درخواست رفع محدودیت ‌استارتاپ‌های بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC

کسبو کار های مجازی

اتحادیه ی کشوری کسب وکار های مجازی طی نامه ای خطاب به ریاست محترم جمهور آقای دکتر حسن روحانی خواستار رفع محدودیت‌های استارتاپ‌های فعال در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC شد.
اتحادیه کسب وکار های مجازی خطاب به ریاست محترم جمهور آقای دکتر حسن روحانی پس از عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد :

استارتاپ‌ها یکی از قهرمان‌های اصلی مبارزه با بیماری در کشور می باشند
امروز با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا و رسیدن به پیک چهارم همه‌گیری این ویروس در ایران، استارتاپ‌ها با هوشمندسازی خدمات مورد نیاز مردم به یکی از قهرمان‌های اصلی مبارزه با بیماری در کشورمان تبدیل شدند. استارتاپ‌های فناوری موفق شدند ساماندهی بخش مهمی از نیازها و فعالیت‌های روزمره مردم را در این شرایط سخت برعهده بگیرند، از حوزه‌ی آموزش گرفته تا تامین مایحتاج ضروری، همگی تاثیر چشمگیری در کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری ایجاد کردند. در این بین استارتاپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه) و اقلام بهداشتی فعال بودند مراجعات حضوری به یکی از پرریسک‌ترین نقاط آلوده به ویروس را ساماندهی کردند. شبکه‌های بهداشتی و داروخانه‌ها از جمله اماکن پر رفت‌وآمدی محسوب می‌شوند که احتمال تردد افراد مبتلا به کرونا در آنها بیش از سایر نقاط است و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس مطالعات دانشکده بهداشت عمومی (School of Public Health) دانشگاه واشنگتن (University of Washington)، کار در داروخانه به عنوان دومین شغل پرخطر در زمان کرونا شناخته شده ‌است. سران دولت، علی الخصوص شخص جنابعالی، پیش از همه متوجه اهمیت فعالیت استارتاپ‌ها در این دوران شده‌اید و از همین رو بارها در جلسات مشترک با ستاد ملی مقابله با کرونا قویا بر لزوم حمایت از فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین در راستای کمک به در خانه ماندن مردم تاکید کرده‌اید.

مقام معظم رهبری، خواستار تداوم فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت، خاصه در دوران کرونا
این اتحادیه در نامه خود با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» تاکید کرد که  ایشان در یکی از سخنرانی‌های مهم سال ۹۹ خود به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت، خاصه در دوران کرونا، اشاره کردند و خواستار کمک به تداوم فعالیت این بخش شدند.

اراده‌ی محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد
اتحادیه کسب  وکار های مجازی با اشاره به موضوع استنکاف سازمان غذا و دارو از درخواست کمیته حمایت از کسب‌وکار و معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت بازنگری دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده در مورد استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی ادامه داد :
استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده توسط سازمان غذاودارو مواجه‌اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آن‌ها سلب کرده است و متاسفانه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای فراوان با این سازمان نیز به نتیجه‌ای نرسیده است. این موضوع این ظن را تقویت می‌کند که اراده‌ی محکمی در مقابل هرگونه تحول دیجیتال در عرضه محصولات بهداشتی و دارویی وجود دارد و سلامت مردم قربانی منافع صنفی گروه خاصی از جامعه شده است. شایان ذکر است که کمیته حمایت از کسب‌وکار (کمیته ماده ۱۲ قانون احکام دائمی) با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نهادهای ذی‌ربط دیگر در این مورد تشکیل جلسه داده و از سازمان غداودارو درخواست کرده که ضوابط مربوطه را بازنگری یا طراحی کند و این سازمان از درخواست این کمیته نیز تا امروز استنکاف کرده است.

اتحادیه کسب  وکار های مجازی : آماده خدمت‌رسانی در بستری کاملا شفاف هستیم
ضمن درخواست دستور رفع محدودیت‌ها از جنابعالی، اعلام می‌داریم که آماده خدمت‌رسانی در بستری کاملا شفاف هستیم. با تکیه بر خدمات این بخش می‌توان حضور فیزیکی در داروخانه‌ها را به حداقل رساند و دغدغه مردم را در تامین محصولات بهداشتی و دارویی مرتفع کرد. پلتفرم‌های ارسال محصولات داروخانه‌ای فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی‌ را با همکاری داروخانه‌ها به طور مستقیم و با نظارت مسئولین فنی از خود داروخانه به دست متقاضی می‌رسانند. تلاش این پلتفرم‌ها بر این است که فرآیند ارسال محصولات بهداشتی و دارویی را به‌گونه‌ای انجام دهند تا نگرانی‌های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به حداقل برسد و در عین حال در پیک چهارم کرونا سهم موثری در کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری و حفظ جان میلیون‌ها انسان داشته باشند.
اتحادیه کشوری‌ کسب‌وکارهای مجازی ضمن اعلام کرد که امیدوارست در این بزنگاه تاریخی بیش از پیش شاهد همراهی و همدلی با استارتاپ‌های خدمت‌رسان به مردم باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : درخواست رفع محدودیت ‌استارتاپ‌های بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *