ردمی نوت 9 اس به طور رسمی معرفی شد

ردمی نوت 9 اس

گویا این روزها باید به دفعات از جمله‌ی “گوشی‌های خوب ارزان می‌شوند و گوشی‌های ارزان قیمت بهتر می‌شوند” استفاده کنیم. این مطلب هم بسیار منطقی است، شرکت‌های بزرگ سعی دارند تا گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را با سخت‌افزاری قدرتمند ارائه نمایند و طیف وسیعی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار را بر روی این دستگاه‌ها ارائه نمایند. با این کار توجیه قیمت چهار رقمی برای گوشی‌های پرچمدار بسیار سخت می‌شود.

آخرین نمونه از این قبیل گوشی‌ها ردمی نوت 9 اس (Redmi Note 9S) می‌باشد که به تازگی توسط شیائومی معرفی شده است. زیر برند ردمی از همان زمان آغاز فعالیت خود بر روی تولید گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه تمرکز دارد که نسبت به قیمت خود ویژگی‌های بسیار شگفت انگیری را ارائه می‌دهند و در کشورهای آسیایی از محبوبیت بالایی برخوردارند. بنابراین اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا ردمی نوت 9 اس مطابق با اهداف این شرکت است یا خیر؟

طراحی ردمی نوت 9 اس

ردمی نوت 9 اس

تنها موردی که طراحی نوت 9 اس را از گوشی‌های هوشمند گران قیمت جدا می‌کند، نداشتن حاشیه‌ بر روی صفحه‌نمایش خمیده است. برای بسیاری از کاربران این ویژگی بسیار خوب است. در غیر این صورت، ردمی نوت 9 اس اولین گوشی ردمی با نمایشگر دارای سوراخ پانچ می‌باشد که شیائومی آن را DotDisplay نامیده است. این دستگاه دارای یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی خمیده از نوع IPS LCD می‌باشد که نسبت بدنه به صفحه‌نمایش این دستگاه 91 درصد و وضوح تصویر آن 2400×1080 پیکسل می‌باشد. (تقریبا 20:9)

بر روی پنل پشتی این دستگاه یک شیشه‌ی خمیده استفاده شده است و با محافظ گوریلا گلس 5، دقیقا مانند صفحه‌نمایش، محافظت می‌شود. بر روی پنل پشتی این دستگاه یک ماژول دوربین چهارگانه در بخش بالایی قرار گرفته است و در زیر آن اثری از سنسور انگشت این دستگاه مشاهده نمی‌شود و بر خلاف سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار در زیر صفحه‌نمایش تعبیه نشده است.

این دستگاه، اولین گوشی هوشمند ردمی است که سنسور اثر انگشت آن بر روی دکمه‌ی پاور، در کنار بدنه‌ی این دستگاه تعبیه شده است و به راحتی و آسانی قابل استفاده است.

مشخصات و ویژگی‌های ردمی نوت 9 اس

ردمی نوت 9 در طراح‌های مدل‌های مختلفی عرضه شده است. رنگ قرمز گوشی‌های ردمی نیز همچنان تولید می‌شود. این دستگاه از پردازنده‌ی اسنپدراگون 720G برخوردار است که پردازنده‌های سری 7 کوالکام حدود 40 درصد عملکرد CPU و بیش از 100 درصد پیشرفت در پروژه‌های هوش مصنوعی را نسبت به مدل قبلی گوشی‌های ردمی نوت ارائه می‌دهد. عبارت G در 720G به معنای Gaming می‌باشد و بدان معناست که در این دستگاه بازی‌ها بسیار نرم‌تر و راحت‌تر اجرا می‌شوند.

ردمی نوت 9 اس در دو نسخه‌ی 4/64 گیگابایتی و 6/128 گیگابایتی حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی عرضه شده است. با توجه به لیست قیمت این دستگاه که در ادامه صحبت خواهیم کرد، می‌توانید نسخه‌ی پایین‌تر را انتخاب نمایید.

یکی از مواردی که در مورد ویژگی‌های ردمی نوت 9 اس بسیار چشمگیر است، ظرفیت باتری آن می‌باشد. این دستگاه از یک باتری 5020 میلی‌آمپر بر ساعت بهره‌مند می‌باشد که واقعا حجم بسیار زیادی دارد. شیائومی در مورد در طول شارژدهی این دستگاه اعلام کرده است که می‌تواند به مدت دو روز کامل شارژدهی داشته باشد. قطعا نیز می‌توانیم این تجربه را داشته باشیم مگر اینکه با دستگاه بازی اجرا کنید که به مراتب میزان شارژدهی را تقریبا نصف خواهد کرد. یک شارژر سریع 18 واتی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های ردمی نوت 9 اس

ردمی نوت 9 اس

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، نوت 9 اس دارای چهار ماژول دوربین بر روی پنل پشتی می‌باشد. همانطور که شاید حدس زده باشید، یکی از این ماژول‌ها صرفا برای سنجش میزان عمق و تصویربرداری بوکه می‌باشد. سایر سنسورها شامل؛ یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک ماژول 5 مگاپیکسلی است. سازندگان گوشی‌های هوشمند معمولا زمانی که یک سنسور اصلی قوی برای دوربین دستگاه خود تعبیه می‌کنند، معمولا استفاده از سنسور تله‌فوتو را لغو می‌کنند.

شیائومی به لطف بهره‌مندی از یک حالت شب اختصاصی بر روی دستگاه‌های خود، در محیط‌های کم نور عکس‌هایی بسیار شفاف با جزئیاتی فوق‌العاده ثبت می‌کنند.

قیمت و تاریخ رونمایی از ردمی نوت 9 اس

نسخه‌ی 4/64 گیگابایتی این دستگاه برچسب قیمتی برابر با 249 دلار و نسخه‌ی 6/128 گیگابایتی قیمتی برابر با 279 دلار خواهد داشت. در خصوص زمان عرضه‌ی این دستگاه اعلام شده است که احتمالا در تاریخ 7 آوریل رونمایی خواهد شد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ردمی نوت 9 اس به طور رسمی معرفی شد

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *