طریقه Sync کردن Messages در دستگاه های کمپانی اپل

اپلیکیشن Messages

همانطور که می دانید کمپانی اپل در آیفون های خود دارای یک نرم افزار پیام رسان به نام Messages می باشد که هر کاربر در طول روز برای ارسال پیامک و یا ارسال پیامک های آیفون به آیفون باید از این اپلیکیشن استفاده نماید. اگر توجه کرده باشید، این اپلیکیشن در مک بوک های اپل نیز حضور دارد، یعنی می توانید با Sign کردن آیفون یا آیپد خود با لپ تاپ، از این طریق نیز پیام ارسال نمایید.

اپلیکیشن Messages

از زمان رونمایی سیستم عامل های iOS 11 و macOS High Sierra کمپانی اپل، اپلیکیشن اختصاصی پیامرسان اپل قابلیت های بسیار مفید و جذابی را به منظور Sync کردن با iCloud دریافت نموده است که Messages on iCloud نامیده می ‎شود. با استفاده از این قابلیت، در زمان Sign شدن در یک دستگاه، همه ی گفتگوها به صورت اتوماتیک با استفاده از iCloud همگام سازی می شوند و به صورت خودکار در اپلیکیشن Messages بر روی دستگاه جدید ظاهر می گردد. نظیر بخش iCloud Photo Library، قابلیت Messages on iCloud، تمامی چت ها و مکالمات را ذخیره سازی نموده و دائما در تمامی دستگاه ‎های اپلی نظیر آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک بوک ها Sign می نماید تا با استفاده از این روش حافظه ی ذخیره‌ سازی دستگاه را یاری نماید.

با استفاده از ویژگی Messages on iCloud، در صورتی که یک پیامک خاص را در یکی از دستگاه های اپلی حذف نمایید، همان پیام از سایر دستگاه ها که با یک آیدی Sign شده اند، حذف می گردد. در این بخش تصمیم داریم تا نحوه استفاده از این قابلیت را برای شما شرح دهیم؛ البته باید پیش از آغاز فرآیند 2 موضوع را رعایت کنید:

  1. سیستم عامل آیفون شما iOS 11 یا بالاتر باشد.
  2. سیستم عامل مک بوک شما macOS High Sierra یا بالاتر باشد.

ویژگی های استفاده از Messages on iCloud

 

همانطور که اشاره کردیم، این قابلیت همه ی پیام‎ های کاربران را در iCloud ذخیره سازی می نماید؛ در نتیجه همه ی مکالمه ها و پیام ها در زمان ورود به Messages  در در داخل یک دستگاه جدید مشاهده خواهد شد. Messages جدیدترین گفتگوهای موجود در آیفون جدید و یا سایر دستگاه های اپلی را از طریق بارگذاری در iCloud دریافت می نماید. این پروسه به کاربران دستگاه های اپلی این امکان را می دهد تا از فضای حافظه خود در آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک بوک صرفه‌ جویی نمایند.

و همچنین سبب می گردد که پشتیبان گیری از iCloud با حجمی کمتر و سرعتی بالاتر صورت پذیرد. در صورتی که تنها به iCloud دسترسی داشته باشید و به اینترنت نیز متصل گردید، از طریق پایگاه داده های Messages در دستگاه اپلی در iCloud، نسخه ی پشتیبان تهیه نخواهد شد؛ در نتیجه شاید مهم تر از همه این است که قابلیت Messages on iCloud به شما کمک می ‎کند تا اندازه و حجم پایگاه داده های اپلیکیشن Messages را بر روی دستگاه خود کنترل نمایید.

اپلیکیشن Messages

به عنوان مثال، در صورتی که آیفون شما دزدیده شد و یا تمامی اطلاعاتتان به طور ناگهانی حذف شد، به راحتی می توانید در آیفون جدید خود وارد شده  و تمامی بخش ها را Sync نمایید تا چت‎ هایتان از iCloud بارگیری شود.مهم تر از همه این است که در زمان استفاده از این قابلیت لازم نیست که حریم خصوصی و امنیت خود را به خطر بیندازید. با استفاده از قابلیت Messages on iCloud، همه ی پیام ها با رمزگذاری End-To-End ذخیره سازی می گردند.

طریقه فعالسازی قابلیت Messages on iCloud

در این خصوص باید بگوییم که این قابلیت را باید به طور جداگانه در تمامی دستگاه های اپلی خود نظیر آیفون، آیپد و آیپاد فعال کنید.

فعالسازی در آیفون و آیپد

  • وارد Settings شوید.
  • بر روی Messages کلیک کنید.

اپلیکیشن Messages

  • اکنون گزینه Messages on iCloud را فعال کنید.

اپلیکیشن Messages

نخستین دفعه ای که این قابلیت را فعال می نمایید، دستگاه اپلی شما باید پایگاه داده های Messages را داخل حافظه ی iCloud آپلود نماید. بر اساس تعداد چت ها و پیوست ‎هایی که در اپلیکیشن Messages دارید، احتمال دارد بین چند ثانیه تا چند دقیقه زمان ببرد.

فعالسازی در مک بوک

  • نرم افزار Messages را در مک بوک خود اجرا نمایید.
  • گزینه ی Preferences را از منوی بالای صفحه نرم افزار Messages اجرا کنید.
  • در صفحه ی تنظیمات نرم افزار، بر روی گزینه ی Accounts کلیک کنید.
  • اکانتی که iMessages شما بر روی آن فعال می باشد انتخاب کنید و گزینه ی Enable this account را روشن نمایید.
  • اکنون گزینه ی Enable Messages on iCloud را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Messages

نرم افزار Messages دانلود آرشیو پیام های شما را از iCloud آغاز می نماید که احتمال دارد بر اساس تعداد مکالمات در Apple ID، زمان ببرد.

اپلیکیشن Messages

در صورتی که Messages on iCloud در آیفون، آیپد، آیپاد یا مک بوک شما فعال باشد، نرم افزار Messages احتمال دارد که پیامی مبنی بر فعال نمودن این ویژگی در مک بوک را نمایش دهد و یا بالعکس.

اپلیکیشن Messages

اگر بر روی دکمه ی Allow کلیک نمایید، یعنی قابلیت Messages on iCloud را فعال نموده اید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: imore

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طریقه Sync کردن Messages در دستگاه های کمپانی اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *