استاندارد برای محیط کار

ابعاد و اندازه استاندارد

بهره مندی از ابعاد و اندازه استاندارد از دیگر مشخصات یک میز اداری با کیفیت است. میزهایی که فاقد ابعاد استاندارد هستند فضای کافی برای انجام فعالیت های اداری تدارک نمی بینند. یا بیش از حد بزرگ هستند و منجر به اشغال فضای اتاق می شوند و یا بیش از حد کوچک بوده و مانع دسترسی به تجهیزات اداری می شوند.

ارتفاع میز نیز به اندازه ابعاد آن مورد توجه است. بهترین میز مدیریت دارای ارتفاع مناسب بوده و شرایط خوبی برای نشستن فراهم می کنند. در حالیکه میز های بی کیفیت با ارتفاع کم و یا زیاد آسیب های متعددی به ستون فقرات می زنند.

بهره مندی از کشو و کمد کافی

مدیر یک مجموعه اداری می بایست به کشو و کمد متعدد دسترسی داشته باشد تا از این طریق فایل ها و اسناد خود را ساماندهی کند. از دیگر این رو می توان دارا بودن کشو و کمد کافی را نیز از جمله مشخصات یک میز اداری خوب قلمداد نمود.

متریال با کیفیت و مرغوب

استفاده از متریال با کیفیت از دیگر ویژگی های میز مدیریت مناسب است. هر چقدر کیفیت متریال به کاررفته در میز بیشتر باشد، دوام و ماندگاری آن نیز افزایش می یابد. کیفیت متریال در بخش های مختلف همچون رویه، زیره و اتصالات نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.

سخن پایانی

میز مدیریت از جمله اصلی ترین مبلمان های اداری به شمار می رود. میزهای اداری با کیفیت با چند مشخصه اصلی شناخته می شوند. آگاهی از این مشخصات تجربه یک خرید موفق را به ارمغان می آورد. این مشخصات در دارا بودن ابعاد و ارتفاع استاندارد، بهره مندی از خواص ارگونومیک و … خلاصه می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویژگی های میز مدیریت مناسب و استاندارد برای محیط کار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *