روسیه قصد دارد تلگرام را رفع فیلتر نماید

رفع فیلتر تلگرام | اولین باری که پیام رسان تلگرام در دنیا فیلتر شد توسط کشور روسیه صورت پذیرفت و بسیاری از کاربران روسیه نیز از این موضوع شاکی شدند ولی دولت روسیه از پاول دورف خواسته بود تا محتوای داخلی پیام های محرمانه ی میان افراد را در اختیار دولت قرار دهد ولی دوروف تن به انجام چنین درخواستی نداد و به همین دلیل دولت روسیه به منظور مخالفت با دوروف این پیام رسان را در کشور خود فیلتر کرد. چندی بعد نیز تلگرام در ایران فیلتر شد و کاربران از این موضوع ناراحت شدند.

رفع فیلتر تلگرام

اکنون سازمان نظارتی مخابرات کشور روسیه دوباره تمایل خود را برای رفع فیلتر این پیام رسان در این کشور اعلام نمود، البته در شرایطی که تلگرام  بر اساس حکم دادگاه، دسترسی به محتوای پیام های محرمانه و رمزنگاری شده را به مقامات قضایی این کشور بدهد. همان طور که می دانید سال گذشته ی میلادی دادگاهی در کشور روسیه به تلگرام دستور داد تا کلیدهای رمزگشایی را برای خواندن پیام های یک گروه تبهکاری در اختیار آن ها قرار بدهد اما پاول دوروف در جواب گفت که چنین چیزی ممکن نیست، زیرا عملیات رمزگذاری و رمزگشایی تنها بر روی دستگاه کاربران مقصد انجام می گردد. به همین دلیل سازمان نظارتی مخابرات کشور روسیه به نام Roskomnadzor و یا به اختصار RKN دستور داد تا وقتی که سیاست های محرمانه بودن این پلتفرم ارتباطی تغییر نداشته باشد، این سرویس در کشور روسیه فیلتر خواهد شد.

رفع فیلتر تلگرام

در این میان پاول دورف اخیرا در کانال تلگرام روسی زبان خود نوشت که سیاست محرمانه بودن تلگرام به دلیل سازگاری با قانون GDPR تغییر یافته است. در بخش 8.3 از این سند قید شده است:

در صورتی که تلگرام حکم قضایی دریافت نماید که نشان دهد شما به انجام فعالیت های تبهکارانه مظنون هستید، آدرس IP و شماره تماس شما در اختیار مقامات مربوطه قرار خواهد گرفت. این موضوع تاکنون اتفاق نیوفتاده است و در صورتی که حکمی دریافت کنیم، قطعا در گزارشات دوره ای به طور کاملا شفاف به این حکم اشاره خواهیم کرد.

البته لازم به ذکر است که پاول دورف می گوید حتی با توجه تغییر سیاست محرمانه بودن تلگرام، روسیه باز هم تلگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد زیرا دولت روسیه به دنبال بررسی تمامی پیام ها می باشد.

بیشتر بخوانید  بررسی تلگرام فارسی

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

3/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : روسیه قصد دارد تلگرام را رفع فیلتر نماید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *