سری آیفون 14 پرو با تاخیر عرضه می شود

سری آیفون 14 پرو با تاخیر عرضه می شود

روزهایی که اپل به این فکر می کرد که چگونه این شرکت را در چین بیشتر بفروشد، گذشته است. در حال حاضر، آیفون ها مانند کیک های داغ در این بازار به فروش می رسند. به عنوان مثال، مدل های آیفون 14 در اکثر شهرهای بزرگ موجود نیست. بدتر از آن، وب سایت رسمی اپل چین نشان می دهد که مدل های آیفون 14 پرو تا ژانویه سال آینده به دست مشتریان نمی رسد. زمان تحویل مورد انتظار برای آیفون 14 پرو و ​​نسخه پرو مکس 2022/12/27-2023/01/03 است. قبل از این، زمان انتظار برای مدل های رده بالا در وب سایت رسمی اپل حدود 4-5 هفته بود. بنابراین هر هفته وضعیت بدتر می شود.

در مقابل، نسخه وانیلی سری آیفون 14 و مدل پلاس از عرضه کافی برخوردار هستند. بنابراین اگر یک آیفون 14 غیر پرو سفارش دهید، روز بعد برای شما ارسال خواهد شد. آنها همچنین در فروشگاه های خرده فروشی موجود هستند. به عبارت دیگر، مشتریان چینی (و نه تنها آنها) علاقه ای به مدل های غیر پرو ندارند. دلیل آن این است که آنها هنوز از تراشه های نسل قبلی Bionic A15 استفاده می کنند، در حالی که انواع آیفون 14 پرو با آخرین تراشه اپل عرضه می شوند. دومی تمام رقبای موجود در بازار را شکست می دهد.

به غیر از تقاضای زیاد، دلیل دیگری نیز برای کمبود وجود دارد. منظور ما به دلایل مختلف این است که ظرفیت تولید بسیار کاهش یافته است. در پایان ماه اکتبر، ظرفیت تولید کارخانه اصلی مونتاژ آیفون 14 پرو/مکس فاکسکان در ژنگژو به دلیل همه‌گیری تحت تأثیر قرار گرفت. برای درک این موضوع، کافی است بدانید که فاکسکان بزرگترین سازنده قرارداد آیفون اپل است. این شرکت 70 درصد از آیفون های جهان را تولید می کند.

در اوایل این ماه، اپل اعلام کرد که با وجود تقاضای زیاد برای آیفون های پرو، فروش کمتر از حد انتظار خواهد بود. آنها همچنین گفتند که زمان بیشتری برای تهیه گوشی های جدید نیاز است. در همان زمان، اپل همچنین با تامین کنندگان برای بازگرداندن سطح تولید عادی همکاری نزدیک دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آیفون 16 اولترا در سال 2024 از راه می رسد

نظرات در مورد : سری آیفون 14 پرو با تاخیر عرضه می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *