سامسونگ به صنعت هدست واقعیت مجازی باز می گردد

سامسونگ به صنعت هدست واقعیت مجازی باز می گردد

مدت هاست که شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت ترکیبی (بر اساس AR/VR) است. و اکنون، به نظر می رسد که رقیبش سامسونگ نیز به دنبال رقابت در همین بخش است. بنابراین در اینجا تمام جزئیات وجود دارد.

در جریان رویداد Galaxy Unpacked 2023، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرد که در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی جدید خودش است. این هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آینده با کمک شرکای خود، گوگل و کوالکام ساخته می شود. سامسونگ همچنین اعلام کرد که عرضه این دستگاه چندان دور نیست و این شرکت از این دستگاه پوشیدنی به عنوان یک هدست واقعیت توسعه یافته (XR) یاد می کند.

برای کسانی که اطلاع ندارند، واقعیت مجازی اساساً یک محیط مجازی را به کاربر نمایش می دهد تا با آن کاوش کند و با آن تعامل داشته باشد. این می تواند از مکان های تخیلی و ساخته شده توسط انسان گرفته تا بازخوانی های مجازی از مکان های دیدنی محبوب متغیر باشد. از سوی دیگر، واقعیت افزوده رابط اضافی را در بالای نمای زنده از دوربین ارائه می دهد. به عبارت دیگر، به جای ایجاد یک محیط جدید، دید شما را نسبت به جهان همانطور که هست تقویت می کند. یک مثال قابل توجه در این مورد، «نمای زنده» در Google Maps برای افرادی است که در حین راه رفتن در حال پیمایش هستند.

نمایشگرها یک فید زنده از دوربین عقب را نشان می‌دهند، که همچنین می‌تواند دارای فلش‌هایی برای نشان دادن مسیر مورد نیاز کاربران به همراه سایر اطلاعات مفید باشد. علاوه بر این، سامسونگ فاش کرد که هدست جدید XR دارای چیپست سفارشی کوالکام خواهد بود، در حالی که این شرکت همچنین با متا و مایکروسافت برای پروژه هدست XR همکاری می کند. رئیس هدست XR همچنین اظهار داشت که پلتفرم و نرم افزار فقط باید تا حدودی آماده باشند تا دستگاه موفق شود. اما، باید دید که اپل و سامسونگ چگونه در این بخش جدید رقابت می کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس دوربین سلفی ناامید کننده ای دارند

نظرات در مورد : سامسونگ به صنعت هدست واقعیت مجازی باز می گردد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *