زمان اجرای طرح رجیستری

طرح رجیستری

اگر به خاطر داشته باشید، تقریبا ده سال پیش نیز یک طرح رجیستری صورت پذیرفت ولی به دلیل کامل نبودن طرح و برخی از مشکلاتی که برای کاربران ایجاد کرده بود، برداشته شد. هم اکنون از سال گذشته زمزمه های این موضوع وجود داشت که دوباره این طرح اجرایی شود ولی اینبار به شکلی دیگر و با ویژگی های بهتر. بر اساس اخبار منتشر شده از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دکتر حمیدرضا دهقانی نیا، در این خصوص گفته است که این طرح از تاریخ 28 مهرماه اجرایی شده است.

به دلیل اینکه قبلا این کار صورت پذیرفته بود، بسیاری از کاربران هم اکنون نسبت به این طرح دیدگاه مثبتی ندارند و معتقدند که احتمالا با شکست مواجه خواهد شد و برخی نیز اعتقاد دارند که این طرح فقط موجب پیچیده تر شدن روش تهیه ی گوشی های هوشمند و بالطبع افزایش قیمت گوشی ها در بازار موبایل ایران خواهد شد و مزیت دیگری نخواهد داشت. برخی نیز اعتقاد دارند که این طرح عملی نخواهد زیرا نهادهای دولتی در ایران نمی توانند هماهنگی های لازم را داشته باشند.

تعداد زیادی از کاربران تنها بخاطر افزایش قیمت قیمت گوشی های موبایل نگران هستند، اما بر اساس گفته های مدیر وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، گویا این تمامی هماهنگی های اجرایی شدن این طرح صورت گرفته و آزمایشات مربوط به آن نیز بر روی بسیاری از گوشی های هوشمند در بازار صورت پذیرفته و تاکنون نیز تعداد 60 میلیون گوشی تلفن همراه فعال در شبکه وارد طرح ریجستری شده اند و تاکنون نیز مسئله ای گزارش نشده است.

از قبل نیز مسئولان اعلام کرده بودند که این طرح شامل کاربران قبلی گوشی های هوشمند نمی شود و تنها مربوط به گوشی هایی است که از تاریخ 28 مهر وارد بازار ایران می شوند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  راهنمای تصویری سامانه همتا برای رجیستری گوشی

نظرات در مورد : زمان اجرای طرح رجیستری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *