سامسونگ با قابلیت ارسال کامل پیام و رسانه از طریق ماهواره از اپل فراتر می رود

سامسونگ با قابلیت ارسال کامل پیام و رسانه از طریق ماهواره از اپل فراتر می رود

ویژگی «SOS اضطراری از طریق ماهواره» که توسط اپل با سری آیفون 14 پیاده سازی شده است، در حال افزایش محبوبیت است. تقریباً هر روز می شنویم که جان یک نفر به لطف این ویژگی نجات یافته است. این کار کاربران را به انتخاب آیفون در زمان خرید گوشی جدید نزدیک می کند. سایر سازندگان گوشی های هوشمند که نمی خواهند کاربران خود را از دست بدهند نیز از این ویژگی استفاده می کنند. به عنوان مثال، هواوی اخیرا اعلام کرده است که از ویژگی Emergency SOS در گوشی های جدید خود استفاده خواهد کرد. اکنون سامسونگ گامی مشابه در زمینه اندروید برداشته است. در اینجا جزئیات…

سامسونگ ورود خود را به عرصه اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند، به تبعیت از سری آیفون 14 اپل اعلام کرده است. با این حال، این شرکت فراتر از اپل است، زیرا به کاربران امکان می‌دهد پیام‌ها، تصاویر و حتی ویدیوهای کامل را از طریق ماهواره ارسال کنند. این فناوری از 5G NTN (شبکه‌های غیرزمینی) برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند و داده‌ها را از تلفن هوشمند به ماهواره‌ها ارسال می‌کند و سپس آن را به ایستگاه‌های زمینی برای انتقال به گیرنده مورد نظر یا خدمات اضطراری ارسال می‌کند.

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ، همان مودم مورد استفاده در پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل، فناوری پشتیبانی از اتصال ماهواره ای را ارائه می دهد. سامسونگ فناوری ماهواره‌ای مبتنی بر استاندارد 5G NTN را در بالای این مودم توسعه داده و شبیه‌سازی کرده است و این مفهوم را اثبات می‌کند. با این حال، این قابلیت در گوشی های فعلی گوگل در دسترس نخواهد بود، زیرا سامسونگ قصد دارد آن را در نسخه های بعدی مودم های اگزینوس خود قرار دهد.

در اوایل این ماه، سامسونگ اعلام کرد که تا زمانی که این فناوری به اندازه کافی بالغ نشود، اتصال ماهواره به گوشی های هوشمند خود را به تعویق می اندازد. زمان اعلام این اگزینوس برای گوشی‌های هوشمند خود سامسونگ ایده‌آل نیست، زیرا پرچمداران گلکسی صرفاً از تراشه‌های کوالکام در مقیاس جهانی استفاده می‌کنند. کوالکام نیز اخیراً شکل خود را از اتصال ماهواره ای اعلام کرده است، اما هنوز در هیچ دستگاهی در دسترس نیست.

اتصال ماهواره‌ای به یکی از «چیزهای بزرگ بعدی» در گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود و راهی را برای افراد فراهم می‌کند تا حتی در مناطقی که پوشش سنتی سلولی ندارند، در ارتباط بمانند. امکان ارسال کامل پیام‌ها، عکس‌ها و ویدئوها از طریق ماهواره می‌تواند به‌ویژه در شرایط اضطراری یا مناطق دورافتاده که روش‌های ارتباطی سنتی در دسترس نیستند مفید باشد. با ورود سامسونگ به این بازار، باید دید که این فناوری چگونه تکامل خواهد یافت و توسط مصرف کنندگان پذیرفته می شود.

بیشتر بخوانید  تبلت تاشو سامسونگ Galaxy Z Tab نام دارد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ با قابلیت ارسال کامل پیام و رسانه از طریق ماهواره از اپل فراتر می رود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *