قابلیت فوروارد نمودن پیام ها در واتس اپ محدود شد

پیام رسان واتس اپ

مدتی قبل خبری مبنی بر افزوده شدن قابلیت فوروارد پیام ها در واتس اپ در فضای مجازی منتشر شد و افراد بسیاری نیز از این قابلیت استقبال نمودند ولی در این میان گویا با استفاده از این ویژگی بسیاری از افراد اقدام به انتشار خبرهای کذب و دورغ می نمودند. در این میان مدیران واتس اپ تصمیم گرفتند که با محدود نمودن این ویژگی در مقابل این مسئله ایستادگی نمایند. اکنون در شرایطی که این قابلیت محدود شده است، خبری مبنی بر چند و چون کار منتشر شده است.

پیام رسان واتس اپ

این روزها انتشار اخبار کذب در شبکه‌ های اجتماعی کوچک و بزرگ در جهان، به مشکلی اصلی تبدیل شده است. طبعا یک نرم افزار پیام رسان نظیر واتس اپ که حدود 1 میلیارد کاربر دارد ، در زمینه ی مبارزه با خبرهای نادرست با سخت ترین و حساس‌ ترین وضعیت ها روبرو است. شش ماه گذشته بود که تیم توسعه دهنده ی پیام رسان واتس اپ، بر اساس این شرایط مذکور فکر جالبی به منظور جلوگیری از نشر خبرهای دروغین و شایعات بی اساس در این پلتفرم اندیشیدند: این که برای فوروارد کردن بعضی پیام‌ ها، محدودیت می گذارد.

این میزان محدودیت را که از 6 ماه قبل تا به امروز برای تعداد معدودی از کاربران مورد آزمایش قرار می گرفت، اجازه نمی‌ داد که هر یک از کاربران یک پیام را برای بیش از 5 نفر Forward نماید. در آن هنگام علت اعمال چنین محدودیتی، جلوگیری از افزایش میزان تنش‌ های سیاسی در کشور هند اعلام گردیده بود ولی واتس اپ تصمیم داشت که این فرآیند را برای همیشه اعمال نماید. بر اساس گزارش سایت خبری CNBC، پیام رسان واتس اپ که دارای محدودیت فوروارد نمودن پیام‌ ها را از ساعاتی قبل برای تمامی کاربران خود از سراسر جهان اعمال نموده است. در طی این گزارش آمده است که آزمایش این محدودیت در کشور هند، با موفقیت روبرو بوده و توانسته است تا میزان پیام‌ های فوروارد شده که احتمال دارد شامل شایعات بی اساس و خبرهای کذب باشند را در میان کاربران این کشور تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

پیام رسان واتس اپ

لازم به ذکر است که در شرایط پیشین و زمانی که محدودیت ها به منظور فوروارد نمودن پیام‌ ها وجود نداشت، تعداد بسیار زیادی از کاربران کشور هند قربانی شایعات و دروغ هایی شدند که در این پلتفرم برای آن ها ارسال می گشت. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی منابع خبری، درگیری های صورت پذیرفته در هندوستان در سال‌ های 2017 و 2018 میلادی نه تنها سبب مجروحیت تعدادی از کاربران این کشور شد بلکه این وضعیت بحرانی سبب شد تا ده‌ ها تن کشته هم بر جای بگذارد.

بیشتر بخوانید  تعداد کاربران پیام رسان ها بیشتر از شبکه های اجتماعی شد

اشاره به این موضوع در نهایت شاید بد نباشد بدانید که اعمال محدودیت فوروارد برای هر پیام، آنقدرها محدودیت بزرگ و آزار دهنده نیست و نباید فراموش کنید که گروه‌ های واتس اپ نهایتا گنجایش 256 نفر عضو را دارا می باشند و این موضوع در تئوری به این معنی است که اگر پیامی را در گروهی فوروارد نمایید، می‌تواند اساسا به 1280 کاربر دیگر فوروارد گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت فوروارد نمودن پیام ها در واتس اپ محدود شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *