راهی برای انتقال داده ها به روشی سریع تر از اینترنت !

راهی برای انتقال داده ها به روشی سریع تر از اینترنت !

یک سری از کابل های فیبری فوق سریع، آزمایشگاه ها و مراکز کامپیوتر دانشگاه وست کوست را به شبکه ای با نام ” پلت فرم تحقیقاتی پسفیک ” متصل میکند. این برنامه 5 ساله، 5 میلیون دلار از بودجه علوم جهانی را مصرف خواهد کرد.
این شبکه برای جمع آوری داده های بسیار زیاد در رشته هایی مانند فیزیک، نجوم، و ژنتیک به وجود آمده است. این شبکه به طور مستقیم به اینترنت وصل نخواهد شد، اما این امکان را به وجود می آورد که داده ها با سرعت 10 تا 100 گیگا بایت بین 10 دانشگاه کالیفرنیا و 10 دانشگاه و موسسه دیگر در ایالت های مختلف جا به جا شوند که ده ها هزار بار سریع تر از وضعیت کنونی ست.
توماس ای. د فانتی، متخصص در زمینه تجسم علمی در موسسه کالیفرنیایی فن آوری ارطلاعات و ارتباطات می گوید، مشکل جا به جا کردن داده های سنگین علمی با اینترنت این است که این شبکه برای انتقال داده های کوچکی مانند صفحات وب طراحی شده است. با این که گفته می شود سرعت انتقال اطلاعات می تواند تا 10 گیگا بایت در ثانیه باشد اما زمانی که دانشمندان می خواهند داده هایی را منتقل کنند متوجه می شوند که سرعت واقعی بسیار پایین تر از این مقدار است.

این شبکه جدید همچنین مدلی برای شبکه های کامپیوتری آینده خواهد بود، همان طور که NSFnet در سال 1985 راه ارتباطی برای اتصال موسسه های تحقیقاتی به وجود آورد که کم کم به بخشی از اینترنت تبدیل شد.
NSFnet 5 مرکز سوپر کامپیوتر را با مودم های 56 کیلو بیتی به یک دیگر متصل کرد. 3 دهه بعد از آن سرعت شبکه ها به شدت افزایش پیدا کرده است اما باز هم برای اداره نسل جدید کامپیوتر ها که می توانند یک کوینتیلیون ( 10 به توان 18 ) محاسبه را درثانیه انجام دهند، کافی نیست.

این شبکه جدید با قابلیت های سخت افزاری امنیتی طراحی شده اند تا از وقوع حمله هایی که به طور مداوم در اینترنت صورت می گیرند، جلو گیری شود.
بودجه ی تولید این شبکه جدید توسط بودجه علمی ملی تامین می شود تا یک پزیره برای اتصال پر سرعت محققان ایجاد کند. در سال های اخیر، این آژانس، بیش از 500 هزار دلار روی هر یک از 100 دانشگاه در سراسر کشور، سرمایه گذاری کرده است.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آموزش انتقال هر گونه فایل از آیفون به اندروید

نظرات در مورد : راهی برای انتقال داده ها به روشی سریع تر از اینترنت !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *