راهنمای خرید بهترین حافظه های SSD در سال ۲۰۱۷

راهنمای خرید بهترین حافظه های SSD در سال ۲۰۱۷: استفاده از بهترین اس اس دی ها میتواند تاثیر بسزایی در افزایش قدرت و سرعت کامپیوتر شما داشته باشند. در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین حافظه های SSD منتخب سال ۲۰۱۷ می پردازیم.
استفاده از حافظه حالت جامد (SSD) به جای هارد دیسک میتواند تغییرات بسیار مثبت و چشم گیری در پی سی شما ایجاد کند. این وسیله شگفت اور باعث افزایش سرعت بوت سیستم، اجرای سریع تر برنامه ها و بازی ها و افزایش سرعت کلی کامپیوتر شما میشود.
اما تمام حافظه های SSD با هم برابر نیستند. برای خرید حافظه های اس اس دی قیمت مناسب و عملکرد عالی در سریع خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از SSD ها در اندازه ۲.۵ اینچی ارائه میشود و با رایانه ها از طریق پورت SATA که توسط هارد دیسک های سنتی استفاده میشود، ارتباط برقرار می کنند. اما بعلاوه درایو های فوق العاده از نوع NVME درایوهای SSD گام ایستیک نیز هستند که اتصال انها از نوع M.2 بوده و در اسلات های PCi مانند یک کارت گرافیک ، کارت صدا ویا درایو 3D Xpoint و یا سایر قطعاتی که در اسلات های پی سی ای قرار می گیرند.
نتخاب درایو SSD مناسب دیگر مانند سابق کار ساده ای نیست و اینجاست که این راهنما به کمک ما می آید. تعداد زیادی از درایوهای SSD جهت یافتن بهترین موارد درهرجنبه ای مورد ازمایش قرار گرفتند.در زیر حافظه های SSD منتخب و انتظاراتی که باید از آنها داشت ذکر شده اند. توجه داشته باشد که این حافطه ها از نوع اینترنال و یا همان داخلی هستند.

بهترین حافظه SSD برای بیشتر کاربران

Samsng 850 EVO

با این که از عرضه این محصول تقریبا سه سال می گذرد اما Samsung 850 EVO هنوز حرفی برای گفتن دارد. این محصول سریع ترین SSD موجود در بازار نیست(SSD های از نوع NVMe بالاترین سرعت را دارند) اما در مقابل اس اس دی های دیگر که اتصال انها از نوع SATA می باشد چیزی کم نمی آورد. همچنین سامسونگ قیمت 850 EVO را بسیار کاهش داده است. قیمت مناسب، عملکرد عالی و ضمانت نامه پنج ساله این SSD را به یکی از بهترین انتخاب ها برای اکثر مردم تبدیل کرده است. همچنین با توجه به این که اتصال ان از نوع SATA می باشد در اکثر کامپیوتر ها قابل استفاده است.
Samsung 850 EVO با حافظه پانصد گیگابایت (و قیمت صدوپنجاه دلار در امازون) بهترین انتخاب برای اکثر مردم است. البته این اس اس دی در مدل های ۲۵۰ گیگابایت، یک، دو و چهار ترابایت نیز موجود است. اما بهتر است مدل پانصد گیگابایتی استفاده شود و در صورت نیاز از یک هارد دیسک معمولی مانند Western Digital blue یک ترابایتی با (قیمت ۵۰ دلار در امازون) برای افزایش حافظه استفاده کرد.

Sandisk Ultra 3D SSD 250 GB

از حافظه های SSD که رقابت نزدیکی با Samsung 850 EVO دارند میتوان به Sandisk Ultra 3D (با حافظه ۵۰۰ گیگابایت و قیمت ۱۵۰ دلار) و اس اس دی Intel 530 ( با حافظه ۵۰۰ گیگابایت و قیمت ۱٨۰ دلار) اشاره کرد. همچنین این دو محصول با ضمانت نامه سه ساله عرضه میشوند.

بهترین حافظه SSD ارزان قیمت

 

اگر بدنبال اس اس دی با نصب اسان، عملکرد نسبتا خوب و قیمت پایین می باشد Crucial BX300 یکی از بهترین گزینه ها می باشد.
بسیاری از اس اس دی های ارزان قیمت از تکنولوژی TLC استفاده می کنند که همین باعث میشود که عملکرد انها هنگامی که فایلهای زیادی در ان ریخته میشودو حافظه تقریبا پر می شود افت می کند اما Crucial BX300 از نوع MLC بوده که مشکلات TLC را ندارد و حتی هنگام انتقال فایلهای حجیم نیز افت عملکرد ندارد. ضمانت نامه این محصول نیز سه ساله است.
قیمت این درایو با حافظه ۱۲۰ گیگابایت ۶۰ دلار، برای ۲۴۰ گیگابایت ٨۰ دلار و برای ۴٨۰ گیگابایت ۱۴۵ دلار است. البته اگر این مقدار حافظه را میخواهید همان Samsung 850 EVO بهتر است.

بهترین SSD از نوع NVMe

 

اگر سرعت برای شما مهم است ما به شما خرید اس اس دی Samsung 960 Pro را پیشنهاد میکنیم. این درایو از سرعت فوق العاده بالایی بهره مند می باشد و عملکرد فوق العاده ای دارد. این اس اس دی ها تا حافظه ۲ ترابایت(با قیمت ۱۰۲۵ دلار) موجود است هم چنین مدل های یک ترابایت و ۵۱۲ گیگابایت ( به ترتیب ۵٨۰ و ۲۹۰ دلار) نیز عرضه میشود.گارانتی این محصول نیز به مدت پنج سال می باشد.

سریع ترین SSD

 

اگر عملکرد اس اس دی مهم ترین مسئله برای شماست و قیمت اهمیتی ندارد پیشنهاد م Intel Optane SSD 900P می باشد. این درایو بر خلاف سایر SSD ها بر پایه تکنولوژی NAND های قدیمی ساخته نشده و از تکنولوژی مدرن 3D Xpoint Technology که توسط کمپانی های intel و micron ساخته شده بهره می برد. Optane SSD 900P در بنچمارک ها امتیاز فوق العاده بالایی نسبت به دیگر اس اس دی ها کسب کرده است.
قیمت این درایو SSD با حافظه ۲٨۰ و ۴٨۰ گیگابایت به ترتیب ۳۹۰ و ۶۰۰ دلار می باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای خرید بهترین حافظه های SSD در سال ۲۰۱۷

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *