جنبه های مثبت و منفی تبلیغات آنلاین چیست؟

جنبه های مثبت و منفی تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات اینترنتی هنوز نوپاست و تبلیغات چی‌ها هنور در حال تحقیق و بررسی اند که آیا تبلیغات در اینترنت هم شبیه تبلیغ در تلویزیون و بیلبورد است یا نه. در حقیقت تبلیغات اینترنتی آمیزه ای از تمام این تبلیغات است. مثل رسانه‌های دیگر، تبلیغ در اینترنت هم جنبه‌های مثبت و منفی خاص خود را دارد.

جنبه‌های مثبت تبلیغات اینترنتی

خیلی راحت می‌توان بازار را تست کرد: اگر بخواهید بروشور تهیه کنید، مجبورید قبل از اینکه بفهمید این برنامه تبلیغی مفید است یا نه آن را چاپ و توزیع کنید. پاسخ مثبت و منفی به تبلیغ از طریق اینترنت خیلی سریعتر مشخص می‌شود.

تبلیغاتی اینترنتی ارزان تر تمام می‌شود: از آنجا که در این تبلیغات هزینه ای برای چاپ و توزیع صرف نمی‌شود (برخلاف تبلیغات سنتی تر که در آن قسمت اعظم بودجه صرف چاپ و توزیع می‌شود) هزینه کل تبلیغ نسبتا به صرفه از آب در می‌آید.

تبلیغات اینترنتی 24 ساعت در روز، 7 روز هفته و 365 روز سال در معرض دید است.

تعویض آگهی در اینترنت خیلی آسان‌تر از تعویض آگهی در رسانه‌های دیگر است. اگر لازم باشد آگهی اینترنتی عوض شود نیاز به چاپ و ضیط مجدد نیست. فقط باید با HTML تبلیغ اینترنتی را عوض کرد تا در عرض چند دقیقه آگهی تغییر کند.

خیلی راحت می‌توان به مخاطب دسترسی پیدا کرد: راز موفقیت این کار هم در این است که آگهی را جایی بگذارید که مشتریان آن را ببینند. اگر قرار است چای خارجی بفروشید، تبلیغ در سایت فروش نان فانتزی و شیرینی بگذارید تا در سایتی که موتور سیکلت و دوچرخه می‌فروشدو سعی کنید خود را جای مشتری بگذارید و حتیب الامکان حدس بزنید این مشتری ها از چه سایت‌هایی دیدن می‌کنند. این سایت‌ها جای مناسب برای تبلیغات شما هستند.

جنبه‌های منفی تبلیغات اینترنتی

آمار و ارقام تبلیغات اینترنتی را خیلی راحت می‌توان ثبت کرد: فرد بازدیدکننده به راحتی می‌تواند آمار و اطلاعات مورد نظر را کسب کند. و از آن بدتر قطع شود، تعداد کلیک های هر صفحه خیلی پایین و در حدود 1 تا 2 درصد است. و این نشام می‌دهد کسانی که آگهی را می‌بینند ندرتا روی آن کلیک می‌کنند تا از سایت بازدید با خرید کنند.

بعضی از شرکت های بزرگ تبلیغی کم‌کم دارند جذب تبلیغات اینترنتی می‌شوند: اینترنت هنوز به قدری جدید است که دنیای تبلیغات واقعا درست نمی‌داند بهترین روش تبلیغ چیست. البته این مطلب خوشحال کننده هم بگوییم: تقریبا کسی نمی‌تواند منکر این مطلب شود که در آینده تبلیغات اینترنتی قدرت و تاثیر لازم را به دست خواهد آورد. و ما خیلی سریع پیش می‌رویم.

بله، تلاش برای جلب و حفظ مشتری از طریق اینترنت خیلی عالی است. مشکل عمده در این زمینه شلوغی بیش از حد بعضی صفحات است. اطلاعات خیلی زیادی ناگهان پیش روی خواننده قرار می‌گیرد. به همین دلیل بیشتر خوانندگان ترجیح می‌دهند تبلیغات را نادیده بگیرند. و این دلیل اصلی درصد پایین پاسخ های مثبت است.

انواع تبلیغات اینترنتی کدام است؟

تبلیغات ایمیلی

از دیگر شیوه های قدیمی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استفاده از ایمیل است. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم می شود و برای تعداد زیادی آدرس ارسال می شود. یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ در ایران سندر است.

تبلیغات کلیکی

روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی می کنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما می شود، مبلغی می گیرند که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک می کند.

تبلیغات محتوایی

تبلیغات محتوایی یکی از راه های مناسب برای معرفی و جذب مشتری در نقطه هدف می باشد. که معمولا در مقاله مرتبط با کسب و کار، خدمات، یا محصولات شما نمایش داده می شود.

پایان رپورتاژ آگهی /

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جنبه های مثبت و منفی تبلیغات آنلاین چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *