حذف دکمه Home از گوشی آیفون ۸

این روزها بازار شایعه در رابطه با گوشی‌های جدیدی که قرار است امسال معرفی شوند داغ بوده و هر روز خبرهای جدیدی در این رابطه می‌شنویم. گوشی آیفون ۸ هم یکی از این گوشی‌‌ها می‌باشد که در رابطه با آن خبرها و شایعات زیادی به گوشی می‌رسد. در این رابطه به تازگی خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد گوشی جدید آیفون یعنی آیفون ۸ به جای دکمه هوم و تاچ آیدی، یک ناحیه عملکردی (function area) خواهد داشت.

طبق این خبر، گفته می‌شود که گوشی آیفون ۸ قرار است که ۵.۸ اینچی باشد، ولی با توجه به وجود ناحیه عملکردی در این گوشی، انتظار می‌رود که تنها ۵.۱۵ اینچ از این نمایشگر OLED مخصوص نمایش دادن محتویات گوشی وتصاویر آن باشد و بقیه آن به ناحیه عملکردی گوشی اختصاص یابد.

این ناحیه عملکردی یا همان function area در واقع چیزی شبیه به همان تاچ بار اپل خواهد بود که آن را در مک بوک پروی جدید اپل دیده بودیم. این تاچ بار میانبرها و امکانات دیگری مثل نمایش دادن برنامه‌های در حال اجرا بر روی لپ تاپ را در اختیار کاربران قرار می‌داد و همچنین به برنامه نویسان این امکان را می‌داد که با استفاده از API آن از امکانات آن در برنامه‌‌های خود استفاده کنند. ولی هنوز مشخص نمی‌باشد که این ناحیه قرار است که جه کاربردی را در گوشی‌ آیفون ۸ داشته باشد.

البته هنوز نه این خبر و نه هیچ یک از خبرهای دیگری که تا به حال از آیفون ۸ شنیده‌ایم، مثل مجهز بودن به شارژ وایرلس، مجهز بودن به اسکنر عنبیه چشم، طراحی تمام شیشه‌ای این گوشی و افزایش چشمگیر ظرفیت باتری، تائید نشده‌اند و نمی‌توان به هیچ یک از آن‌‌ها استناد کرد. و بایستی تا زمان معرفی این گوشی، که چیزی حدود ۷ ماه دیگر است، منتظر مانده و ببینیم که آیفون ۸ بالاخره چگونه خواهد بود.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  یکی دیگر از ویژگی‌های آیفون ۸ فاش شد : اسکنر عنبیه چشم!!

نظرات در مورد : حذف دکمه Home از گوشی آیفون ۸

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *