خدمات یک دارالترجمه رسمی شامل چه مواردی است؟

خدمات یک دارالترجمه رسمی شامل چه مواردی است؟

همانطور که مقاله معرفی خدمات دارالترجمه ها گفتیم، این دفاتر ترجمه در مجموع به دو گروه دفاتر ترجمه رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود که این تقسیم بندی بر اساس تفاوت در نوع فعالیت این دفاتر انجام می پذیرد. دارالترجمه رسمی جایی است که در آن ترجمه اسناد و مدارک قانونی انجام می گیرد و این دفاتر به نوعی زیر مجموعه قوه قضائیه محسوب می شوند. اما دارالترجمه غیر رسمی هر چند که مکزی دارای مجوزهای مربوطه است اما در آن ترجمه هر نوع متن و محتوایی انجام می شود و از این رو حیطه فعالیت گسترده تری دارند؛ دارالترجمه های غیر رسمی تحت نظارت سازمان خاصی همچون قوه قضائیه نیستند.

در اینجا می خواهیم شما را با خدمات یک دارالترجمه رسمی آشنا سازیم. مترجمان رسمی توسط قوه قضائیه و اداره کل اسناد سنجیده شده و پس از طی دوره ها و قبولی در آزمون های مربوطه مجوز فعالیت در یک دفتر ترجمه رسمی را اخذ می کنند. افراد به دلایل فراوانی از جمله مهاجرت، دریافت ویزای تحصیلی و کاری، دریافت ویزای توریستی و … به خدمات یک دارالترجمه رسمی نیاز پیدا می کنند. دفاتر ترجمه رسمی عموما خدمات ترجمه خود را به زبان هایی از جمله زبان انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، چینی، فرانسوی، آلمانی و روسی در زمینه ترجمه انواع مدارک رسمی و قانونی ارائه می کنند.برای مشاهده لیست کامل دارالترجمه ها در شهرهای مختلف مانند دارالترجمه در شیراز به سایت پی جو میتوانید مراجعه نمایید.

خدمات یک دارالترجمه رسمی شامل چه مواردی است؟

مواردی که از جمله خدمات یک دارالترجمه رسمی محسوب می شوند

مواردی که از جمله خدمات یک دارالترجمه رسمی محسوب می شوند

همانطور که گفتیم خدمات یک دارالترجمه رسمی در حالت کلی شامل ترجمه اسناد و مدارک رسمی بین المللی است؛ اما در بررسی جزئیاتی مواردی از جمله آنچه در ذیل آورده شده است را می توانیم جزو خدمات دفاتر ترجمه رسمی محسوب کنیم:

  • ترجمه اسناد و مدارکی که به سازمان های رسمی و دولتی همچون وزارتخانه ها ارائه خواهند شد
  • ترجمه اسناد رسمی چون سند ازدواج یا طلاق
  • صدور گواهی تایید صحت ترجمه هرگونه مقاله و کتاب
  • ترجمه مدارک دانشگاهی جهت معادل سازی
  • ترجمه انواع مجوزهای تاسیس و پروانه های کسب
  • ترجمه گواهی استشهاد، عدم سوء پیشینه و مواردی از این دست
  • تامین مترجمان همزمان مناسب جهت برگزاری اجلاس ها و کنفرانس های بین المللی
  • ترجمه انواع گواهی پزشکی جهت ارائه به نهادهای رسمی
  • ترجمه اسناد ملکی و مدارک مربوط به اداره املاک و مستغلات از جمله انواع وکالت نامه ها
  • ترجمه مدارکی که در دادگستری ها و دادگاه های بین المللی ارائه خواهند شد
  • ترجمه مدارک مرتبط با فعالیت شرکت ها از جمله ترازنامه های مالی
  • ترجمه مدارک تحصیلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های آزاد
  • ترجمه قراردادهای کاری در سطح بین الملل و اسناد مربوط به خرید و فروش یا اجاره
  • ترجمه انواع قراردادهای بیمه از جمله بیمه شخص ثالث
  • ترجمه مدارک مربوط به ورود و خروج از کشور
  • ترجمه اخطاریه ها و ابلاغیه های قضایی
  • و …

نظارت کامل کانون امور مترجمان قوه قضائیه بر فعالیت مراکز دارالترجمه رسمی

نظارت کامل کانون امور مترجمان قوه قضائیه بر فعالیت مراکز دارالترجمه رسمی باعث می شود هزینه هایی که این دفاتر از مشتریان خود در ازای ارائه خدمات دریافت می کنند یکسان بوده و مطابق با تعرفه های ترجمه رسمی تعیین شده باشد. علاوه بر این نظارت سازمان بزرگ و مهمی همچون قوه قضائیه امکان پیگیری اشتباهات و وجود عدم صحت در ترجمه انواع اسناد و مدارک را فراهم می کند؛ هر چند که وجود عدم صحت در اسناد و مدارک ترجمه شده در یک دارالترجمه رسمی به خصوص در مورد ترجمه هایی که بر روی سربرگ قوه قضائیه انجام شده اند بسیار نادر است. ترجمه اسناد و مدارکی که بر روی سربرگ قوه قضائیه ترجمه می شوند علاوه بر دارا بودن مهر و امضای مترجم رسمی به تایید وزرات هایی همچون وزارت خارجه و وزارت دادگستری نیز نیاز دارند.

خدمات یک دارالترجمه رسمی شامل چه مواردی است؟

بهترین دارالترجمه رسمی

بهترین دارالترجمه رسمی

بهترین دارالترجمه رسمی دارالترجمه ای است که علاوه بر دقت در کیفیت کار سرعت در انجام انواع پروژه های محوله را داشته باشد، نسبت به متن اصلی مدرک یا سند معتمد و امانتدار باشد، دارای مترجمان خبره، با تجربه و مسلط باشد، علاوه بر تیم ترجمه دارای یک تیم ویراستاری قوی برای بررسی نهایی اسناد و مدارک ترجمه شده نیز باشد.

یافتن دارالترجمه مناسب در سایت پی جو

برای یافتن بهترین دارالترجمه رسمی می توانید از خدمات ما در مجموعه پی جو به عنوان بهترین مرجع معرفی انواع دارالترجمه در شهرهای مختلف مانند دارالترجمه در کرج ، دارالترجمه در اصفهان و سایر شهرهای ایران استفاده نموده و امور مربوط به ترجمه خود را در سریع ترین زمان و به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.

پایان رپورتاژ آگهی /

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خدمات یک دارالترجمه رسمی شامل چه مواردی است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *