دستگاه اسکن کامل و سه بعدی بدن رونمایی شد؛ سی تی اسکن و PET اسکن

دستگاه اسکن بدن

هر روز که تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد، در تمامی علوم به کمک متخصصان می رود و بسیاری از افراد نیز از این روش ها برای ارائه ی بهتر خدمات استفاده می نمایند. اکنون بحث اینجاست که در علم پزشکی به چه دستاوردهایی رسیده ایم؟ آیا از این پس تشخیص بیماری های راحت تر خواهد شد؟

سی تی اسکن و PET اسکن

پژوهشگران و پزشکان به منظور تشخیص و همچنین درمان بهتر بیماری ها دائما در حال آزمایش فناوری های جدید در دنیا هستند. یکی از این فناوری ها که اخیرا از آن رونمایی گردیده است، Scaner Explorer می باشد که برای اولین بار در دنیای علم پزشکی امکان ثبت تصویر سه بعدی کامل از همه ی نقاط بدن را در طی یک اسکن فوری دارا می باشد. این دستگاه اسکنر را محققان دانشگاه UC Davis ایالات متحده و با همکاری متخصصان چینی توسعه داده اند. نام ابداع کنندگان اصلی این دستگاه Simon Cherry و Ramsey Badawi بوده است که در دانشگاه UC Davis این سیستم را ابداع و طراحی نموده اند که تولید آن توسط United Imaging Healthcare در شانگهای چین انجام شده است. این پژوهشگران ادعا دارند که تصاویر ساخته شده در این اسکنر امکان مشاهده جزییاتی را در بدن فراهم می نماید که در اسکنرهای PET استاندارد به هیچ عنوان ثبت نمی گردند.

دستگاه اسکن بدن

دستگاه Explorer روش های برش‌ نگاری با گسیل پوزیترون و همچنین برش نگاری کامپیوتری و یا سی تی اسکن را ترکیب نموده و با این روش تشعشعات را خیلی بهتر از هر نوع اسکنر دیگری مدیریت می نماید و همچنین جزییات آن را نیز ارائه می کند. با این روش سرعت اسکن نسبت به اسکنرهای PET معمولی 40 برابر بیشتر می باشد و در عین حال میزان ارتعاشات نیز ده ها برابر کمتر می باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: slashgear

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دستگاه اسکن کامل و سه بعدی بدن رونمایی شد؛ سی تی اسکن و PET اسکن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *