چرا گوشی آیفون یا سامسونگ بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمیشه

چرا گوشی آیفون بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمیشه
آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که گوشی آیفون یا گوشی سامسونگ را به شارژ زده باشید. با وجود اینکه زمانی طولانی از آن گذشته است اما هنوز درصد آن از ۸۰ درصد عبور نکرده است. دلیل این اختلال در شارژ گوشی چیست؟ اگر می خواهید دلیل اصلی این مطلب را به واضحی درک کنید و علت آن را جویا شوید با ما همراه شوید.

علت شارژ نشدن آیفون بعد از 80 درصد شارژ

علت شارژ نشدن گوشی آیفون بعد از ۸۰ درصد شارژ چیست؟ بیشتر صاحبان آیفون به این نکته پی برده اند که شارژ آیفون تا ۸۰ درصد پیش می رود و بعد آن متوقف می شود. در حقیقت این عمل سیاستی است که آیفون برای محصول های خود اجرا کرده است. چرا که در جهت افزایش طول عمر بیشتر باتری ها این شرکت این اقدام را انجام داده است. هنگامی که شارژ دستگاه در حال پر شدن است به دلیل اینکه به باتری کمتر فشار وارد شود درصد شارژ را روی ۸۰ متوقف می کند.

ما بیشتر اوقات تلاش می کنیم گوشی آیفون خود را فول شارژ کنیم. اما واقعیتی که ما از آن بی اطلاع هستیم این است که این عمل برای باتری کاملا مضر می باشد. در واقع اگر همچنان در پر بودن باتری لیتیومی خود در تلاش هستید بدانید که این عمل تنها عمر باتری شما را می کاهد. همچنین اگر همیشه آیفون شما به شارژ است و گاهی اوقات فراموش می کنید و از شب تا صبح آن را از شارژ جدا سازید بدانید در کاهش عمر باتری خود قدم برداشته اید.

علت شارژ نشدن گوشی بیشتر از 80 درصد سامسونگ

شرکت سامسونگ تولید کننده گوشی سامسونگ می باشد ‌که در عرضه این محصول با سیستم عامل اندروید در بین رقبای خود تکتاز می باشد. اما چرا این موبایل بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمی شود؟ اگر دقت کرده باشید در هنگام شارژ زمانی که به درصد کمتر از ۸۰ درصد می رسد سرعت ان کاسته می شود و بیشتر از ۸۰ درصد شارژ آن تکمیل نمی شود. برخی از کارشناسان این عمل را کمک به سالم ماندن باتری بیان می کنند.‌

علت شارژ نشدن گوشی بیشتر از 80 درصد سامسونگ

علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

گاهی اوقات گوشی سامسونگ یا هر دستگاه دیگر شما روشن است و آن را به شارژ وصل کرده اید متوجه می شوید گوشی شارژ نمی شود. به بیان دیگر گوشی به شارژ است اما باتری ان اصلا شارژ نمی شود. در این حالت علت های زیادی امکان دارد سبب ایجاد این اختلال شود. که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· شاید دستگاه شارژر شما خراب است.

· امکان دارد شارژر مشکلی نداشته باشد اما سوکت موبایل شما مشکل داشته باشد.

· ایراد در فلت شارژ باشد.

· امکان به وجود آمدن ایراد در قسمت مدار تغذیه باشد.

· خراب شدن قطعه داخلی گوشی که اتصال شارژ را نمی تواند شناسایی کند.

در حالت های بیان شده امکان دارد شما شارژر را به دستگاه موبایل وصل کرده اید اما هیچ تغییری از اتصال بین آن دو نمایان نشود. به بیان ساده تر موبایل شما اتصال وسایل جانبی را نمی شناسد که برای رفع این حالت راه کار های متعددی وجود دارند. شما می توانید با چک کردن دستگاه شارژر با سوکت گوشی خود یا غیره مشکل را حل کنید.

دلیل شارژ نشدن کامل گوشی سامسونگ

 

تا کنون برای تان پیش آمده است که کار مهمی با گوشی سامسونگ دارید اما گوشی شما با وجود اینکه مدت زیادی است به شارژ می باشد اما شارژ آن کامل نشده است. اگر به دستگاه موبایل شما ضربه وارد شده است شارژ نشدن ان امر عادی می باشد. اما گاهی دلایل دیگری سبب شارژ شدن کامل گوشی سامسونگ می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· اندروید شما نسخه قدیمی می باشد و با به روز کردن ان مشکل رفع می شود.

· مشکل نرم افزاری پیش آمده است و شما تنها کافی است گوشی را روشن و خاموش کنید.

· امکان دارد مشکل سخت افزاری برای دستگاه پیش آمده باشد. شما می توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه موبایل مشکل را برطرف نمایید.

بالا نرفتن درصد شارژ گوشی آیفون

یکی از مشکل های گوشی آیفون بالا نرفتن درصد شارژ آن است. بیشتر دارندگان این دستگاه گزارش داده اند این محصول درصد شارژ آن از ۸۰ درصد بالا نخواهد رفت. همچنین این کاربران گفته اند که شارژ در این درصد متوقف می شود.

سازنده این دستگاه در بیانه ای به کاربران خود اعلام کردند دلیل کامل نشدن شارژ گوشی پیشگیری از گرم شدن بیش از حد باتری دستگاه است. چرا که هنگامی که باتری از حد تعادل خود بیشتر داغ شود علاوه بر خرابی باتری سبب انفجار آن نیز می شود.

همچنین این شرکت اعلام کرد که در صورت داغ شدن گوشی باید آن را از شارژر جدا کنید تا گوشی به حالت عادی باز گردد. اما با این وجود این دستگاه بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نخواهد شد. امروزه اپل نسل جدیدی از محصولات خود را به بازار عرضه کرد که از امتیاز Optimize battery charging برخوردار است. این قابلیت از فشار مضاعف بر باتری می کاهد.

علت قطع شدن شارژ گوشی آیفون

آیا مشکل قطع شدن شارژ گوشی آیفون دارید حتما راهکارهای زیر را بررسی کنید. امکان دارد یکی از موارد زیر سبب ایجاد این اختلال شده است:

· به کمک یک سوزن سعی کنید درگاه لایتنینگ را تمیز کنید همچنین از پنبه نیز کمک بگیرید و آن را به الکل آغشته کنید. بیاید این عمل را با نهایت دقت انجام دهید که به گوشی ضربه وارد نشود.

· اگر از کابل یو اس بی استفاده می کنید حتما کابل دیگری را چک کنید حتما کابل شما خراب شده است.

· گاهی اختلالات ناشی از برنامه های اجرایی سبب ایجاد این مشکل میشود. سعی کنید از اجرای بیش از حد برنامه های سنگین خود بکاهید.

۱۰۰ درصد نشدن شارژ گوشی

۱۰۰ درصد نشدن شارژ گوشی سامسونگ مشکلی است که افراد زیادی از وجود آن احساس ناخوشایندی دارند. اما شاید کالیبره باتری شما دچار مشکل شده است‌. با بیان ساده تر گوشی سامسونگ در هنگام دریافت اطلاعات از باتری دچار اختلال شده است. برای نمونه شارژی که گوشی نشان می دهد ۳۰ درصد است اما درصد واقعی ۵۰ درصد است یا برعکس.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : چرا گوشی آیفون یا سامسونگ بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمیشه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با تشکر از آقای امید چون اولش ترسیدم گوشیم گرون گفتم یه وقت مشکل باتری یا سخت افزاری نداشته باشه با این روشی که گفتید درست شو

  2. با سلام دوستانی که گوشی سامسونگ دارند و شارژ باطریشو از ۸۵ بیشتر نمیشه و خودکار قطع میشه از قسمت تنظیمات گزینه protect battery رو خاموش کنن حل میشه .با تشکر