سامسونگ برنامه «SELF-REPAIR» را برای گوشی های گلکسی به کار می گیرد

سامسونگ برنامه «SELF-REPAIR» را برای گوشی های گلکسی به کار می گیرد

بر اساس یک پرونده در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، سامسونگ در حال طراحی یک برنامه SELF-REPAIR جدید است. این به کاربران دستگاه های گلکسی خود اجازه می دهد تا هر گونه مشکلی را در دستگاه های خود برطرف کنند. توضیحات صفحه نشان می دهد که برنامه آینده یک “نرم افزار کاربردی کامپیوتری برای تلفن های همراه” خواهد بود.

اپلیکیشن سامسونگ مورد بحث آیکون جالبی دارد. این نماد دارای یک چرخ دنده و یک آچار در پس زمینه آبی است. هدف این اپلیکیشن «تعمیر خود تعمیر، نگهداری و خودنصب» گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدست‌ها است. به همین دلیل است که برنامه مربوط به دستگاه های گلکسی است و نه فقط تلفن های گلکسی. از طریق این اپلیکیشن، این شرکت می‌خواهد راهنمای تعمیرات و اطلاعات قطعات دستگاه‌های سری گلکسی را ارائه دهد.

این درست پس از اعلام شراکت بین سامسونگ و iFixit منتشر شد. این همکاری در اوایل سال 2022 آغاز شد. سامسونگ شروع به ارسال راهنماهایی برای کمک به وب سایت برای ارائه اطلاعات در مورد تعمیر و نگهداری و فروش قطعات اصلی برای برخی از محصولات خود کرد. از طریق iFixit، کاربران و تعمیرکاران می‌توانند قطعات اصلی گلکسی S21، S21+، S21 Ultra، S20+، S20 Ultra و Tab S7 Plus را بیابند. شایان ذکر است که گوگل نیز برنامه مشابهی را با iFixit راه اندازی کرد. به طور مشابه، هدف آن کمک به کاربران برای تعمیر تلفن های پیکسل خود به تنهایی است.

عجیب ترین واقعیت این است که سامسونگ در این مورد تنها نیست. ظاهراً کره ای تنها از بزرگترین رقیب خود در بخش فناوری یعنی اپل پیروی می کند. برای یادآوری، اپل همچنین برنامه مشابهی را برای کمک به کاربران در تعمیر آیفون و مک بوک خود راه اندازی کرد. این شرکت لیستی از قطعات و راهنماها را برای کمک به کاربران در انجام تعمیرات ارائه می دهد. با شروع یک برنامه مشابه توسط سامسونگ، این ممکن است به یک روند در صنعت تبدیل شود.

شاید شرکت های بیشتری به جز سامسونگ، اپل و گوگل برنامه های مشابهی را ارائه دهند. شاید شرکت های بیشتری سعی کنند به مشتریان کمک کنند تا خودشان مشکلات دستگاه هایشان را حل کنند. در مورد سامسونگ صحبت می کنیم، امیدواریم که این قابلیت تعمیر این شرکت را بهبود بخشد. به عنوان مثال، در برخی از تلفن های گلکسی، ممکن است نیاز به تعویض یک صفحه نمایش عالی فقط برای تعویض باتری باشد.

بیشتر بخوانید  Galaxy Tab A8 سامسونگ راهی بازار جهانی شد

در حال حاضر، هیچ خبری در مورد راه اندازی این برنامه وجود ندارد. ما انتظار داریم به زودی جزئیات بیشتری ظاهر شود. این شرکت ممکن است برای ارائه جزئیات بیشتر تا سری Galaxy S23 صبر کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ برنامه «SELF-REPAIR» را برای گوشی های گلکسی به کار می گیرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *