رفع مشکل “فقط تماس های اضطراری” در اندروید

رفع مشکل "فقط تماس های اضطراری" در اندروید

آیا در حال تلاش برای برقراری تماس هستید و فقط پیام «فقط تماس‌های اضطراری» در تلفن Android دریافت می کنید؟ مهم نیست که چه تلاشی می کنید، نمی توانید در Android به جز با شماره های اضطراری تماس بگیرید. اما چرا؟ راه حل مشکل فقط تماس های اضطراری چیست؟

خطای فقط تماس های اضطراری

در این پست به دلایلی که ممکن است سبب خطای فقط تماس های اضطراری شود و راه حل های آن را نیز  بیان می کنیم.

پس قبل از اینکه برای برقراری تماس صوتی به واتس اپ یا تلگرام بروید،  می توانید خطای فقط تماس های اضطراری را عیب یابی و رفع کنید.

راه اندازی مجدد تلفن

دکمه کناری گوشی اندروید را به مدت طولانی فشار دهید حالا یک منوی پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. Restart یا شروع مجدد را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا گوشی راه اندازی مجدد شود.

پس از بازگشت به شبکه تلفن همراه در تلفن خود، برنامه تلفن را باز کنید و سعی کنید با یکی از مخاطبین خود تماس بگیرید تاببینید مشکل حل شده.

صورتحساب خود را بپردازید

اگر فراموش کرده‌اید که قبض تلفن خود را بپردازید، ممکن است ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه شما خدمات تماس و پیام‌رسانی را برای تلفن شما متوقف کرده باشد. به همین دلیل است که نمی توانید از تلفن اندرویدی خود تماس بگیرید یا تماس برقرار کنید.

اتصال شبکه را بررسی کنید

به تعداد خطوط آنتن شبکه در بالای گوشی نگاه کنید و قدرت شبکه تلفن همراه را ببینید. اگر متوجه افت سیگنال شبکه تلفن شدید، در برقراری تماس با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است تلفن گزینه فقط تماس های اضطراری را در اختیار شما بگذارد.

مشکل فقط تماس های اضطراری ایرانسل

اگر اغلب با مشکلات شبکه در خانه یا محل کار خود مواجه هستید، ممکن است بخواهید اپراتور محلی خود را تعویض کنید و از گزینه دیگری استفاده کنید. از دیگران بپرسید که کدام اپراتور بهترین پوشش شبکه را در منطقه ارائه می دهد.

فعال و غیرفعال کردن حالت پرواز

با استفاده از ترفند اول، قبلاً گوشی اندروید را ریبوت کرده اید. و اکنون زمان راه اندازی مجدد اتصال شبکه نیز فرا رسیده است. ترفند بسیار ساده است.

نوار اعلان را آشکار کنید و کلید هواپیما را جستجو کنید. روی آن ضربه بزنید و آن را برای مدتی فعال نگه دارید. آن را غیرفعال کنید و سعی کنید تماس بگیرید.

اگر همچنان با خطای “فقط تماس های اضطراری” مواجه هستید، به خواندن باقی راه حل ها ادامه دهید.

حل مشکل فقط تماس اضطراری رایتل

ریست تنظیمات شبکه

برخی از سازندگان تلفن مبتنی بر اندروید گزینه ای را برای بازنشانی تنظیمات شبکه ارائه می دهند. سامسونگ نیز نمونه ای است که به کاربران اجازه می دهد تنظیمات شبکه را در گوشی های گلکسی بازنشانی کنند. از مراحل زیر استفاده کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن Android خود باز کنید.

مرحله 2: Reset network settings را جستجو کنید.

مشکل فقط تماس اضطراری سامسونگ

مرحله 3: روی search suggestion ضربه بزنید و network settings را از منوی زیر ریست کنید.

بیشتر بخوانید  6 روش برای داشتن فضای بیشتر در گوشی هوشمند

مشکل فقط تماس اضطراری ال جی

سیم کارت را دوباره وارد کنید

خدمات مشتری ارائه دهنده در نهایت این راه حل را به شما پیشنهاد می کند. همچنین، هر زمان که فقط با مشکل تماس‌های اضطراری در تلفن Android خود مواجه می‌شدیم، برای ما کار می‌کرد. برای جدا کردن سیم کارت از گوشی، از ابزار اجکتور سیم کارت استفاده کنید هرچند در برخی گوشی ها به راحتی می توانید سیم کارت را دربیارید. چند ثانیه صبر کنید و گوشی خود را ریستارت کنید. سیم کارت را دوباره در جای خود قرار دهید.

چگونه گوشی را از تماس های اضطراری خارج کنیم

پس از یک یا دو دقیقه، تلفن شما باید به یک شبکه مناسب متصل شود و می توانید شروع به برقراری تماس کنید.

خرید یک سیم کارت جدید

اگرچه بعید است، اما به دلیل فرسودگی سیم کارت شما ممکن است ناکارآمد شود. خیلی وقت است که از همان سیم‌کارت استفاده می‌کنید، باید به نزدیک‌ترین فروشگاه شرکت مخابراتی مراجعه کنید و از آن‌ها یک سیم کارت برای جایگزینی بخواهید.

پس از دریافت سیمکارت جایگزین، آن را در تلفن اندروید خود قرار دهید، آن را با کمک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود ثبت کنید و خطای فقط تماس های اضطراری برطرف می شود.

تغییر حالت شبکه تلفن آندروید

در حالی که شبکه تلفن همراه 5G با سرعت های فوق العاده هیجان انگیز به نظر می رسد، اما اغلب پاسخ‎گو نیست.

شما گزینه ای برای تغییر حالت شبکه در تلفن اندرویدی دارید.

مرحله 1: Settings یا تنظیمات را باز کنید و به منوی اتصالات (Connections) بروید.

مرحله 2: شبکه های تلفن همراه (Mobile networks) را انتخاب کنید.

فقط تماس اضطراری ایرانسل

مرحله 3: روی Network mode یا حالت شبکه ضربه بزنید و 2Gonly یا 3Gonly را انتخاب کنید.

رفع مشکل "فقط تماس های اضطراری" در اندروید

ما می دانیم که آنها سرعت اینترنت سریع ارائه نمی دهند، اما در هنگام برقراری تماس می توان روی آن ها حساب کرد.

به روز رسانی های در انتظار اندروید را نصب کنید

اکثر سازندگان تلفن اندروید پچ های امنیتی ماهانه را برای محافظت از تلفن شما در برابر تهدیدات احتمالی و رفع اشکالات ارائه می دهند.

تلفن خود را به یک اتصال Wi-Fi وصل کنید و آخرین به روز رسانی موجود برای تلفن خود را نصب کنید. پس از نصب، دوباره تماس بگیرید و امیدوارم خطا ” emergency calls only ” یا فقط تماس های اضطراری را دریافت نکرد.

رفع مشکل "فقط تماس های اضطراری" در اندروید

برقراری تماس در Android

راه‌ حل‌های بالا به شما کمک می‌کنند تا تماس‌های اضطراری را فقط در گوشی Android برطرف کنید. برای تماس‌های صوتی بدون مشکل، همیشه باید به شرکت مخابراتی محلی خود مراجعه کنید.

 

فقط تماس های ضروری به انگلیسی

اگر زبان گوشی شما انگلیسی است و با مشکل Emergency Calls Only روبرو است ، راهکار های فوق مشکل شما را برطرف نکرد ، حتما در زبان گوشی تان را به فارسی تغییر دهید تا بتوانید مشکل را راحت تر برطرف کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفع مشکل “فقط تماس های اضطراری” در اندروید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *