رونمایی از گوشی هواوی نوا 3 ونوا 3 آی در ایران

نوا 3 ونوا 3 آی

هوآوی نوا 3 بالاخره در ایران نیز معرفی شد و بسیاری از طرفداران خود را شگفت زده کرد. در سری جدید گوشی های هوشمند، هوش مصنوعی در دوربین سلفی این گوشی ها و همچنین به همراه برخی قابلیت های جدید در اختیار کاربران قرار دارد. امروزه بهره گیری از هوش مصنوعی یکی از ویژگی های رقابتی گوشی های کمپانی هوآوی می باشد که اساسا رقبا را وادار به پیروی از این سبک و سیاق نموده است.

این کمپانی چینی همواره در تلاش است که فارغ از مرزبندی های ترویج یافته میان گوشی های میان رده و پرچمدار در دنیای گوشی های هوشمند، امکانات بیشتری را برای گوشی های میان رده ی خود عرضه نماید حتی به صورتی که این قابلیت ها حتی در پرچمداران سایر برندها نیز مشاهده نگردد. گوشی های هوشمند سری nova یکی از پرفروش ترین سری گوشی های میان رده این کمپانی در دنیا می باشد که در طول سه سال گذشته رشد بسیار زیادی را تجربه نموده است.

هواوی نوا 3 ونوا 3 آی

لازم است بدانید که میزان فروش گوشی های سری nova کمپانی هوآوی در سه ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به یک مدت زمان مشابه در سال گذشته ی میلادی 100 درصد افزایش داشته است و این کمپانی به زودی آخرین گوشی سری nova یعنی گوشی های هوآوی نوا 3 و هوآوی نوا 3 آی را روانه ی بازار خواهد کرد. ویژگی اصلی رقابتی این گوشی های جدید چینی دوربین سلفی دوگانه 24 مگاپیکسلی آن هاست که از قابلیت هوش مصنوعی بهره مند می باشند.

نوا 3 ونوا 3 آی

این مدل از گوشی های هوشمند هوآوی اولین گوشی های موجود در بازار هستند که دوربین سلفی آن ها از لنز 24 مگاپیکسل برخوردار است. کمپانی هوآوی سال گذشته ی میلادی نیز با عرضه مدل نوا 2 پلاس به همراه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی توانست یک رکورد جدید به ثبت برساند و در سال جاری این رکورد را ارتقا داد. البته لازم به ذکر است که در گوشی های هوشمند سال جاری سری نوا بحث هوش مصنوعی نیز برای بار اول در دوربین سلفی در نظر قرار گرفته است که این مسئله نیز به خودی خود یک عامل متمایز کننده برای این گوشی های هوشمند به حساب می آید.

قابلیت بهره گیری از هوش مصنوعی در دوربین سلفی در این سری می تواند 8 صحنه را شناسایی نماید و به صورت اتوماتیک تنظیمات لازم و مناسب تمامی این صحنه ها را به منظور بهبود کیفیت تصاویر سلفی اعمال نماید، بدون اینکه لازم باشد کاربر کار خاصی را انجام بدهد. دوربین های اصلی دوگانه این گوشی ها در پشت آن ها از یک چیدمانی شبیه به چیدمان دوربین ها در گوشی های هوشمند پرچمدار هوآوی P20 استفاده شده است و با استفاده از هوش مصنوعی می تواند 22 صحنه و سوژه متفاوت را شناسایی کرده که نسبت به هوش مصنوعی در گوشی های پیشین کمپانی هواوی در این بخش بهبود قابل توجهی داشته است.

نوا 3 ونوا 3 آی

باید بگوییم که دوربین های دوگانه اصلی در هوآوی نوا 3 ، 16 مگاپیکسلی و 24 مگاپیکسلی و در هوآوی نوا 3 آی، 2 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی می باشند. بهره گیری از قابلیت های هوش مصنوعی در این گوشی های هوشمند که علاوه بر دوربین در سایر بخش های گوشی نیز همانند مدیریت انرژی، بهبود کیفیت صدا و … استفاده شده، مدیون پردازنده این گوشی هوشمند می باشد که مانند پردازنده هوآوی میت 10 و هوآوی پی 20 قابلیت پردازش عصبی را نیز دارد. درست همانند اینکه نوا 3 یک گوشی میان رده است اما کمپانی هواوی در آن از پردازنده گوشی های پرچم دار خود بهره گرفته است.

بیشتر بخوانید  تقویت کیفیت صدا گوشی هوشمند با چند روش اختصاصی زوم تک

قابلیت های هواوی نوا 3 ونوا 3 آی

علاوه بر ویژگی های مذکور، دوربین این گوشی میلان رده قابلیت شبیه سازی چهره با ایموجی ها و همچنین جایگزینی پس زمینه تصاویر با موضوعات از پیش معین شده، استیکرهای زنده و مختلف و همچنین قابلیت فیلم برداری به صورت صحنه آهسته و با حداکثر سرعت 480 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد. از نظر طراحی، گوشی های جدید سری نوا بر اساس سلیقه ی کاربران جوان به صورتی طراحی شده اند که دارای یک مانیتور FullView با ابعاد 6.3 اینچ و همچنین با کمترین حاشیه و با یک بریدگی در بالای صفحه نمایش تقریباً تمام قسمت جلوی این گوشی هوشمند را پوشانیده تا کمترین میزان اتلاف فضا در این قسمت را نداشته باشیم.

باید بگوییم که اگر کاربری به بریدگی بالای صفحه نمایش علاقه ای نداشته باشد می تواند در بخش تنظیمات این گوشی هوشمند آن را بپوشاند و یک حاشیه معمولی و مشکی در بالای گوشی شبیه به طراحی گذشته گوشی های هوآوی و همچنین فعلی برخی برندها داشته باشد. رزولوشن این صفحه نمایش ال سی دی از نوع IPS برابر 2340 در 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 409 می باشد.

نوا 3 ونوا 3 آی

کمپانی هوآوی در این گوشی هوشمند نیز از طیف رنگ بنفش و آبی که در گوشی هوآوی پی 20 مشابه آن ها را دیده بودید، استفاده کرده است و تنها تفاوت آن این است که رنگ در نوا 3 شفاف تر و زیباتر شده است و هچنین علاوه بر این رنگ های ساده دیگری همانند مشکی و آبی و قرمز برای این گوشی مورد نظر می باشد. اساسا حافظه داخلی این گوشی های میان رده، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت حافظه ی رَم در نظر گرفته شده که به همراه پردازنده 8 هسته ای و با حداکثر فرکانس 2.36 گیگاهرتز فضای ذخیره سازی و همچنین قدرت پردازشی متناسب برای نجام امور روزمره ی کاربران حرفه ای را نیز فراهم می آورد.

همچنین کارت حافظه میکرو SD این مدل نیز کارت حافظه 256 گیگابایت را پشتیبانی می نماید. کمپانی هوآوی بر روی گوشی های نوا 3 از آخرین نسخه ی سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 8.1 به همراه رابط کاربری اختصاصی خود یعنی EMUI 8.2 استفاده کرده است. از نظر ویزگی های ارتباطی دارای آخرین استانداردها مانند بلوتوث نسخه 4.2 و WiFi با استاندارد 802.11b/g/n/ac در این مدل ها می باشد.

یک مژده برای تمامی کاربرانی که علاقه دارند از هدفون شخصی خود استفاده کنند این است که این مدل ها از جک هدفون 3.5 میلی متری استفاده می نمایند و از نظر امنیتی کمپتنی هوآوی در این گوشی های هوشمند هم از سنسور اثر انگشت پر سرعت و هم از قابلیت تشخیص چهره به منظور باز کردن قفل صفحه نمایش بهره برده است. همانگونه که اشاره نمودیم پس از قدم نهادن کمپانی هوآوی در زمینه ی هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند، شرکت های رقیب هوآوی به پیروی از آن امکانات مشابه در گوشی های خود اقدام نمودند. در اینجا کمپانی هوآوی تصمیم دارد که پیشرفت های دیگری در زیمنه ی هوش مصنوعی را به کاربران معرفی نماید که قابلیت های جدیدی را در گوشی های جدید این کمپانی رقم خواهد زد که گوشی های هوآوی نوا 3 و هوآوی نوا 3 آی از این دسته هستند.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی از گوشی هواوی نوا 3 ونوا 3 آی در ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *