قطعات سخت افزاری داخلی مدل M2 مک بوک پرو مشابه نسخه M1 است

قطعات سخت افزاری داخلی مدل M2 مک بوک پرو مشابه نسخه M1 است

به تازگی یکی از رسانه ها تصمیم گرفت به کالبدشکافی مدل M2 مک بوک پرو اپل بپردازد. در این کالبدشکافی مشخص است که قطعات داخلی همان چیزی بوده که در مدل M1 سیزده اینچی شاهد بودیم.

البته از طراحی بیرونی مشخص بود که مک بوک پرو M2 همان نسخه M1 باشد و تنها شرکت کوپرتینویی ترجیح داد از چیپ M2 و برخی موارد جدید دیگر بهره گیرد. این لپ تاپ طی رویداد WWDC 2022 اپل رونمایی شده و همراه با مک بوک ایر 2022 از آن پرده برداری شده است.

در اخباری مرتبط شرکت اپل پیشتر  تصمیم گرفت تا فروش مدل ریفربیشد یا همان بازسازی شده کامپیوتر مک استودیو را با تخفیف 10 درصدی به فروش برساند. سه ماه قبل بود که فروش مک استودیو آغاز شد و حال با گذشت سه ماه نسخه ریفربیشد برای فروش دردسترس قرار گرفت.

قیمت نسخه ریفربیشد 1799 دلار بوده که 10 درصد تخفیف هم نسبت به نسخه نو پیدا کرد. بنابراین مشتریان می توانند تخفیف 200 دلاری با خرید نسخه ریفربیشد داشته باشند. گفته شده مک استودیو با چیپ M1 Max و حافظه اس اس دی 512 گیگابایتی و رم 32 گیگابایتی و گرافیک 24 هسته ای 1999 دلار بوده اما مشتریان با تخفیف 10 درصدی می توانند 1799 دلار پرداخت کنند.

باید بیان داشت که نسخه ریفربیشد مشکلات بسیار کمی داشته و خریداران تاکنون گزارش خرابی خاصی اعلام نکردند. در اخباری مرتبط از زمانی که اپل آیفون 8 پلاس را عرضه کرد، به نظر می رسد مدلی با نام پلاس وجود نداشته است. در مقابل، آیفون‌هایی را با نام‌های Pro و Pro Max دیده‌ایم. سری آیفون 14 نیز از این قاعده مستثنی نیست. سری آیفون 14 شامل مدل های آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس خواهد شد. با این حال رسانه های کره ای اخیرا مدعی شده اند که سری آیفون 14 دوباره مدل پلاس خواهد داشت. این گزارش ادعا می کند که آیفون 6.7 اینچی غیر پرو این دستگاه خواهد بود. این بدان معناست که گوشی هوشمندی که ما آیفون 14 مکس می نامیم، در واقع با نام آیفون 14 پلاس وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید  انتشار رندرهای جدید از گوشی iPhone 15 Pro

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قطعات سخت افزاری داخلی مدل M2 مک بوک پرو مشابه نسخه M1 است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *