طراحی سایت داینامیک چیست؟ ساخت وب سایت بصورت پویا

طراحی سایت داینامیک چیست؟ ساخت وب سایت بصورت پویا

مقاله‌های زیادی درباره ساخت انواع وب سایت در اختیار شما قرار دادیم. تاکنون بیشتر درباره سایت‌های استاتیک صحبت کردیم.

در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی سایت داینامیک  یا پویا اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. در این راه سایت کار همراه و همگام شماست و سوالات شما درباره طراحی وب سایت داینامیک را پاسخگو است.

سخنی درباره طراحی سایت داینامیک

قبل از آغاز هر کاری باید هدف خود را بشناسید و بدانید قرار است از کجا شروع کنید. با در دست داشتن ابزار مناسب، دقیقا می‌دانید چه کارهایی باید انجام دهید. در کل طراحی سایت پویا کمی‌دشوارتر از سایت استاتیک است. البته ما شما را تنها نمی‌گذاریم و با راهنمایی‌های کافی همراهتان هستیم.

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک یا پویا

قبل از شروع طراحی سایت دینامیک، بهتر است تفاوت آن با سایت استاتیک را بدانید. هر دو پلتفرم اهداف و طراحی‌های خاص خود را دارند. در سایت‌های استاتیک یا ثابت برای هر کاربر محتوای یکسانی نشان داده خواهد شد. این پلتفرم معمولا در HTML نوشته می‌شود. در وب سایت داینامیک یا پویا امکان تعامل با بازدیدکننده وجود دارد. محتوای سایت داینامیک کاملا متفاوت است و علاوه بر HTML  با برنامه نویسی پیشرفته ای نوشته می‌شود. در این مقاله به صورت مرحله به مرحله به شما نشان می‌دهیم که چه کاری را به چه ترتیبی انجام دهید.

نگاهی به روند طراحی سایت داینامیک

ابتدا نگاهی به روند ساخت و طراحی سایت داینامیک می‌اندازیم. شما قبل از هر اقدامی‌باید در رابطه با محتوای مد نظرتان چند مورد داشته باشید. برای آسان تر شدن کار شما در این زمینه، چند پیشنهاد برای داشتن محتوا در اختیارتان قرار می‌دهیم.

صفحه‌های اصلی

در حالی که سایت داینامیک مرتب در حال تغییر و به روز رسانی خواهد بود، اما صفحه‌های محتوای اصلی باید در جای واقعی خود وجود داشته باشند. صفحه‌های درباره ما، تماس با ما، تاریخچه، شرایط استفاده از سایت، مکان‌ها، کارکنان و موارد دیگر باید در طراحی سایت داینامیک وجود داشته باشد. برای آسان تر شدن کار طراحی بهتر است این محتواها را آماده کنیم.

داشتن برند شخصی

فرقی ندارد که شما چه نوع سایتی دارید، در هر صورت بهتر است نام برند خود را آماده نمایید. در واقع منظور ما داشتن یک لوگوی مناسب با سایت و فعالیت شما است. برای این کار سبک، رنگ و ظاهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در واقع تصویری که  از خود ارائه می‌دهید، پل ارتباطی شما است.

حضور در رسانه‌های اجتماعی

برای داشتن یک سایت داینامیک موفق، باید در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید. سپس این صفحه‌ها را به وب سایت خود پیوند دهید. با این کار بازدیدکنندگان شما را در پلتفرم‌های گوناگون دنبال می‌کنند.

مراحل طراحی سایت داینامیک

تا این‌جا شما چند آیتم را آماده کرده اید و آماده ورود به سایت پویا هستید. اکنون باید مراحل طراحی وب سایت داینامیک را آغاز نمایید. برای آسان تر شدن کار مرحله‌ها باید به ترتیب دنبال شوند.

خرید نام دامنه

اولین اقدام در طراحی سایت داینامیک خرید یک‌ نام دامنه است. یک ثبت کننده را انتخاب کنید و مطمئن باشید که خدمات خوبی ارائه می‌دهند. اگر نام مورد نظر قبلا گرفته شده است، می‌توانید با کلمات بازی کنید و یک نام برگزینید.

انتخاب یک‌ میزبان مناسب

بعد از انتخاب نام دامنه، باید یک‌ میزبان وب خوب پیدا کنید. وردپرس یا گرین گیکز دو‌مورد مناسب هستند. این میزبان‌ها تمام نیازها را در کوتاه ترین زمان در اختیار شما قرار می‌دهند. البته پیشنهاد ما نصب وردپرس است. این پلتفرم بسیار کاربرپسند است و منبع باز دارد. یعنی با داشتن هزاران توسعه دهنده، دیگر نیاز نیست به جاهای دیگر سر بزنید و دنبال منابع بگردید.

انتخاب قالب مناسب برای طراحی سایت داینامیک

در این مرحله باید تم مناسب را انتخاب بفرمایید. طرح‌های شگفت انگیز زیادی در وردپرس وجود دارد. دیوی، آسترا، ارتفاع، آوادا و X تم‌های بسیار محبوب هستند.

انتخاب پلاگین مناسب

چندین پلاگین وجود دارد و هر وب سایت وردپرسی به آن‌ها نیاز دارد. شما می‌توانید برخی از آن‌ها را در نظر بگیرید و برای وب سایت خود استفاده نمایید. این پلاگین‌ها به ارتقاى سایت شما کمک می‌کنند.

امنیت ورد فنس

در زمینه طراحی سایت داینامیک، باید به امنیت نیز فکر کنید. ورد فنس یک اسکنر است که به طور خاص برای وردپرس ساخته شده است. همیشه جدیدترین فایروال‌ها را دارد و گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهد.

به اشتراک گذاشتن سایت داینامیک

در این مرحله از کار وب سایت شما باید راه اندازی شود. شما تم و پلاگین را آماده کرده اید. محتوا را نیز اضافه نموده اید. اکنون زمان به اشتراک گذاشتن وب سایت شما است. منتشر کردن نام سایت شما فرا رسیده است.  برای به اشتراک گذاری چند راه وجود دارد.

انجمن‌های آنلاین

شما با استفاده از این انجمن‌ها می‌توانید جایگاه سایت داینامیک خود را نشان دهید. لینک‌هایی ارسال نمایید و ترافیک ورود به سایت را مشاهده و هدایت کنید.

رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مثل یک‌ بمب عمل می‌کند و سایت شما به جهانیان معرفی می‌شود. مطمئن باشید ارسال لینک در این رسانه‌ها باعث افزایش ترافیک می‌شود.

لحاظ کردن لینک در کارت ویزیت

با این روش نیز می‌توانید سایت خود را نشان دهید. افراد با شما در تماس هستند و از سایت شما بازدید می‌کنند. تا این جا نکات مهمی‌درباره طراحی سایت داینامیک به شما ارائه دادیم.

بهره بردن از ایده‌های متفاوت در طراحی سایت داینامیک

برای جذاب شدن سایت لازم است از چند ایده محبوب استفاده نمایید.

وبلاگ خبری

در صورت موفقیت سایت، می‌توانید در کنار تولید محتوا، نگاهی به اخبار نیز داشته باشید. یک نوع خاص از اخبار را انتخاب نمایید و به طور مداوم پوشش دهید. می‌توان گفت که سایت‌های خبری خود از نوع داینامیک یا پویا هستند.

فروشگاه آنلاین

با طراحی سایت داینامیک می‌توانید دست به تجارت نیز بزنید. یک فروشگاه آنلاین ترتیب بدهید و کالا بفروشید. با این کار درآمد بیشتری دارید.

طراحی سایت داینامیک و تعامل در انجمن

اجازه دهید کاربران با یکدیگر تعامل داشته باشند. می‌توانید اژ وب سایت خود مثل یک انجمن استفاده کنید و بگذارید کاربران با هم صحبت کنند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره طراحی وب سایت داینامیک اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته شد‌. همچنین می‌توانید ارتباط خو را با سایت کار برقرار کنید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده نمایید. طراحی سایت داینامیک با وجود مشکل بودن، جدابیت‌های خاص خود را نیز دارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طراحی سایت داینامیک چیست؟ ساخت وب سایت بصورت پویا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *