تفاوت اصلی بین هتل و هتل آپارتمان |‌ مزایا و معایب آنها چیست؟

تفاوت اصلی بین هتل و هتل آپارتمان |‌ مزایا و معایب آنها چیست؟

انتخاب اقامتگاه و هتل یکی از مهم‌ترین اقدامات هر سفری است. بسیاری از افراد با نوع هتل و اقامتگاه‌های شهر مقصد آشنایی ندارند و نمی‌دانند چه مکان‌هایی جهت اقامت وجود دارد.

در هر سفری می‌توانید اقامتگاه خود را پیش از سفر انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید بلیط هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه به شهر مورد نظر کنید. در بسیاری از مواقع نیز می‌توانید پس از رسیدن به مقصد هتل و مکان سکونت خود را انتخاب کنید. به همین دلیل بهتر است با انواع اقامتگاه‌های شهر مقصد آشنایی داشته باشید.

بسیاری از مسافران و گردشگران تفاوت هتل و هتل آپارتمان را نمی‌دانند و ممکن است هنگام رزرو اقامتگاه دچار سردرگمی شوند. این دو اقامتگاه در کلمه، شباهت بسیار زیادی به هم دارند اما ویژگی‌های آن‌‌ها با هم متفاوت است.

تور مسافرتی که به شهرهای مختلف برگزار می‌شود، اقامتگاه آن می‌تواند هتل آپارتمان یا هتل باشد. اگر قصد دارید خودتان برای سفر خود رزرو هتل انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت اصلی بین هتل و هتل آپارتمان |‌ مزایا و معایب آنها چیست؟

هتل چیست؟

هتل محلی است که مسافران و گردشگران در بدو ورود به یک شهر می‌توانند به طور موقت در آن اقامت کنند. هتل امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام، تخت خواب و … در اختیار شما می‌گذارد. نوع خدمات و ویژگی‌‌های هر هتلی به درجه و کیفیت هتل بستگی دارد. این امکانات و ویژگی‌ها اصلی‌ترین عامل در تغییر قیمت یک هتل هستند. عوامل دیگری همچون محل قرارگیری هتل، نزدیک بودن به مراکز خرید، نزدیک بودن به مراکز گردشگری و … نیز برروی قیمت هتل اثرگذار هستند.

بنابراین طبیعی است که هرچه قیمت هتل کمتر باشد، خدمات رفاهی آن نیز کمتر می‌شود. هتل‌های گران قیمت تر دارای امکانات رفاهی ویژه‌تری همچون اینترنت رایگان، خشکشویی، ترنسفر فرودگاهی، سرویس صبحانه، نهار و شام و … هستند. به طور معمول تعداد شب‌های اقامت در هتل‌‌ها حداکثر یک هفته است و تعداد نفراتی که می‌توانند در یک اتاق بمانند، به نوع اتاق بستگی دارد اما در اغلب اوقات در بیشترین حالت 4 نفر می‌توانند در اتاق‌های معمولی هتل اقامت کنند.

کیفیت و خدمات هتل براساس تعداد ستاره‌های آن سنجیده می‌شود. هرچه تعداد ستاره‌های هتل بیشتر باشد، کیفیت آن هتل نیز بیشتر است.

 

هتل آپارتمان چیست؟

هتل آپارتمان نیز همانند هتل مکانی جهت اقامت است اما ویژگی‌های متفاوت‌تری نسبت به هتل دارد. هتل آپارتمان خدمات پایه‌ای یک هتل را به مسافران ارائه می‌دهد و کاملاً شبیه یک خانه طراحی شده است. اولین چیزی که این اقامتگاه را شبیه به خانه می‌کند، وجود آشپزخانه است. این آشپزخانه قابلیت پخت و پز دارد و برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه بسیار مناسبی است.

هتل آپارتمان را می‌توان ترکیبی از یک هتل ساده و یک آپارتمان دانست. این هتل‌ها برای اقامت شب‌های طولانی بسیار مناسب هستند. اگر قصد دارید شب‌های طولانی را در یک شهر اقامت کنید، اجاره ویلا و هتل آپارتمان برای شما گزینه مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری خواهد بود.

امروزه هتل آپارتمان‌های زیادی در تمامی شهرها وجود دارد. به طور کلی هتل‌های آپارتمانی، به دو نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • هتل آپارتمان آن سایت (On-site): این هتل‌ آپارتمان‌ها همانند هتل هستند و بخشی به نام پذیرش و مدیر دارند.
  • هتل آپارتمان آفسایت (Off-site): این هتل‌ آپارتمان‌ها کارمند و مدیر ندارند و با نوع قبلی متفاوت هستند.

در واقع تفاوت این دو نوع در نحوه مدیریت هتل آپارتمان است.

تفاوت اصلی بین هتل و هتل آپارتمان |‌ مزایا و معایب آنها چیست؟

تفاوت هتل و هتل آپارتمان

این دو اقامتگاه با این که به هم شباهت دارند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • مدت اقامت

اولین موضوعی که سبب تفاوت این دو اقامتگاه می‌شود، مدت زمان اقامت است. اقامت در هتل معمولاً چند روزه بوده و کوتاه‌تر است. اما هتل آپارتمان برای سفرهای طولانی مدت مناسب‌تر است. زیرا ترکیبی از هتل و آپارتمان است و حس راحتی بیشتری را به مسافران انتقال می‌دهد.

  • امکانات

از دیگر تفاوت‌های بین هتل آپارتمان و هتل می‌توان به امکانات آن‌ها اشاره کرد. هتل‌ها شامل تلویزیون، سرویس بهداشتی، میز و صندلی و … هستند. اما هتل آپارتمان دارای سرویس کامل آشپزخانه است و مهمانان می‌توانند در آن پخت و پز کنند و مدت طولانی‌تری اقامت داشته باشند. اگر بلیط هواپیما به شهر مقصد خود خریداری کرده‌اید و هنوز برای برگشت تصمیمی نگرفته‌اید، بهترین کار رزرو هتل آپارتمان است.

  • هزینه

هزینه رزرو هتل آپارتمان اغلب از هتل‌های لوکس کمتر است. اجاره هتل‌ها به ازای یک شب گاهی آنقدر گران قیمت هستند که می‌توانید با آن مقدار پول یک واحد غیرهتلی برای اقامت در آن شهر و مدت زمان طولانی‌تر اجاره کنید. به همین دلیل رزرو هتل آپارتمان با توجه به ویژگی‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهد، به صرفه‌تر است.

علاوه‌براین در هتل آپارتمان می‌توانید خودتان آشپزی کنید و از رستوران‌های شهر مقصد استفاده نکنید. با این کار می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

  • تعداد نفرات در اتاق

اگر به صورتی دسته جمعی و گروهی به سفر می‌روید، می‌توانید از هتل آپارتمان استفاده کنید زیرا این مکان قابلیت جای دادن تعداد بیشتری از افراد را دارد. در هتل‌ها افراد کمی می‌توانند اقامت کنند. هتل آپارتمان‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای 10 نفر رزرو کنید.

  • اندازه اتاق

هتل آپارتمان‌ها از اغلب اتاق‌های هتل‌های معمولی بزرگ‌تر هستند. زیرا به آشپزخانه و بخش‌های دیگری همچون پذیرایی، اتاق خواب و … مجهز شده‌اند. همچنین هتل آپارتمان به اتاق‌های مجزا تقسیم شده‌اند و برای سفرهای پرجمعیت بسیار راحت و مناسب هستند.

 

شباهت هتل آپارتمان و هتل

  1. در هر دو نوع اقامتگاه‌ها می‌توانید کلید یا کارت ورود خودتان را از پذیرش یا مدیریت تحویل بگیرید.
  2. در ساختمانی اقامت می‌کنید که از واحدهای اقامتی مختلفی تشکیل شده است.
  3. پرسنل در زمان‌هایی که به آن احتیاج داشته باشید، آماده خدمت رسانی به شما هستند.
  4. برای رزرو هر دو نوع اقامتگاه باید شناسنامه و سایر مدارک را به همراه داشته باشید.
  5. برای امکاناتی که به شما ارائه می‌شود نیازی نیست هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. مگر این که خدمات اضافه‌تری طلب کنید.

 

سخن پایانی

پیش از خرید بلیط هواپیما به اقامتگاه و نوع آن فکر کنید. در بسیاری از مواقع ممکن است دچار سردرگمی شوید و یا نتوانید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در برخی از مواقع نیز ممکن است اقامتگاه‌ها به سرعت تکمیل شوند و بهتر است پیش از آغاز سفر اقدام به رزرو آن‌ها کنید. به کمک این مقاله می‌توانید هتل آپارتمان و هتل را بهتر بشناسید و در زمان رزرو هتل از سفرمارکت راحت‌تر انتخاب کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تفاوت اصلی بین هتل و هتل آپارتمان |‌ مزایا و معایب آنها چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *