ساعت هوشمند جدید MIT احساسات شما را تشخیص می‌دهد!

یک مکالمه تنها درباره کلماتی که در آن استفاده می‌شوند نبوده و عوامل دیگری از قبیل تن و میزان بلندی صدا، زبان بدن، نحوه نگاه و کلا هرچیزی که بین دو شخص رد و بدل می‌شود، در مکالمه تاثیر دارند. ولی بعضی اوقات سیگنال‌هایی که بین افراد ردو بدل می‌شود، ممکن درست تعبیر نشده و یا اصلا پیام آن توسط طرف مقابل گرفته نشود. این امر محققین دانشگاه ام آی تی را برانگیخت تا نرم‌افزاری را توسعه دهند که آنچه افراد می‌گویند و انجام می‌دهند را به درستی تشخیص دهد.

توکا الهنای (Tuka AlHanai) و محمد مهدی قاسمی، محققین دانشگاه ام آی تی، الگوریتمی را ساخته‌اند که می‌تواند گفتار و لحن افراد را مورد تحلیل قرار دهد. داده‌های مکالمه به بلوک‌های پنج ثانیه‌ای شکسته می‌شوند تا الگوریتم احساسات فرد را تشخیص دهد. در یک مثالی برای نشان دادن نحوه کار این الگوریتم، شخصی در حال بازگو کردن خاطرات روز اول مدرسه‌اش می‌باشد و الگوریتم به درستی تغییر لحن فرد را از مثبت به خنثی و منفی تشخیص می‌دهد. این محققین امیدوا

این محققین از آیفون ۵ اس برای ضبط مکالمه‌ها استفاده کردند، ولی برای تست الگوریتم از Simband سامسونگ استفاده کردند. تیم طراحی به دنبال جمع‌اوری داده در مقیاس بزرگی بوده و امیدوارند که بتوانند این الگوریتم را در گجت‌های تجاری مانند اپل واچ (Apple Watch) استفاده کرده و بتوانند آن را در سراسر جهان در اختیار افراد قرار دهند.

در حال حاضر این فناوری در ابتدای راه خود بوده و فعلا استفاده‌ عمومی و پیاده سازی گسترده امکان پذیر نمی‌باشد،‌ ولی توسعه دهندگان این پروژه امیدوارند که کارشان به قدمی در راه ساخت و ایجاد یک مربی و معلم برای افرادی که مبتلا به اختلال اضطراب و یا شرایطی مثل اوتیسم می‌باشند، تبدیل شود و طبق گفته خودشان هم، فعالیتشان را با جدیت دنبال می‌کنند تا به هدف خود برسند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ساعت هوشمند جدید MIT احساسات شما را تشخیص می‌دهد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *