سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

تمام مالکان کسب و کارهای اینترنتی از این موضوع آگاه هستند که بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و سود زیاد، کسب رتبه‌های برتر صفحه نتایج گوگل است. به طور کلی با روش‌های مختلفی می‌توان به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو رسید. سئو و استفاده از ادورز یا تبلیغات کلیکی ازجمله روش‌های متداول برای دیده شدن سایت‌ها هستند که تقریبا تمام مالکان سایت‌ها از آن‌ها بهره می‌برند. مهم‌ترین سوالی که ذهن صاحبان کسب و کارهای اینترنتی مختلف را به خود مشغول کرده این است که سئو یا گوگل ادز؟ جهت رسیدن به پاسخ این سوال همراه ما باشید.

سئو چیست؟

پیش از آنکه مزایای سئو را شرح دهیم و از بین سئو یا گوگل ادز یکی را انتخاب کنیم، بهتر است تا تعریف مشخصی از آن داشته باشیم. سئو (SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بهینه کردن سایت خود انجام می‌دهید تا بدین طریق توجه ربات‌ها و الگوریتم‌های سخت‌گیر موتورهای جستجو را به سمت خود جلب کرده و سایت‌تان را به رتبه‌های برتر برسانید. به طور کلی اقدامات مربوط به سئو بسیار گسترده هستند که به‌کارگیری درست آن‌ها می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را در پی داشته باشد.

مزایای سئو

پس از فرآیند طراحی سایت، نوبت به آن می‌رسد که سایت خود را با محتواهایی جذاب و همچنین رعایت اصول سئو به رتبه‌های برتر برسانید. پیش از انتخاب میان سئو یا گوگل ادز، باید حتما به خوبی از مزایا و معایب هرکدام آن‌ها آگاه شده و سپس با توجه به نیاز و شرایط‌ سایت‌تان تصمیم نهایی را بگیرید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای سئو را شرح خواهیم داد.

  • پایداری نتایج سئو

یکی از مهم‌ترین و بهترین مزایای سئو، پایداری آن است. اگر شما تمام اصول سئو را به شکل درست پیاده‌سازی کنید، شک نداشته باشید که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد. اگر مطالب و یا به طور کلی رتبه سایت خود را به کمک سئو بهبود ببخشید و رتبه‌های برتر گوگل را کسب نمایید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که برای مدت زمان زیادی این جایگاه را حفظ خواهید کرد و به نتایج دلخواه خود خواهید رسید. البته این بدان معنا نیست که پس از رسیدن به رتبه‌های برتر، حفظ این جایگاه تضمین‌شده است. شما پیوسته باید از اصول روز سئو آگاه باشید و برای حفظ جایگاه خود تلاش کنید؛ اما به طور کلی پس از رسیدن به رتبه‌های برتر، این اطمینان را در گوگل ایجاد کرده‌اید که سایت‌تان بسیار کاربردی بوده و توانسته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

اینجاست که میان سئو یا گوگل ادز، می‌توانید به ارزش واقعی سئو پی ببرید و آن را سرلوحه کار خود برای کسب رتبه‌های عالی در موتورهای جستجو قرار دهید. توجه داشته باشید کاربرانی که از طریق سئو و به‌واسطه جستجو در موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شوند، کاربرانی هدفمند هستند که احتمال ارائه خدمات مختلف به آن‌ها بسیار بالاست.

  • هزینه پایین

یکی از دلایلی که از بین سئو یا گوگل ادز انتخاب SEO مرسوم‌تر است، مربوط به هزینه پایین‌تر آن می‌شود. شما نیاز نیست در این روش حتما هزینه زیادی پرداخت کنید و بودجه بالایی را به آن اختصاص دهید. شاید بزرگ‌ترین هزینه شما در مبحث سئو، مربوط به استخدام یک کارشناس سئو (در صورت آشنا نبود با آن) باشد. به طور کلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ افراد سعی می‌کنند تا با کمترین هزینه، به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

معایب سئو

در ابتدای مسیر طراحی سایت و آغاز فعالیت، سئو ممکن است کمی هزینه‌بر باشد؛ درنتیجه در آغاز راه باید بودجه مناسبی را به آن اختصاص داد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد ترجیح می‌دهند از میان سئو یا گوگل ادز، قید سئو را بزنند، زمان‌بر بودن کسب نتیجه از آن است. درواقع بسیاری از کارشناسان سئو و مالکان سایت‌ها انتظار دارند که در کمترین زمان ممکن رتبه‌های برتر صفحه‌ نتایج گوگل را به تسخیر خود دربیاورند؛ اما رسیدن به این هدف با سئو کمی دور از انتظار است. به طور معمول استراتژی‌های مختلف سئو پس از پیاده‌سازی، بین 4 الی 9 ماه زمان می‌برند تا به نتیجه منجر شوند.

مزایای گوگل ادز

گوگل ادز درواقع سیستم تبلیغات شرکت گوگل محسوب می‌شود که به کمک آن‌ می‌توان در کوتاه‌ترین زمان یک سایت را به صفحه نخست نتایج رساند. از میان سئو یا گوگل ادز، باید اقرار کنیم که گوگل ادز می‌تواند در زمان کوتاه‌تری شما را به نتیجه دلخواه برساند. درواقع مهم‌ترین دلیل انتخاب این سرویس همین سرعت بالای نتیجه‌بخشی آن محسوب می‌شود.

معایب گوگل ادز

بزرگ‌ترین نکته منفی در مورد این سیستم، هزینه بالای آن است. درواقع مالک سایت باید به واحد دلار مبلغی را پرداخت کند تا به‌واسطه آن به رتبه‌های برتر برسد؛ همین موضوع یکی از دلایل اصلی عدم استفاده از گوگل ادز محسوب می‌شود. در درجه بعدی باید بدانید که نتیجه حاصل شده به‌واسطه گوگل ادز کاملا موقتی بوده و پس از عدم پرداخت وجه موردنظر، سایت‌تان خیلی سریع جایگاه خود را از دست می‌دهد.

سئو یا گوگل ادز ؟

در پاسخ به سوال سئو یا گوگل ادز؟ باید این‌طور پاسخگو بود که همه‌چیز به خود شما بستگی دارد. اگر بودجه کافی دارید و می‌خواهید در زمانی سریع کسب و کار خود را به کاربران گوگل معرفی کنید، می‌توانید از امکانات گوگل ادز استفاده کنید؛ اما اگر قصد دارید به شکل پایدار و برای مدت زمان طولانی و بدون صرف هزینه بالا به رتبه‌های برتر برسید، حتما سئو سایت را در اولویت قرار دهید. به طور کلی کارشناسان مختلف سئو به افراد پیشنهاد می‌کنند که سایت خود را به کمک اصول کاربردی سئو به نتیجه برسانند و ترجیحا از گوگل ادز استفاده نکنند.

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

معرفی بهترین شرکت خدمات دهنده در زمینه سئو و طراحی سایت

طی این مطلب سعی کردیم به تا به شکل کلی پاسخ سوال متداول «سئو یا گوگل ادز؟» را بدهیم؛ اما اگر قصد دارید به جزئیات بیشتری از این مبحث پی ببرید، می‌توانید همین حالا به سایت مجموعه طراح شما به آدرس اینترنتی https://taraheshoma.com مراجعه کرده و از کمک کارشناسان این مجموعه بهره بگیرید. طراح شما جزو بهترین شرکت‌های خدمات‌دهنده سئو و طراحی سایت محسوب می‌شود که توانسته با خدمات جذاب و کاربردی‌اش توجه علاقه‌مندان دنیای سئو و طراحی سایت را به سمت خود جلب کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *