دلایل ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو مشکلی است که در تمامی سنین اتفاق می افتد و امروزه بسیاری از جوانان اعتماد به نفس خود را بخاطر مو.های کم پشت خود از دست داده اند و در جامعه حضور پیدا نمی کنند. افراد زیادی نمی دانند چرا دچار ریزش مو می شوند , همین امر باعث می گردد علی رغم استفاده از شامپو ها و به کارگیری راه کار های زیاد و پر هزینه باز هم نتیجه مطلوب را نمی گیرند , از این رو شناسایی علت زمینه ای امری مهم در درمان ریزش مو می باشد.

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو مشکلات و اختلالات هورمونی است. از موثرترین غدد در این زمینه می توان به غده تیروئید اشاره کرد. اگر فرد به کم کاری یا پر کاری تیروئید مبتلا باشد بدون شک دارای ریزش موی زیادی می شود. برای رفع این مشکل باید اختلالات تیروئید را بر طرف ساخت. از دیگر دلایل ریزش مو چربی بیش از حد پوست سر است. رعایت بهداشت فردی و استحمام مناسب و می تواند در تنظیم چربی پوست سر مناسب باشد.

ریزش مو

تغذیه از دیگر مواردی است که در ریزش مو تأثیر می گذارد , قرار دادن موادی مانند سبزیجات و میوه های تازه , انواع ویتامین ها و مصرف آب زیاد رشد مو را افزایش می دهد ، کاهش مصرف نمک , کافئین , شکلات , روغن هایی با اسید چرب اشباع شده ریزش مو را افزایش می دهد. در ادامه اگر با رعایت تمامی نکات ذکر شده باز هم ریزش مو به طور غیر طبیعی مشاهده شد , باید به پزشک مراجعه کرده و با استفاده از دارو های تجویز شده این مشکل را بر طرف ساخت.

نکته خیلی مهم درباره دارو های موثر برای کاهش ریزش مو این است که هرگز دارو ها را بدون دستور پزشک و به صورت سر خود مصرف نکنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلایل ریزش مو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *