سامسونگ و ال جی از هر محصول اپل سود کسب می کنند

سامسونگ و ال جی از هر محصول اپل سود کسب می کنند

“طراحی شده در کالیفرنیا، مونتاژ شده در چین.” این عبارت احتمالاً برای بسیاری از شما آشنا است، زیرا اغلب در محصولات اپل یافت می شود. اپل با وجود تلاش قابل توجهی در زمینه توسعه محصولات خود و عدم تکیه بر شرکت های خارجی، امکانات تولید را ندارد. به عنوان مثال، باید با تولیدکنندگانی مانند TSMC همکاری کند. یکی از این همکاری ها در فناوری های نمایشگر است. طبق گزارش ها، اپل در حال برنامه ریزی برای توسعه نمایشگرهای MicroLED سفارشی برای دستگاه های خود با هدف کنترل بیشتر بر طراحی محصول است.

اپل مدت‌هاست که با تولیدکنندگانی مانند Samsung Display و LG برای صفحه نمایش‌های مورد استفاده در دستگاه‌های خود همکاری می‌کند. بر اساس گزارش اخیر، انتظار می رود این همکاری بیش از پیش تقویت شود. طبق گزارش ها، این شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه نمایشگرهای MicroLED سفارشی برای دستگاه های خود با هدف کنترل بیشتر بر طراحی محصول است. گفته می‌شود که این غول فناوری دستگاه‌های خود را از نمایشگرهای OLED به نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی تغییر می‌دهد و با اپل واچ در سال 2024 یا 2025 شروع می‌شود و سپس آیفون‌ها، آی‌پدها و در نهایت مک‌بوک‌ها به انتها می رسد. بنابراین تفاوت بین این دو فناوری صفحه نمایش چیست؟

OLED و MicroLED دو نوع صفحه نمایش هستند. صفحه نمایش های OLED از مواد خاصی استفاده می کنند که هنگام استفاده از برق روشن می شوند و آنها را باریک و انعطاف پذیر می کند. آنها رنگ سیاه غنی را نشان می‌دهند و زمان واکنش سریعی دارند. صفحه نمایش های MicroLED از LED های ریز استفاده می‌کنند که یکی یکی روشن می شوند. آنها همچنین دارای رنگ مشکی عمیق بوده اما می توانند روشن تر و طولانی تر از OLED ها باشند. با این حال، MicroLED‌ها جدیدتر و گران تر هستند.

تولید صفحه نمایش MicroLED همچنان چالش برانگیز است و هزینه های ساخت بالاتری دارد. در نتیجه، اپل احتمالاً به تأمین قطعات از تولیدکنندگان کره ای ادامه خواهد داد تا در هزینه های تولید انبوه صرفه جویی کند. با این حال، شایان ذکر است که این غول فناوری هنگام تغییر عجله نمی کند. به عنوان مثال، با وجود اینکه اولین آیفون با صفحه نمایش OLED در سال 2015 عرضه شد، ما همچنان شاهد فناوری IPS تا سری آیفون 12 بودیم.

بیشتر بخوانید  ال جی تولیدکننده نمایشگر میکرو ال ای دی اپل واچ می شود

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ و ال جی از هر محصول اپل سود کسب می کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *