معرفی کولر گازی پرتابل گری

معرفی کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی یکی از لوازم های سرمایشی محبوب در دنیا است که به خصوص در مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوبی ، بسیار پرطرفدار است و در اغلب منازل و مکان ها از آن برای خنک کردن هوای محیط استفاده می کنند. کولر گازی ها از نظر ظاهری به چند مدل مختلف تقسیم می شوند که یکی از آن ها مدل پرتابل می باشد. کولر گازی پرتابل در واقع یک کولر کوچک و جامع می باشد که تمامی قطعات آن به صورت یک تکه بوده و از نظر سایز و ابعاد بسیار جمع و جور تر از مدل های دیگر می باشد. در حقیقت منظور از کلمه پرتابل، کوچک بودن و قابلیت حمل آسان آن می باشد که مزیت بزرگ این مدل ها محسوب می شود.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر های گازی مدل های متنوعی دارند که پر استفاده ترین و مرسوم ترین آن ها، مدل دو تکه است. این مدل دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی است که اجزای موتور و کمپرسور در یونیت خارجی و اجزای اپراتور و فن در یونیت داخلی آن قرار می گیرد. در حالی که کولر گازی پرتابل کاملا یک تکه بوده و تمامی اجزا مورد نیاز برای تهویه هوا و سرمایش محیط تنها در داخل یک بدنه کوچک و سبک تعبیه شده است.

کولر پرتابل به طور کلی برای مکان هایی مناسب است که فضای چندان بزرگی ندارند و استفاده از کولر گازی های ایستاده یا دو تکه چندان به صرفه نیست. کولر گازی پرتابل گری عمدتا برای فضای های کوچک تر از 30 متر مربع مناسب هستند و در محیط های کوچک می توانند کاربرد بسیار خوب و بهینه ای به نسبت سایر مدل های دیگر داشته باشند.

معرفی کولر گازی پرتابل گری

مدل های پرتابل گری به دلیل وزن سبک و ابعاد کوچک به راحتی قابل حمل هستند و حتی می توان در زیر آن چرخ نصب کرد تا به آسانی جا به جا شوند. بیشتر کاربران معمولا از این مدل ها برای منازل، دفاتر، ادارات و یا مغازه هایی با مساحت کوچک استفاده می کنند. زیرا علاوه بر کارایی بهتر و مصرف انرژی کمتر، کوچک و قابل حمل می باشند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

کولر گازی پرتابل گری مدل های مختلفی از نظر قدرت و توان سرمایشی دارند که برای انتخاب بهترین گزینه از میان آن ها باید به نوع کاربری آن و همچنین فضای محلی که قصد دارید کولر را در آن قرار دهید توجه داشته باشید. برخلاف سایر مدل های دیگر کولر گازی، نصب و راه اندازی این مدل چندان سخت و پیچیده نیست و هر فردی می تواند به راحتی آن را در مکان مورد نظر خود نصب و راه اندازی کند.

برای نصب و راه اندازی مدل های پرتابل کولر گازی تنها کافی است کولر را در یک موقعیت مناسب در مکان قرار دهید و سپس شلنگی که برای تهویه هوا به آن نصب شده است را به خارج از محیط و در یک محیط با هوای آزاد قرار دهید.

نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل گری

کولر های گازی پرتابل به طور کلی برای کاهش دمای هوای محیط از چرخه تبرید استفاده می کنند. این مدل کولر های گازی علاوه بر این که دمای هوا را کاهش می دهند، رطوبت موجود در هوا را نیز کاهش داده و آن را از طریق لوله تهویه به محیط بیرون انتقال می دهند.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب کولر گازی ایران رادیاتور زیر ذره بین

کولر گازی گری

پس از روشن کردن دستگاه، کندانسور و موتور دستگاه شروع به فشردن و خنک کردن مایع مبرد داخل کندانسور می کنند. به دلیل همین کاهش دما و افزایش فشار، مایع مبرد داخل دستگاه به گاز تبدیل می شود و سپس به داخل لوله های کویل انتقال داده می شوند. در همین حین، فن تعبیه شده در داخل دستگاه هوای محیط را به داخل کولر می کشد و آن را از کنار کویل هایی که با گاز مبرد سرد شده اند، عبور می دهد و به این ترتیب گرما و رطوبت هوا توسط کویل ها جذب می شوند و موجب خنک شدن هوا می شوند. هوای خنک شده دوباره توسط فن به محیط پرتاب می شوند.

گاز مبردی که در داخل کویل ها جریان دارد با گرفتن گرمای هوای محیط دوباره به مایع تبدیل می شود و به این ترتیب مجددا به داخل کندانسور دستگاه منتقل می شوند و پس از تبدیل شدن به گاز، دوباره به داخل لوله های کویل منتقل می شوند.

این چرخه تقریبا مشابه عملکرد سایر مدل های دیگر کولر گازی می باشد و تفاوت چندانی ندارد. آب حاصل از گرفتن رطوبت هوای محیط نیز به صورت قطره ای از طریق شلنگ از دستگاه خارج می شود.

مزیت های استفاده از کولر گازی پرتابل گری

مدل پرتابل مزیت های منحصر به فردی دارد که در توضیحات زیر به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

  • یکی از مهم ترین مزیت آن قابلیت حمل و نقل آسان می باشد. کولر پرتابل به دلیل داشتن وزن سبک و ابعاد کوچک به راحتی قابل حمل کردن است و همچنین در زیر آن می توان چرخ نصب کرد تا با هل دادن آن بتوانید مکان آن را تغییر دهید.
  • مزیت دیگر این مدل از کولر گازی گری، هزینه بسیار پایین آن ها می باشد. قیمت این مدل ها به نسبت سایر مدل های دیگر بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. همچنین مصرف برق آن ها نیز چندان بالا نیست و هزینه زیادی ایجاد نمی کند. برای نصب و راه اندازی آن نیز نیاز به نصاب حرفه نیست و می توان به راحتی آن را نصب کرد.

کولر پرتابل

  • برای کاربرانی که در منازل کوچک زندگی می کنند یا دفاتر کار و مغازه های کوچک دارند، بهترین انتخاب کولر گازی پرتابل است. زیرا فضای کوچکی اشغال می کند و برای نصب آن نیاز به فضای زیادی نمی باشد و در حالت کلی نسبت به سایر مدل های دیگر کولر گازی جمع و جورتر است.
  • در حین کارکرد رطوبت موجود در هوای محیط را جذب می کند و آن را کاهش می دهد.

برند های مختلفی تاکنون کولر های گازی پرتابل تولید کرده اند که شرکت گری یکی از آن ها می باشد. کولر گازی های پرتابل گری از نظر عملکرد و کارایی توان بسیار خوب و بهینه  ای را دارند و گزینه خرید خوبی برای کاربران محسوب می شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی کولر گازی پرتابل گری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *