رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

فروشگاه Google Play در اندروید دارای میلیون ها برنامه برای دانلود و استفاده در گوشی هوشمند شما است. اما، هنوز هم ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بخواهید یک APK را از یک منبع خارجی نصب کنید. دلایل متعددی مانند نبودن برنامه در منطقه شما ، توسعه دهنده دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند یا در فروشگاه Google Play لیست نشده است.

خطای Problem Parsing the Package

در حالی که بارگذاری جانبی یک APK نسبتاً ساده است، ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شوید. رایج‌ترین خطا «Problem Parsing the Package» است. اگر در حین نصب برنامه روی گوشی اندرویدی خود با این مشکل مواجه شدید، در این پست چند راه حل مفید آورده شده است.

 نصب برنامه‌ها از منابع شخص ثالث را فعال کنید

مجوز نصب برنامه های شخص ثالث در تلفن اندرویدی غیرفعال است. این برای جلوگیری از نصب برنامه‌های غیرمجاز و اطمینان از اینکه سایر برنامه‌ها روی تلفن شما بدافزار را بدون اطلاع شما نصب نمی‌کنند انجام می‌شود. بنابراین، قبل از نصب یک فایل APK، باید این مجوز را فعال کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن Android خود باز کنید و به بخش Apps بروید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

مرحله 2: روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

مرحله 3: اکنون، دسترسی ویژه را انتخاب کنید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

مرحله 4: به پایین اسکرول کنید و نصب برنامه های ناشناخته را انتخاب کنید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

مرحله 5: شما لیستی از تمام برنامه های نصب شده بر روی تلفن خود را خواهید دید. کلید کنار برنامه ای را که برای نصب فایل APK استفاده می کنید فعال کنید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

برای مثال، اگر APK را از طریق کروم دانلود می‌کنید، کلید کنار آن را فعال کنید. اگر APK را از رایانه خود در تلفن خود کپی کرده اید و می خواهید آن را از طریق مدیر فایل نصب کنید، کلید کنار آن برنامه را فعال کنید.

مرحله 6: سعی کنید فایل APK را نصب کنید.

مطمئن شوید که نسخه اصلی برنامه را دانلود کرده اید

هنگام دانلود برنامه ها از فروشگاه Play، روی دکمه Install ضربه بزنید. گوشی شما به طور خودکار نسخه سازگار برنامه را دانلود و بر روی گوشی شما نصب می کند. هنگام دانلود یک فایل APK، متأسفانه کار چندان ساده ای نیست.

چندین نسخه از یک فایل APK برای یک برنامه وجود دارد، بسته به عوامل متعددی مانند معماری CPU، نسخه Android، وضوح نمایشگر و غیره. اگر نسخه اشتباهی را دانلود کرده باشید، ممکن است با مشکل تجزیه مواجه شوید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که قبل از دانلود به تمام نسخه های موجود APK در یک وب سایت قابل اعتماد مانند APKMirror نگاهی بیندازید. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از برنامه ها اغلب به جای APK استاندارد شما در قالب XAPK هستند.

بیشتر بخوانید  14 ترفند گوگل مپس که نمی دانستید! - قسمت اول

APK را از یک منبع دیگر دانلود کنید

اگر فایل APK که دانلود کرده‌اید خراب باشد، تلفن شما با خطای تجزیه مواجه می‌شود. اگر منبعی که فایل APK را از آن دانلود می‌کنید معتبر نباشد یا نسخه ناقصی از APK آپلود شده باشد، این اتفاق می‌افتد. فایل APK را از یک منبع دیگر جستجو کنید و آن نسخه را نصب کنید.

کاری که می‌توانید انجام دهید، بارگیری مجدد فایل APK از همان منبع است. گاهی اوقات، قطعی اتصال اینترنت به این معنی است که فایل به طور کامل در تلفن شما دانلود نمی شود و منجر به خطای ” Problem Parsing the Package ” می شود.

 تلفن خود را به آخرین نسخه اندروید به روز کنید

برخی از برنامه های جدیدتر فقط با نسخه های اخیر اندروید سازگار خواهند بود. بنابراین، اگر می‌خواهید برنامه‌ای را نصب کنید که فقط با نسخه خاص اندروید و بالاتر سازگار است، با خطای تجزیه مواجه می‌شوید.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

به روز رسانی گوشی خود به آخرین نسخه اندروید ممکن است مشکل را حل کند.

هر برنامه آنتی ویروسی را از تلفن هوشمند خود حذف نصب کنید

برنامه آنتی ویروس در دستگاه اندرویدی اضافی است. این بیشتر منابع را در پس زمینه مصرف می کند و سرعت گوشی شما را کند می کند. به علاوه، می‌تواند مشکلاتی را در بارگیری و نصب برنامه‌های شخص ثالث در دستگاه شما ایجاد کند.

اگر از یک برنامه آنتی ویروس در گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم آن را حذف نصب کنید تا امکان نصب فایل APK شما فراهم شود.

 یک جایگزین برای برنامه در فروشگاه پلی پیدا کنید

ما می دانیم که این راه حل ممکن است منطقی نباشد، اما اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده در بالا کار نکرد، ممکن است این یک گزینه قابل اجرا باشد. نصب برنامه‌های مشابه از فروشگاه Google Play آسان‌تر است.

رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

برنامه‌ای را که می‌خواستید در فروشگاه Play نصب کنید جستجو کنید، توصیه‌های دیگری را مشاهده خواهید کرد. برنامه ای را که به نظر می رسد نزدیک به برنامه اصلی است نصب کنید.

برنامه های مورد علاقه خود را نصب کنید

اگرهنگام نصب برنامه خطای Problem Parsing the Package دیدید ناراحت نشوید. فقط دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید، و می توانید برنامه های مورد علاقه خود را از منابع شخص ثالث به راحتی نصب کنید. برنامه ها را از منابع و توسعه دهندگان معتبر دانلود می کنید تا داده های خود را ایمن نگه دارید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفع خطای Problem Parsing the Package در اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *