سامسونگ نمی تواند طراحی سری S را چندان تغییر دهد

سامسونگ نمی تواند طراحی سری S را چندان تغییر دهد

سامسونگ با انتشار مجموعه گلکسی S23 ممکن است خود را به گوشه ای برساند. سری جدید پرچمدار دارای طراحی مینیمالیستی است و به نظر می رسد فضای کمی برای پیشرفت باقی می گذارد. این امر باعث می‌شود سری گلکسی اس 24 سال آینده بسیار معمایی باشد و پیش‌بینی آن دشوار باشد. یا شاید هم اینطور نیست.

سامسونگ خط تولید گلکسی اس خود را در سال 2024 کجا خواهد برد؟ آیا سامسونگ می تواند ظاهر گوشی های نسل بعدی گلکسی اس را بدون قافیه یا دلیل دوباره تغییر دهد؟ یک زبان طراحی جدید را برای چند سال آینده فقط به خاطر آن اصلاح می کنید؟ یا تا زمانی که خط S به طور کامل با تلفن های تاشو آینده جایگزین نشود، همه مدل های گلکسی اس در آینده کم و بیش یکسان به نظر می رسند؟ من بیشتر به نظریه دوم متمایل هستم.

بیایید در مورد آن فکر کنیم. اکنون که این عنصر طراحی را به طور کامل حذف کرده است، احتمالاً سامسونگ نمی تواند از بریدگی های کانتور دوربین دوباره استفاده کند. نه بدون دلیل موجه بنابراین فضای زیادی برای تکان دادن پرچمداران آینده باقی نمانده تا در کنار مدل های 2023 کاملاً متفاوت به نظر برسند. نه مگر اینکه سامسونگ تصمیم بگیرد دوباره در مسیری کاملاً متفاوت حرکت کند و احتمالاً نمی‌تواند بدون ارائه توضیحی محکم در مورد تغییر ذهنش به مشتریان این کار را انجام دهد.

جانشینان گلکسی اس 23 اولترا ممکن است به مرور زمان صاف‌تر شوند، اما با این وجود، احتمالاً فرمول موجود را به شدت تغییر نخواهند داد. در پایان روز، من در تعجب هستم که آیا طراحی راکد بعد از یک نقطه چیز بدی است؟ و من به شدت به این ایده گرایش دارم که اینطور نیست. حداقل یک بار نیست که یک محصول به بلوغ طراحی برسد، همانطور که ظاهراً سری گلکسی S به بلوغ رسیده است.

در اینجا موادی برای تفکر وجود دارد: آیا دنباله گوشی هوشمند باید متفاوت به نظر برسد تا وجود خود را توجیه کند؟ یا طراحی جدید هر سال صرفاً بهانه ای ضعیف برای توجیه انتشار یک دنباله است؟

به عبارت دیگر، اگر همه گوشی‌ها یکسان به نظر می‌رسند، آیا می‌خواهید گوشی قدیمی خود را معامله کنید و مدل جدیدی بخرید، با این فرض که به سختی تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد؟ یا آیا از چیزی که به نظر یک ارتقاء غیر ضروری به نظر می رسد صرف نظر می کنید و به استفاده از تلفن موجود خود ادامه می دهید تا زمانی که سخت افزار و نرم افزار به اندازه کافی بهبود یابد؟ (و در این فرآیند مقداری پول پس انداز کنید).

اگر از من می‌پرسید، پس از تلاش‌های زیاد، تغییر بیش از حد طراحی یک گوشی هوشمند اغلب نشان دهنده مشکل عمیق‌تر محصول است. یا زبان طراحی هنوز به بلوغ نرسیده است و شرکت به سختی تلاش می‌کند تا آن را درک کند، یا تمام تغییرات بیرونی برای پنهان کردن عدم پیشرفت واقعی در سایر زمینه‌هایی که واقعاً مهم هستند، یعنی مشخصات سخت‌افزاری، خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید  تماشای فیلم و سریال بدون مصرف حجم اینترنت

با در نظر گرفتن این موضوع، امیدوارم که سری گلکسی اس 24، و شاید حتی مدل های آینده، تفاوت چندانی با نسل فعلی نداشته باشند. البته، من این را برای همه گوشی‌های هوشمند دیگری نمی‌گویم، اما فکر می‌کنم طراحی سری گلکسی اس کاملاً منطقی است، همانطور که اکنون در سال 2023 است.

من معتقدم که سامسونگ با طراحی گلکسی S23 خود را به گوشه ای سوق می دهد. مطمئناً، برخی از خریداران بالقوه که ممکن است فقط به طراحی بیرونی (یا طنز) اهمیت دهند، به اشتراک گذاشتن الگوی “همان پیراهن” با هر تلفن مشابه جدیدی که منتشر می شود، ادامه خواهند داد. اما نیازی به گفتن نیست که پیراهن‌ها و گوشی‌های هوشمند یکسان نیستند، و من فکر می‌کنم که اجبار نکردن طراحی گوشی جدید در هر سال، یک عمل مصرف‌کننده است.

از این پس، بدون گزینه ای برای تغییر بیش از حد طراحی، سامسونگ باید دو برابر بیشتر تلاش کند تا پرچمداران گلکسی اس سالانه خود احساس کنند ارزش این زحمت را دارند. در غیر این صورت، مشتریانی که هر سال به‌روزرسانی می‌کردند، کمتر گوشی خود را تعویض می‌کردند. و این هم از نظر من چیز بدی نخواهد بود.

در مورد طرفداران پیشرفت در طراحی، سامسونگ هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن گوشی های تاشو جدید خود دارد. خط تولید گلکسی Z هنوز به بلوغ طراحی مشابه سری گلکسی اس نرسیده است و سامسونگ احتمالاً سال‌ها در آینده به بهبود دستگاه‌های Fold و Flip خود ادامه خواهد داد.

اما سری گلکسی اس ممکن است به اوج طراحی رسیده باشد. و اگر اینطور باشد، هر تغییری در آینده حداقل خواهد بود، یا واقعاً باید سعی کنید چیزی ارزشمند به تجربه کاربر اضافه کنید – هر چه که باشد.

با تغییرات غیرضروری طراحی، سامسونگ اکنون می‌تواند روی ارتقاهای سخت‌افزاری قابل توجهی تمرکز کند، مانند OLED 2.0، که گفته می‌شود در سال 2025 اسکن اثر انگشت چندلمسی را به کل صفحه اضافه می‌کند و ورود اثر انگشت را 2.5 میلیارد برابر امن‌تر از آن می‌کند. است.

اگر می‌خواهید گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس یا گلکسی اس 23 اولترا را همین حالا بخرید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سامسونگ استفاده کنید، زیرا این شرکت به دوره پیش‌سفارش پایان داد و اواخر هفته گذشته این پرچمدار را در 55 کشور عرضه کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ نمی تواند طراحی سری S را چندان تغییر دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *