چطور برای بسته بندی کردن وسایل خانه برای اسباب کشی برنامه ریزی کنیم؟

اتو بار

بالاخره آپارتمان رویایی خود را پیدا کردید و حالا نوبت آن است که خود را برای اسباب کشی آماده کنید. احساس می‌کنید وزن زیادی از شانه‌های شما برداشته شده است … تا زمانی که مجبور شوید بسته بندی را شروع کنید.

بسته بندی یکی از استرس‌زاترین قسمت‌های اسباب کشی است، زیرا مستلزم تلاش برای سازماندهی کردن کلیه وسایل برای جابجایی بین دو آپارتمان است. برای کسانی که وسایل بسیار دارند، بسته بندی برای اسباب کشی کردن می‌تواند پیچیده‌تر نیز باشد.

اگر در آینده نزدیک برنامه اسباب کشی دارید، روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها روند بسته بندی را برای شما راحت‌تر می‌کند. در این مقاله چند نکته برای ایجاد یک برنامه بسته بندی وجود دارد که شما را در طول این فرآیند منظم نگه می‌دارد.

تقویم خود را علامت گذاری کنید

به محض اینکه اتوبار مورد نظر خود را رزرو کردید، تاریخ روز اسباب کشی خود را در تقویم خود علامت گذاری کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد زمان برنامه ریزی کنید و همچنین باعث می‌شود تا برنامه ریزی کارهای بسته بندی بسیار ساده‌تر شود.

طبق روز مشخص شده در تقویم روز به روز پیش بروید و برای هر روز پروژه بسته بندی برنامه ریزی کنید.

اگر حین کار متوجه شدید که نیاز به جابجایی زودتر از موعد دارید، مقدمات آن را در اسرع وقت تنظیم کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را برای انجام کارهای مربوط به بسته بندی داشته باشید.

زود شروع کنید

پس از تنظیم تاریخ اسباب کشی، کارهای اولیه مربوط به بسته بندی اولیه را شروع کنید. با زودتر شروع کردن کار زمان بیشتری برای دور انداختن اسباب اضافه، تحقیق در مورد شرکت‌های حمل بار و بسته بندی وسایل غیر ضروری (مانند وسایل دکوری یا وسایلی که به ندرت استفاده می‌شوند) دارید.

برای اسباب کشی منزل در تهران به دلیل حجم بالای تقاضا باید خیلی زودتر برای این کارها برنامه ریزی کنید. زودتر به فکر تحقیق در مورد شرکت حمل بار باشید تا بتوانید بهترین گزینه را پیدا و رزرو کنید.

درخواست کمک کنید

اگر یک هم اتاقی دارید که در اسباب کشی با شما است، یا دوستان یا خانواده‌ای دارید که می‌توانند به شما در کارهای مربوط به جابجایی کمک کنند، به محض این که متوجه شدید که احتیاج به کمک دارید، از آنها کمک بگیرید. آنها می‌توانند در روز اسباب کشی به شما کمک کنند و یا در انجام کارهای مختلف مانند خلاص شدن از وسایل اضافه و سازماندهی کردن وسایل، کمک کار شما باشند.

وسایل اضافه را دور بریزید یا به کسی که به آنها نیاز دارد بدهید

هرچه وسایل کمتری داشته باشید، در روز اسباب کشی راحت‌تر خواهید بود. بنابراین قبل از شروع به بسته بندی، اتاق به اتاق بروید و تصمیم بگیرید که چه وسیله‌ای را واقعا نیاز دارید و قصد دارید از چه وسیله‌ای خلاص شوید. منتظر نمانید تا تمام وسایلتان را جمع کنید سپس به فکر دور انداختن وسایل اضافه بیفتید، زیرا انجام هر دو کار در یک زمان می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

همه وسایل را در هر اتاق مرتب کنید و از هر چیزی که استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. اگر کالای مورد نظر شکسته، رنگ پریده شده یا غیرقابل استفاده است، آن را دور بریزید. اگر سالم است اما شما از آن در طی چند ماه استفاده نکرده‌اید، آن را به کسی بدهید که مطمئن هستید از آن استفاده می‌کند. اگر حتی کسی را برای دادن آن وسیله پیدا نکردید، آن را می‌توانید به فروش برسانید.

آنچه را که نیاز دارید مشخص کنید

هنگامی که تمام وسایل را زیر و رو کردید و از اضافات آن خلاص شدید، بهتری زمان برای این است که مشخص کنید به چه تعداد جعبه و سایر وسایل اسباب کشی نیاز خواهید داشت. شروع به جمع آوری جعبه یا وسایل جابجایی برای اسباب کشی کنید.

اتوبار

به فروشگاه‌های محلی نزدیک خانه خود سر بزنید تا ببینید آنها جعبه خالی دارند، تا کمی در هزینه خرید جعبه صرفه جویی کنید. اگر وسایل شکستنی زیادی دارید، ممکن است پلاستیک حباب‌دار یا وسایل ایمنی برای محافظت از آنها نیاز داشته باشید. نوبار علاوه بر ارائه خدمات اسباب کشی، وسایل مورد نیاز برای بسته بندی را نیز دارد که می‌توانید با خریداری آنها از نوبار کار بسته بندی را بدون دردسر در خانه، خودتان انجام دهید.

یک لیست بسته بندی تهیه کنید

نه، لازم نیست یک لیست کامل از همه وسایل خود برای بسته بندی تهیه کنید. شما باید ابتدا از تمام مواردی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید، لیستی تهیه کنید که با آن اولویت ایجاد کنید. به این ترتیب، می‌توانید همه آنها را در کنار هم نگه دارید و به محض حضور در آپارتمان جدید، آنها را به راحتی پیدا کنید.

همچنین لیستی از همه وسایلی که بلافاصله در مکان جدید به آنها احتیاج دارید، مانند لوازم ضروری حمام، ملافه و برخی وسایل آشپزخانه، تهیه کنید. می‌توانید آن وسایل را در یک جعبه بسته بندی کنید تا هنگام رسیدن به خانه جدید فوراً همه موارد مورد نیاز خود را داشته باشید.

به شکلی وسایل را بسته بندی کنید که برای تعطیلات وسایل را بسته بندی می‌کنید

علاوه بر وسایلی که بلافاصله به آنها احتیاج دارید، باید لوازم مربوط به راحتی را در دسترس داشته باشید. چمدانی مانند هنگام سفر بسته بندی کنید، بنابراین هنگامی که به حمام می‌روید دیگر نیازی نیست تمام جعبه‌ها را برای پیدا کردن یک دست لباس و همچنین وسایل ضروری حمام باز کنید. احتمالاً قبل از باز کردن جعبه‌ها، به این موارد احتیاج دارید و با این کار دستیابی به آنها برای شما راحت‌تر می‌شود.

بسته بندی وسایل را براساس خانه جدید و نه خانه کنونی خود انجام دهید

بسیاری از افراد وسایل را اتاق به اتاق بسته بندی می‌کنند، اما اگر خانه جدید شما شکلی متفاوت و اتاق‌های بیشتری دارد، این کار را نکنید. لیستی از اتاق‌هایی که در آپارتمان جدید خود دارید تهیه کنید و وسایل مورد نیاز خود را به ترتیب آنها سامان‌دهی و بسته بندی کنید تا روند بسته بندی بسیار آسان‌تر شود. بسته بندی هر جعبه برای هر اتاق باعث می‌شود که از سردرگمی دور شوید.

اگر می‌خواهید حتی بیشتر پیش روی کنید، از تمام مواردی که در هر جعبه می‌گذارید عکس بگیرید. سپس، هنگامی که سعی در یافتن وسایل در خانه جدید خود دارید، می‌توانید از طریق عکس‌های موجود در گالری گوشی خود به سرعت وسایل را پیدا کنید.

از فضاهای خالی به راحتی استفاده کنید

مطمئنا فضاهایی خالی هنگام اسباب کشی خواهید داشت که استفاده از آنها کار را برای شما راحت می‌کند. از آنجا که به هر حال قصد دارید چمدان‌ها و کیف‌های دیگر خود را به خانه جدید منتقل کنید، باید از آنها به عنوان فضای اضافی ذخیره سازی استفاده کنید. برخی از مبلمان نیز دارای کشو هستند که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، اما مراقب باشید تا آنها را بیش از حد سنگین نکنید و باعث خسارت نشوید.

یک اتاق را تا آخر دست نخورده نگه دارید

روند اسباب کشی استرس‌زا است و اگر همه چیز در اطراف شما متفاوت و خالی شود، این به شما کمک نمی‌کند. دست نخورده نگه داشتن یک اتاق یا فضای داخل یک اتاق تا روز اسباب کشی باعث می‌شود جایی برای فرار از استرس زیاد اسباب کشی داشته باشید. این کار ممکن است کارآمدترین راه برای بسته بندی نباشد، اما از نظر روحی شما را در این روز سخت کمک می‌کند.

یک اپلیکیشن اسباب کشی خوب پیدا کنید

به دنبال اپلیکیشنی بگردید که روند بسته بندی و اسباب کشی را برای شما آسان‌تر ‌کند. اپلیکیشن نوبار در سخت‌ترین روز زندگی در کنار شما است تا این روز را برای شما آرام کند.

اپلیکیشن نوبار به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از رزرو کارگر بسته بندی و همچنین خرید وسایل مورد نیاز برای بسته بندی، بتوانید از پس این کار سخت برآیید. این اپلیکیشن یک روش عالی برای سازماندهی تمام کارهای مربوط به اسباب کشی، از جمله کارهای مربوط به بسته بندی، جابجایی وسایل، کرایه کامیون، کارگر فنی و کارگر باربر است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چطور برای بسته بندی کردن وسایل خانه برای اسباب کشی برنامه ریزی کنیم؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *