فاز آخر رجیستری در سال آینده اجرایی خواهد شد

رجیستری

طرح رجیستری , پروژه ای بود که از پاییز امسال شروع شده و گوشی های تلفن همراه با برند های مختلف شامل این طرح می شوند. اما مرحله نهایی آن و این که دقیقا چه زمانی طرح رجیستری همه شرکت های گوشی همراه را در بر می گیرد , مشخص نبود. چند روز پیش اخباری درباره سخنان وزیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزیر ارتباطات درباره نهایی و اجرای کامل این طرح برای همه برند ها تا پایان سال 96 منتشر شد. اما با تمام این حرف ها باید بگوییم فاز نهایی طرح رجیستری به سال 97 موکول شده و بر خلاف وعده های داده شده تا پایان امسال این طرح به اتمام نخواهد رسید.

با تأییدیه وزیر ارتباطات در این باره همه شک ها برطرف شد , وی علت این امر را سه موضوع دانست , یکی از علت ها این بود که بسیاری از کاربران از گوشی های هوشمند سامسونگ استفاده می کنند و اگر این طرح به صورت کامل تا پایان سال انجام شود , درصد زیادی از مردم به مشکل بر می خورند و این امر در روز های پایانی سال بسیار دردسر ساز خواهد شد.

پس از آن که برند ال جی در این طرح قرار گرفت مراجعه مردم به ادارات و سوالات آن ها درباره این طرح به صورت قابل توجهی افزایش یافت , وی در ادامه سخنان خود گفت با این که درصد کمی از کاربران در سطح کشور از گوشی ال جی استفاده می کنند اما این حجم از مراجعه و سوالات بسیار زیاد بود , حال با توجه به این که درصد بسیار زیادی از مردم از گوشی های هوآوی و سامسونگ استفاده می کنند , اگر طرح رجیستری تا پایان امسال به اتمام رسد ممکن است در ارائه خدمات به مردم و حل مشکلات و سوالات آن ها اختلال ایجاد شود , به همین دلیل این گونه تصمیم گرفته شد که برای جلوگیری از مشکلات تکمیل این طرح به سال 97 موکول شود.

وی هر گونه شایعه درباره بهم‌ ریختگی بازار را رد کرده و آن ها را سخنان افراد فرصت طلب دانست. حسین فلاح جوشقانی که در مقام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشغول می باشد در مصاحبه خود گفت : هدف ما این بود که تمامی گوشی ها با همه برند ها تا پایان سال 96 رجیستر شده و این طرح کامل شود , اما به دلیل مشکلات موجود این موضوع به تعویق افتاده و به سال 97 موکول شده است. اما باید بگوییم که همه گوشی ها تا هفته دوم فرودین ماه سال 97 , تحت پوشش طرح رجیستری قرار خواهند گرفت.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فاز آخر رجیستری در سال آینده اجرایی خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *