سیستم مالی ترکیه توسط هکر های کره ی شمالی مورد هدف قرار گرفت

هکر

با توجه به گزارشی که اخیرا توسط شرکت امنیتی مک آفی منتشر شده است، تعدادی از هکر های کره ی شمالی که با نام مستعار کبرای مخفی فعالیت میکنند، سیستم مالی کشور ترکیه را مورد هدف قرار داده اند.

بر اساس این گزارشات هدف اصلی این هکر ها یکی از سازمان های مالی بوده اما نام سازمان ناشناخته باقی مانده است. پس از حمله ی اصلی، یک سازمان مالی دیگر نیز مورد هدف قرار گرفته و در مرحله ی بعد سه موسسه ی مالی قربانی شده اند. با وجود تمامی این ها، به وسیله ی گزارش شرکت امنیتی مک آفی نمیتوان به تعداد دستگاه های تحت تاثیر قرار گرفته و مقیاس این حملات پی برد.

اگر به خاطر داشته باشید، دو سال قبل نیز به سیستم مالی ترکیه حمله بزرگی شد که در آن دومین بانک بزرگ این کشور با نام Akbank TAS مورد حمله ی سایبری قرار گرفت. این حمله باعث آسیب های فراوانی به زیر ساخت های سایبری این کشور شد و باعث فلج شدن فعالیت بانک ها و زیرساخت های اینترنتی شد. بر اساس گزارشات انتشار یافته توسط مقامات کشور کره ی جنوبی، پیونگ یانگ برای انجام حملات سایبری به کشور های دیگر 6800 متخصص تربیت کرده است.

چند ماه پیش گزارشی توسط مرکز پژوهشی کنگره ی آمریکا منتشر شد که در آن آمریکا مدعی شده بود که کره ی شمالی قصد حمله ی سایبری را در دستور کار خود قرار داده است که توانایی مختل کردن زیر ساخت های تجارت جهانی را داراست و قصد استفاده از منابع آن برای دور زدن تحریم ها و توسعه ی سلاح های مخفیانه را دارد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  جریان هک شدن سایت زرین پال

نظرات در مورد : سیستم مالی ترکیه توسط هکر های کره ی شمالی مورد هدف قرار گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *