سامسونگ پنل اولد مک بوک ایر اپل را تولید می کند

سامسونگ پنل اولد مک بوک ایر اپل را تولید می کند

مک‌بوک‌های اپل عملکردی بالا داشته و نمایشگر آن‌ها نیز بسیار پرکیفیت است، اما به خوبی برخی از لپ‌تاپ‌های ویندوزی که از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند، نیست. سامسونگ در حال حاضر با لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک خود پیشتاز بوده که از پنل AMOLED پروضوح بهره می برند.

با این حال، طبق گزارش‌ها، شرکت کوپرتینویی برنامه‌هایی برای عرضه مک‌بوک‌های OLED تا پایان سال 2024 دارد و جالب اینجاست که سامسونگ سازنده نمایشگرهای این لپ‌تاپ‌های آینده خواهد بود.

Elec گزارش می دهد که سامسونگ توسعه پنل های OLED را برای مک بوک ایر 13.3 اینچی اپل آغاز کرده است. اگرچه، مشخص نیست که آیا مک بوک ایر، که سامسونگ در حال توسعه نمایشگر برای آن بوده، واقعاً و چه زمانی عرضه خواهد شد. اگر گزارش های گذشته را باور کنیم، اپل تا پایان سال 2024 از لپ تاپ‌های OLED مذکور رونمایی خواهد کرد.

در مقایسه با Mini-LED که در حال حاضر توسط بسیاری از لپ‌تاپ‌ها همچون لپ‌تاپ‌های اپل استفاده می‌شود، OLED دارای چندین مزیت است. از جمله آنها باید به باریک تر بودن، سبک تر بودن و همه کاره تر. علاوه بر این، نمایشگرهای OLED تصاویر واضح‌تر، رنگ‌های زنده‌تر و نرخ نوسازی بالاتری را ارائه می‌دهند.

رقیب کره‌ای سامسونگ، ال جی دیسپلی، ظاهراً با محدودیت‌های تولیدی مواجه است. ال‌جی در حال حاضر مشغول توسعه پنل هر دو آیپد اولد 11 و 13 اینچی است که اپل قصد دارد سال آینده عرضه کند، بنابراین ظرفیت تولید پنل‌های دیگری را ندارد. از سوی دیگر، طبق گزارش‌ها، سامسونگ تنها بر روی یک مدل 11 اینچی آیپد  اپل کار می‌کند، به این معنی که ظرفیت تولید پنل‌هایی برای مک بوک ایر را دارد.

توسعه پنل‌های OLED برای مک‌بوک‌ها توسط سامسونگ می‌تواند فرصتی برای این کمپانی فراهم کند تا گلکسی بوک‌های شرکت کره‌ای را در بخش نمایشگر به چالش بکشد. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برند کره ای چه برنامه ای در سر داشته و محصولات آینده اپل با چه مشخصه ای از راه می رسند. انتظار داریم بزودی اخبار بیشتری دردسترس قرار گیرد و باید احتمال داد این مدل جدید مک بوک ایر تا پایان سال از راه برسد.

از نظر مشخصات سخت افزاری هم اطلاعاتی در دست نیست.

بیشتر بخوانید  مشکلات iOS 12: چگونگی رفع مشکلات در iOS 12.2

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ پنل اولد مک بوک ایر اپل را تولید می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *