تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 مشخص شد

تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 مشخص شد

در اوایل ماه ژوئن، به نظر می رسید یک برنامه لو رفته حاکی از آن بود که کوالکام برنامه سالانه Snapdragon Summit خود را در نوامبر برگزار می کند. این رویداد به سرعت متوقف شد، اما به نظر می رسد که افشا قبلی درست بوده است زیرا در وب سایت کوالکام، این شرکت تاریخ رویدادهای آینده را تایید کرده است.

اجلاس اسنپدراگون 2022 از 15 تا 17 نوامبر در هاوایی برگزار می شود. در حالی که مشخص نیست این شرکت چه چیزی را اعلام خواهد کرد، شانس بسیار خوبی وجود دارد که چیپست Snapdragon 8 Gen 2 در این رویداد معرفی شود.

کوالکام معمولا چیپست های نسل بعدی خود را چند ماه قبل از سال جدید معرفی می کند. این کار به این منظور انجام می‌شود که به مشتریان ایده بدهد که چه چیزی می‌توانند انتظار داشته باشند و همچنین به تولیدکنندگان گوشی زمان می‌دهد تا چیپ‌ست‌هایی را خریداری کنند تا در گوشی‌های خود استفاده نمایند، بنابراین اعلامیه در ماه نوامبر واقعاً منطقی است.

تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 مشخص شد

طبق شایعات، انتظار می‌رود که این پردازنده بر روی فرآیند 4 نانومتری ساخته شود که فرآیند مشابه اسنپدراگون 8 نسل 1 محسوب شده اما تغییراتی در CPU ایجاد خواهد شد. به جای پیکربندی 1+3+4 موجود در مدل‌های فعلی، به 1+2+2+3 تغییر خواهد کرد که شامل یک هسته Cortex-X3، یک جفت A720، یک جفت A710 و سه A510 می شود.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند. کوالکام همیشه سعی داشته پردازنده های قدرتمندتری نسبت به رقبا ارائه دهد. بی شک اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با نسل 1 یا مدل پلاس نسل 1، ویژگی های بهتری خواهد داشت و عملکرد بالاتری از خود نشان می دهد. بنابراین باید به انتظار ادامه داد تا در ماه نوامبر شاهد معرفی این چیپست پرچمدار باشیم. اطلاعات بیشتری در دست نیست و احتمالا شیائومی و سامسونگ در کنار موتورولا از اولین برندهای دربرگیرنده این چیپست رده بالا شرکت کوالکام باشند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  افشا اطلاعاتی از چیپست سری اسنپدراگون 7 کوالکام

نظرات در مورد : تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 مشخص شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *