علت شارژ نشدن گوشی چیست؟ بررسی شایع‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی

علت شارژ نشدن گوشی چیست؟ بررسی شایع‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود وصل کردن شارژر، گوشیتان شارژ نشود. احتمالا در این شرایط اولین دلیلی که به ذهنتان می‌رسد، خراب شدن شارژر است. اما قبل از خرید یک شارژر جدید، توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید؛ چرا که شارژ نشدن گوشی موبایل به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و همیشه هم به خرابی شارژر مربوط نیست. در این مقاله، به بررسی علت شارژ نشدن گوشی موبایل، از جمله مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

شارژ نشدن گوشی موبایل به علت مشکلات سخت‌افزاری

مشکلات سخت‌افزاری، به دلیل خرابی قطعات مختلف درون گوشی موبایل رخ می‌دهد. باتوجه‌به قیمت روز گوشی سامسونگ یا سایر برندها مانند اپل و شیائومی در بسیاری از موارد کاملا ارزشش را دارد که بابت تعمیر گوشی قدیمی خود هزینه کنید. در این بخش، به برخی از مشکلات سخت‌افزاری که ممکن است باعث شارژ نشدن گوشی شما شوند، اشاره می‌کنیم؛ اما قبل از بررسی موارد زیر، ابتدا چک کنید که پریز برق مشکلی نداشته باشد.

خرابی باتری یا آی سی شارژ؛ اولین علت شارژ نشدن گوشی

یکی از علل شایع شارژ نشدن گوشی، باتری ضعیف یا خراب است. باتری‌های گوشی‌های هوشمند، با گذشت زمان قابلیت شارژ شدن خود را از دست می‌دهند. درصورتی‌که باتری گوشی شما خراب شده باشد، لازم است آن را تعویض کنید. در برخی موارد، ممکن است به دلیل نبود تطابق بین باتری و گوشی، باتری جایگزین نیز شارژ نشود؛ به همین دلیل برای خرید باتری حتما از مراکز معتبر اقدام کنید.

علاوه‌بر این، آی سی شارژ یکی از قطعات اصلی گوشی‌های هوشمند است که جریان الکتریکی و ولتاژ را تامین می‌کند. در صورت خرابی این قطعه، ممکن است با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه شوید. تعمیر آی سی شارژ کار هر کسی نیست و حتما باید این کار را به متخصصان بسپارید تا این مشکل را برطرف کنند.

علت شارژ نشدن گوشی چیست؟ بررسی شایع‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی

خرابی شارژر و کثیف بودن پورت شارژ؛ علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

خرابی شارژر نیز ممکن است عامل شارژ نشدن گوشی شما باشد. درصورتی‌که از شارژر اصلی گوشی استفاده نکنید یا از شارژر و سیم آن به درستی محافظت نکنید، شاید با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه شوید. علاوه‌بر این، درصورتی‌که پورت شارژ گوشی شما آلوده به خاک و گرد و غبار بوده یا هرگونه خدشه و خراشی به آن وارد شده باشد، احتمال شارژ نشدن گوشی وجود دارد؛ بنابراین برای رفع این مشکل، حتما سلامت شارژر و تمیز بودن پورت شارژ را بررسی کنید.

خرابی قطعات الکترونیکی؛ آخرین احتمال سخت‌افزاری شارژ نشدن گوشی

در برخی موارد، خرابی قطعات الکترونیکی درون گوشی نیز می‌تواند شارژ نشدن گوشی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، خرابی مدار شارژ گوشی می‌تواند باعث شارژ نشدن گوشی شما شود. در این مواقع برای تعمیر گوشی حتما به مراکز خدماتی معتبر مراجعه کنید.

همچنین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، گوشی‌ها و سایر ابزارهای دیجیتال خود را از مراکزی خریداری کنید که از اعتبار و کیفیت محصولات آن‌ها مطمئن هستید. امروزه قیمت محصولاتی مانند قیمت گوشی سامسونگ سری a اندازه‌ای نیست که بسیاری از افراد جامعه توان خرید چند باره آن‌ها را داشته باشند.

شارژ نشدن گوشی موبایل به علت مشکلات نرم‌افزاری

علاوه بر مشکلات سخت‌افزاری، مشکلات نرم‌افزاری نیز می‌توانند باعث شارژ نشدن گوشی شما شوند. برای مثال ممکن است باگ یا خطایی در نرم‌افزار سیستم عامل گوشی شما وجود داشته باشد که باعث عدم شارژ گوشی شود. همچنین علت‌های نرم‌افزاری دیگر شارژ نشدن گوشی عبارت‌اند از:

شارژ نشدن گوشی به دلیل نصب نرم‌افزارهای غیرمجاز و به‌روزرسانی‌های ناموفق

نصب نرم‌افزارهای غیرمجاز ممکن است باعث نفوذ ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب به سیستم عامل گوشی شما شود که باعث عدم شارژ گوشی می‌شود. بنابراین قبل از نصب هر برنامه‌ای از بی‌خطر بودن آن اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید صرفا یک سهل‌انگاری ساده در نصب بدافزار می‌تواند همه هزینه‌ای را که بابت قیمت ایپد یا گوشی کرده‌اید، برباد دهد. همچنین در برخی موارد به روز نبودن سیستم عامل گوشی دلیل شارژ نشدن آن است.

شارژ نشدن گوشی به علت تنظیمات باتری

در برخی موارد تنظیمات باتری در سیستم عامل باعث عدم شارژ گوشی می‌شود. ممکن است تنظیمات باتری به طور نادرستی تنظیم شده باشد که در این شرایط، باتری درست شارژ نخواهد شد. در این حالت باید تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم، تغییر دهید.

دمای بالای محیط؛ آخرین علت شارژ نشدن گوشی موبایل

علاوه بر مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، موارد دیگری نیز در شارژ نشدن گوشی موبایل دخیل هستند. برای مثال در برخی موارد، گوشی موبایل به علت دمای بالای محیط شارژ نمی‌شود؛ بنابراین برای رفع مشکل باید گوشی را هنگام شارژ از دماهای بالای محیط دور نگه دارید و ترجیحا گوشی را در محلی به شارژ بزنید که نسبتا خنک است.

با خرید شارژرهای باکیفیت از فروشگاه آمیتیس دیگر نگران شارژ نشدن گوشی‌تان نباشید

در این مقاله توضیح دادیم که علت شارژ نشدن گوشی موبایل ممکن است به دلیل مشکلات مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد. با‌توجه‌به اهمیت گوشی هوشمند در زندگی روزمره، لازم است به مشکلات شارژ نشدن گوشی خود توجه کرده و در اسرع وقت، آن را برطرف کنید. اما بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکلات، خرید گوشی از فروشگاه‌های معتبری است که محصولات اورجینالی را عرضه می‌کنند.

پیشنهاد ما برای خرید انواع گوشی‌ها و محصولات دیجیتال، فروشگاه آمیتیس، یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش آنلاین انواع گوشی، لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی با برندهای مطرح جهانی و گارانتی‌های معتبر است. کلیه محصولات آمیتیس با بهترین قیمت‌های بازار عرضه شده و کالاهای خریداری شده با بهینه‌ترین روش‌های ممکن به دست مشتری می‌رسند. شما می‌توانید انواع موبایل‌ها را از همه برندها شامل اپل، سامسونگ، بلک بری، شیائومی، هوآوی و گوگل را از آمیتیس خریداری کنید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید گوشی‌های اورجینال با بالاترین کیفیت به وب‌سایت فروشگاه آمیتیس به نشانی amitis-group.com مراجعه کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : علت شارژ نشدن گوشی چیست؟ بررسی شایع‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *