دلیل کندی گوشی آیفون

دلیل کندی گوشی آیفون

آیفون یک گوشی با ظاهری زیبا است. سری آیفون های اپل به خاطر دوربین های عالی، عملکرد و طول عمر معروف هستند. با این حال، کاربران اغلب از کاهش سرعت آیفون و کاهش نرخ فریم در طول استفاده روزانه شکایت دارند. در برخی موارد، این تقصیر اپل نیز هست. اما این شرکت برای رفع این مشکل تغییراتی را در سیستم iOS اعمال کرده است. اگر از عملکرد نه چندان رضایت بخش آیفون رنج می برید، برای حل این مشکل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چرا آیفون من اینقدر کند است

دلایل مختلفی می تواند برعملکرد آیفون قدیمی شما وجود داشته باشد. این می تواند هر چیزی باشد، از مصرف باتری، فضای کم آیفون، شارژر معیوب و موارد دیگر. به طور خلاصه، عامل تعیین کننده می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

در این پست، تمام دلایل های احتمالی که ممکن است بر عملکرد آیفون شما تأثیر بگذارد را پوشش خواهیم داد. بیایید با واضح ترین دلیل شروع کنیم.

کاهش سلامت باتری

این یکی از دلایل اصلی کاهش عملکرد آیفون است. تمامی مدل های آیفون دارای باتری لیتیوم یونی هستند. به دلیل ماهیت آن، طول عمر مواد شیمیایی لیتیوم یون در طول زمان محدود می شود. به این معنی که باتری آیفون شما دارای چرخه شارژ ثابت است.

ظرفیت باتری آیفون با گذشت زمان کاهش می یابد. باید به طور دوره ای درصد ظرفیت باتری دستگاه خود را پیگیری کنید. اگر به درصد 60 تا 50 درصد کاهش یابد، وقت آن است که باتری آیفون خود را تعویض کنید تا ناوبری عمومی iOS را بهبود ببخشید. مشکل باتری در آیفون های قدیمی تر، از جمله سری 5S، 6، 6 Plus و 7 بیشتر مشهود است.

خبر خوب این است که برای بررسی ظرفیت باتری آیفون خود نیازی به اپلیکیشن شخص ثالث ندارید. اپل یک راه بومی برای بررسی آن ارائه می دهد. مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون باز کنید.

مرحله 2: به Battery > Battery Health بروید.

دلیل کندی گوشی آیفون

در اینجا ظرفیت باتری باقی مانده آیفون خود را مشاهده خواهید کرد. برای اینکه تخمین بزنید، در این جا من بعد از 1.5 سال استفاده عمومی، 89 درصد ظرفیت باتری آیفون XR خود را می بینم. میزان استفاده شما ممکن است بسته به دفعات شارژ تلفن متفاوت باشد.

شارژ بهینه باتری را فعال کنید

اپل یک گزینه بهینه شارژ باتری را در برنامه تنظیمات ادغام کرده است.

Optimized Battery Charging   با iOS 13 معرفی شد تا با تغییراتی در زمان شارژ کامل باتری گوشی‌های آیفون و جلوگیری از شارژ بیشتر پس از رسیدن به ۸۰ درصد، باعث کاهش فرسودگی باتری و در نتیجه افزایش طول عمر آن شود و سپس با استفاده از یادگیری ماشین، با پیش‌بینی زمانی که کاربر شارژر را از دستگاه جدا می‌کند، به شارژ کردن ۲۰ درصد باقیمانده ادامه می‌دهد تا دستگاه به طور کامل شارژ شود.

از همان منوی Battery Health، گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید تا فرسودگی باتری آیفون را به تاخیر بیندازید.

پس از iOS، اپل گزینه Optimized Battery Charging را در macOS نیز اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید  بررسی آیفون 12 مینی اپل؛ بهترین گوشی هوشمند مینی و ارزان‌ترین گوشی هوشمند 5G دنیا!

دلیل کندی گوشی آیفون

فضای ذخیره سازی آیفون را آزاد کنید

اگر فضای ذخیره سازی آیفون شما کم است، ممکن است منجر به کندتر شدن عملکرد شود. همیشه توصیه می شود که چند گیگابایت فضای خالی در آیفون داشته باشید. اگر مدل قدیمی آیفون با 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارید، حافظه باقی مانده برنامه تنظیمات را بررسی کنید.

همیشه  Allow LOCATION ACCESS غیرفعال کنید

وقتی برنامه‌ها را نصب می‌کنید و برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید، برنامه از شما می ‌خواهد به مکان دسترسی پیدا کند. اگر به اشتباه گزینه «همیشه» را انتخاب کرده اید، آن را خاموش کنید. ممکن است برخی از برنامه‌ها همیشه در پس‌ زمینه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند و بر سایر تسک ها دستگاه تأثیر بگذارند.

دلیل کندی گوشی آیفون

باید به منوی تنظیمات بروید و مجوز مکان را خاموش کنید. برای ایجاد تغییر مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون باز کنید.

مرحله 2: به Privacy > Location Services بروید.

مرحله 3: در اینجا، لیست تمام برنامه های نصب شده با مجوز مکان را مشاهده خواهید کرد.

دلیل کندی گوشی آیفون

 

دلیل کندی گوشی آیفون

مرحله 4: اگر برنامه ای را پیدا کردید که همیشه از موقعیت مکانی استفاده می کند، روی آن ضربه بزنید و خاموش کنید. این تغییر به هیچ وجه عملکرد برنامه را مختل نمی کند.

برنامه ها را از پس زمینه نبندید

روزهایی که کاربران نیاز داشتند برنامه ها را از پس زمینه ببندند تا سیستم به خوبی کار کند، گذشته است. در حال حاضر سیستم iOS به اندازه کافی هوشمند است که برنامه‌ها را در پس‌ زمینه متوقف کند و فضا را برای برنامه‌های جدید ایجاد کند.

هنگامی که برنامه‌ها را از حافظه پس ‌زمینه می ‌بندید و سعی می ‌کنید آن را از ابتدا باز کنید، کمی تأخیر را متوجه خواهید شد زیرا دیگر در حافظه کش iOS موجود نیست.

از شارژر اصلی اپل استفاده کنید

استفاده از یک آداپتور ارزان قیمت از یک شرکت ناشناس یکی از دلایل اصلی کندی عملکرد آیفون است. همه ما می دانیم که شارژر پیش فرض آیفون 5 واتی کیفیت متوسطی دارد و مستعد خرابی است.

به جای خرید آداپتور ارزان با شارژ آهسته و مراه با داغ کردن گوشی، باید از آداپتور یک برند اصلی و معروف استفاده کنید.

بروز رسانی به جدیدترین نرم افزار

عملکرد کند آیفون شما ممکن است به دلیل قدیمی بودن یا باگ بودن نسخه iOS در دستگاه باشد. اپل معمولا بروزرسانی ‌های سیستم‌عامل را با رفع اشکال منتشر می‌ کند. باید آیفون را از منوی تنظیمات به آخرین نرم افزار آپدیت کنید.

لذت تجربه با آیفون

با استفاده از ترفندهای بالا، امیدواریم که آیفون شما بدون مشکل کار کند. اگر هیچ کدام از روش ها کارساز نبود، باتری دستگاه را تعویض کنید زیرا این دلیل اصلی عملکرد کند آیفون است.

کدام ترفند برای شما مفید بود؟ تجربه خود را در بخش نظرات زیر با زوم تک به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلیل کندی گوشی آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *