تصاویر اندروید R در گوگل پیکسل 2 ایکس‌ال مشاهده شد

تصاویر اندروید R در گوگل پیکسل 2 ایکس‌ال مشاهده شد

ماه گذشته یک تست بنچمارک Geekbench با گوگل پیکسل 4 اجرا شد، این مدل از گوشی گوگل به عنوان مدل تست اندروید R (با نام اندروید 11) را اجرا می‌کرد. همانطور که می‌دانید شرکت گوگل اساسا برای نام گذاری سیستم‌عامل‌های موبایلی خود از نام دسرها استفاده می‌کند و در سال 2018 میلادی نیز اندروید پای آخرین نسخه از سیستم‌عامل معرفی شده توسط گوگل بود. از طرفی دیگر، در طول این مدت که گوگل در حال انتشار پیش نمایش نسخه‌ی بتا اندروید 10 بود، از آن با نام اندروید Q یاد می‌شد. ما معتقدیم که گوگل احتمالا همچنان به استفاده از حروف تکی برای نسخه‌های پیش‌نمایش که برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد، ادامه داده و سپس برای نسخه‌ی نهایی یک نام مشخص نماید. در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

امروز تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان داد که پیکسل 2 ایکس‌ال از سیستم‌عامل اندروید R برخوردار خواهد بود و برای افرادی که گوشی‌های سال 2017 را در اختیار دارند، اندروید 11 آخرین نسخه‌ی اندرویدی خواهد بود که در گوشی خود دریافت خواهند کرد. پیکسل 2 ایکس‌ال از همان ابتدا با اندروید 8 اوریو به بازار آمد و به اندروید 9 پای بروزرسانی شد و اکنون نیز اندروید 10 را دریافت خواهد کرد. گوشی‌های سری پیکسل گوگل از سوی این شرکت تضمین شده‌اند که قطعا سه نسخه از سیستم‌عامل اندروید رو دریافت خواهند کرد.

می‌توانید انتظار داشته باشید که فایل‌های ویدئویی با حجم بیشتر را از طریق اندروید 11 به اشتراک بگذارید

اکنون می‌خواهیم به این مورد بپردازیم که از اندروید 11 چه انتظاراتی می‌توان داشت؟ با توجه به اینکه نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید Q در ماه مارس سال گذشته‌ی میلادی منتشر شد، انتظار می‌رفت تا گوگل این سیستم‌عامل را نهایتا تا ماه سپتامبر 2019 به طور رسمی انتشار می‌داد. با تمامی این تفاسیر گویا کاربران در اندروید 11 قادر خواهند بود تا ویدئوهایی با حجم بیشتر از 4 گیگابایت ارسال نمایند. در طی یک بررسی نشان داده شده است که یک فایل 32 گیگابایتی با موفقیت در سیستم‌عامل اندروید ارسال شده است، بدون اینکه به فایل‌های کوچکتر تبدیل گردد. از طرفی دیگر، زمانی که Airplane Mode را در گوشی خود فعال می‌کنید، بلوتوث به طور خودکار غیرفعال نمی‌شود، این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که وقتی گوشی‌ خود را در این حالت قرار می‌دهند، دستگاه‌های متصل از طریق بلوتوث مانند پیکسل بادز ارتباطشان با گوشی قطع نشود و به صورت ممتد به فعالیت خود ادامه دهند. تا به امروز شرایط به این صوت نبود، زمانی که گوشی خود را بر روی Airplane Mode قرار می‌دادید، بلوتوث دستگاه شما به طور کامل خاموش شده و باید مجددا دستگاه‌های متصل از طریق بلوتوث را با دستگاه خود جوین می‌کردید.

تصاویر اندروید R در گوگل پیکسل 2 ایکس‌ال مشاهده شد

سایر تغییراتی که شاهد آن‌ها بوده‌ایم شامل بهبودهایی در سیستم Dark Mode به منظور پوشش بیشتر اپلیکیشن‌های شخص ثالث و گزینه‌های مشابه با سیستم‌عامل iOS بوده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمانی که Dark Mode را در دستگاه خود فعال می‌کنند برای خاموش کردن این حالت یک زمان مشخصی را برنامه‌ریزی نمایند. اندروید 11 می‌تواند یک حباب چت شناور را در دسترس افراد قرار دهد. این ویژگی تصویر ارسال‌کننده‌ی پیام را با آیکون اپلیکیشن پیام‌رسان مربوطه و پیش‌نمایشی از پیام به کاربر اندروید 11 نمایش می‌دهد. با ضربه زدن بر روی حباب نمایان شده بر روی صفحه‌نمایش، یک پنجره‌ی شناور برای شما باز خواهد شد که در آن کاربر می‌تواند کل موضوع پیام را بررسی کرده و یک پاسخ سریع به پیام دریافتی ارسال نماید.

از طرفی دیگر، همانطور که قبلا اشاره کردیم، نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید R به زودی منتشر خواهد شد ولی ما به دنبال آن هستیم که یک تصویر رسمی از اندروید R در پیکسل 2 ایکس‌ال دریافت نماییم. احتمالا ماه آینده نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل برای کاربران گوشی‌های سری پیکسل گوگل منتشر گردد. به این نکته توجه داشته باشید که تمامی قابلیت‌هایی که برای نسخه‌ی توسعه‌دهندگان منتشر می‌گردد باید در نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل نیز مشاهده شود، مگر اینکه گوگل به شخصه از ارائه‌ی آن ویژگی امتناع نماید. همچنین توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل‌ها مجاز به انتشار برنامه‌های مربوط به نسخه‌ی پیش‌نمایش، تا نسخه‌ی چهارم، نیستند. اگر بخواهیم کمی ساده‌تر بگوییم، زمانی که تصمیم گرفتید تا از قابلیت‌های اندروید 11 باخبر شوید، تنها کافیست در سیستم توسعه‌دهندگان گوگل ثبت‌نام نموده و نسخه‌ی پیش‌نمایش را در گوشی خود مشاهده نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تصاویر اندروید R در گوگل پیکسل 2 ایکس‌ال مشاهده شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *