طراحی لباس؛ هنری خلاقانه و پولساز

طراحی لباس

بازار مد و طراحی لباس یکی از داغ‌ترین بازارهای کسب درآمد این روزهاست. روزی که طراح لباس ورزشکاران برای المپیک ریو، آن طرح ساده و ابتدایی را با رنگ مات آبی ارائه داد، اهمیت خلاقیت و مهارت یک طراح لباس ماهر، بیشتر فهمیده شد. شاید به عنوان یک دانشجوی نساجی یا معماری رویایتان این باشد که یک طراح لباس فوق العاده شوید و در نهایت مزون‌تان را راه بیندازید و کلی طرح‌های زیبا و چشمگیر به کشورهای مختلف ارسال کرده و از این طریق کسب درآمد کنید. اگر شما هم با دیدن لباس‌های جذاب با طراحی‌های زیبا لذت می‌برید و آرزو داشتید یکی از آن طراحانی باشید که طرحش بر تن یکی از افرادی است که در سالن فشن و مد، در حال قدم زدن هستند، پس این مطلب مخصوص شما است.

اما بیایید از ابتدا کمی به این صنعت جذاب، که توانسته در دل شما جای باز کند، نگاهی بیندازیم.

طراحی لباس از آن دسته شغل‌هایی است که نه تنها اشباع نشده بلکه به مرور زمان نیاز به فرد ماهر برای طراحی لباس و پوشاک نیز بالا رفته است. رشته طراحی لباس چه در داخل ایران و چه خارج از ایران طرفداران زیادی را دارد . بازار طراحی لباس برای هنرمندان و بازیگران نیز این روزها داغ است. چه برای خودشان به صورت شخصی چه برای صحنه‌ای که در آن بازی می‌کنند، نوع لباس خیلی اهمیت دارد و شما می‌توانید با خلاقیت و مهارت‌هایی که دارید به خوبی در این زمنیه مشغول شوید.

در نمایشگاه‌های طراحی مد و لباس، بسیاری از شرکت‌های طراحی لباس و تولید کنندگان پوشاک شرکت می‌کنند که طرح شما می‌تواند برگ برنده‌ای برایتان محسوب شود.

شاید دیدتان به طراحی لباس این باشد که این حرفه یک شغل است و تمام. اما بیش از آنکه طراحی لباس را به عنوان شغل ببینید باید عاشق باشید. عاشق طراحی لباس بودن. عاشق ترکیب رنگ‌ها، عاشق کشیدن طرح‌های زیبا و عاشق پیاده کردن ایده‌های لباس بر روی کاغذ به نوعی که جذاب باشد.

حرفه طراحی لباس علاوه بر این که کار پر درآمدی می‌تواند محسوب شود از طرفی نیاز به پشتکار و تمرین زیاد دارد ، خوب البته می‌ارزد. چرا که به زودی اگر پشتکار به خرج دهید چند برابر هزینه‌ای که برای وقت و زمان و آموزش آن کردید بازمی‌گردد. در نتیجه، اول از همه باید وسایل و ابزار طراحی را تهیه کرده و سپس با کمک تکنیک‌هایی که در دوره‌های طراحی لباس می‌آموزید، ایده‌هایتان را در این زمینه بر روی کاغذ آورده و ترسیم کنید.

تا همین جای کار می‌توانید از ارسال طرح‌هایتان برای تولیدکنندگان پوشاک درآمد کسب کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، از روی آن شروع به دوخت لباس می‌کنید که این مستلزم گذراندن کلاس‌ ها و دوره‌ های آموزش خیاطی است. حتی اگر از این بخش طراحی لباس خوشتان نمی‌آید و قصد ندارید کار خیاطی را خودتان انجام دهید، دانستن اصول اولیه خیاطی می‌تواند نقطه قوت شما رشته طراحی لباس محسوب شود.

اما آیا حتما باید یک طراح حرفه‌ای باشید تا بتوانید یک طراح لباس موفق شوید؟

تمام نکات مورد نیاز برای طراحی لباس را در دوره‌های طراحی لباس خواهید آموخت البته به شرطی که آموزشگاهی را انتخاب کنید که در آن سرفصل‌هایی که به شما آموزش می‌دهند، تمام این نکات را بگویند. درنتیجه لازم نیست نگران باشید. برای نمونه آموزشگاه آموزش طراحی لباس تصویرگران پویا اندیش ، از الف تا ی هنر طراحی لباس را به شما آموزش خواهد داد. ضمنا این مرکز سایر رشته هایی که شخص نیاز دارد بعد از اتمام دوره هایش یا حین آموزش طراحی لباس بگذراند را نیز دارد از جمله شما می توانید : خیاطی و الگوسازی و همچنین کار با نرم‌افزارهایی مثل مارولوس و جمینی را توسط اساتیدی که سال‌ها در این زمینه فعالیت کردند و سابقه پرباری دارند، یاد بگیرید .

طراحی لباس روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز با ارائه طرح‌های جدید، طرح‌های قدیمی کنار می‌روند. در این شرایط به روز بودن شما و آگاهی از دنیای مدرن مد و طراحی لباس، خیلی کمک‌تان می‌کند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز طراحان به نرم افزارهای طراحی لباس، گذراندن کلاس آموزش جمینی و مارولوس یک مهارت و نکته مثبت برایتان محسوب می‌شود که شما را از رقابتان متمایز می‌کند.

موسسات، معمولا با گرفتن هزینه بالا و زمان طولانی مدت‌ شما را در همان سطحی که هستید نگه می‌دارند اما یک موسسه خوب طراحی لباس، با اساتید باتجربه‌ای که برای طراحی لباس به کار گرفته است، در زمانی کوتاه با بازدهی بالا هنرجویانش را آماده ورود به بازار کار می‌کند. در این زمینه موسسه تصویرگران پویان اندیش توانسته سابقه درخشانی از خود و هنرجویانش باقی بگذارد.

برای ثبت نام در دوره‌های آموزش طراحی لباس و یا خیاطی و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت آموزش طراحی لباس و خیاطی پویا اندیش را نیز حتما ببینید :

آموزشگاه پویا اندیش : مرکز آموزش های تخصصی آنلاین و حضوری هنر – خانه

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طراحی لباس؛ هنری خلاقانه و پولساز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *