تکنولوژی جدید در خدمت جلسات و کنفرانس ها

تکنولوژی جدید در خدمت جلسات و کنفرانس ها

از زمان پیدایش و استفاده از سیستمهای کنفرانس در سالنهای جلسات همواره دغدغه کاربران افزایش بهره وری سیستم و بهبود کیفیت و شفافیت صدا بوده است. برای حصول این هدف تاکنون روشهای گوناگونی توسط تولیدکنندگان مختلف معرفی شده اند. اما مدتی است تکنولوژی جدیدی برای دستیابی به حداکثر کیفیت ارائه گردیده است. این تکنولوژی تحت عنوان میکروفن های ردیفی یا Array شناخته می شود. میکروفنهای مجهز به این تکنولوژی به دلیل کارایی بالا و زیبایی ظاهری با اقبال خوبی از سمت مصرف کنندگان مواجه گردیده اند. در ادامه با الکتروویژن و تشریح نحوه عملکرد و مزایا این تکنولوژی همراه باشید.

عملکرد سیستم میکروفنهای ردیفی:

در این روش همانطور که از نام آن مشخص است تعداد زیادی کپسول میکروفن در کنار یکدیگر و در یک ردیف افقی یا عمودی چیدمان شده و در درون یونیت کنفرانس جاگذاری می شوند. افقی یا عمودی بودن چیدمان میکروفن ها تعیین کننده شکل فضای تحت پوشش در مقابل آن است. عملکرد یونیتهای مجهز به تکنولوژی ردیفی به این صورت است که با قرار گرفتن تعداد زیادی کپسول میکروفن در کنار هم فضای وسیعی تحت پوشش این مجموعه قرار خواهد گرفت. این مسله موجب آزادی عمل سخنران در مقابل میکروفن کنفرانس خواهد گردید. بدینوسیله سخنران نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن صدا هنگام جا به جایی یا حرکت پشت میکروفن نخواهد داشت. زیرا همواره در دامنه برداشت صوتی حداقل یکی از میکروفن ها خواهد بود.

مزایای سیستم چینش ردیفی میکروفنها:

اولین و شاید مهمترین مزیت این روش همانطور که در بالا اشاره شد بحث پوشش صوتی است. میکروفنهای ردیفی چنان پوشش گسترده ای ایجاد می نمایند که میتوان در حالت افقی از یک کنسول کنفرانس برای دو نفر و در حالت عمودی به حالت ایستاده سخنرانی نمود.

تکنولوژی جدید در خدمت جلسات و کنفرانس ها

دومین مورد حفظ سطح و وضح صدای سخنران حتی در صورت حرکت و جا به جایی شخص پشت میکروفن است. طراحی و سمت گیری کپسول ها به گونه ایست که صدای سخنران را همواره به بهترین شکل برداشت نماید. همچنین تاحد زیادی در مقابل انعکاس اصوات ناخواسته از سطوح گوناگون همچون میز کنفرانس ایزوله بوده و قابلیت بالایی در دفع فیدبک ناشی از بلندگوهای سالن خواهد داشت.

راحتی کاربر هنگام سخنرانی نیز مزیت دیگر این سیستم است. به این صورت که در میکروفنهای قدیمی در صورتی که سخنران به میکروفن نزدیک میشد صدا اوج می گرفت و در صورتی که به طرفین یا عقب متمایل میشد به شدت کاهش میافت. لذا شخص همواره میباست مراقب حفظ فاصله مطلوب تا یونیت خود باشد.در میکروفنهای ردیفی این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردیده و آزادی عمل لازم و معقول برای شخص مهیا شده است. این امر موجب آسودگی خاطر سخنران از بابت صدای برداشتی میکروفون شده و بدینوسیله تمام تمرکز شخص بر روی سخنرانی خود معطوف می گردد.

مورد دیگر حذف میکروفنهای گردن غازی نصب شده روی یونتها است. این مورد به طور خاص باعث خلوتی میز کنفرانس و زیبایی بیشتر محیط می گردد. مسله ای که هنگام طراحی سالن جلسات و از منظر زیبایی شناختی حائز اهمیت است.

کاربرد میکروفنهای ردیفی:

کنسول های کنفرانس و میکروفن های مجهز به سیستم ردیفی(Array) کاربرد گسترده دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

اجلاس و مذاکرات:مهمترین کاربرد این سیستم جهت سالنهای کنفرانسی است که در آن مذاکراتی سطح بالا در جریان خواهد بود.

ویدئو کنفرانس: از کنسول های مجهز به میکروفن ردیفی میتوان به عنوان بخشی از سیستم ویدئو کنفرانس نیز بهره برد.خصوصا که چندین نفر خواهند توانست توسط یک کنسول کنفرانس در ویدئو کنفرانس مشارکت نمایند.

سخنرانی، مصاحبه ها و مناظرات: میکروفن های ردیفی کاربرد بالایی به عنوان میکروفن سخنرانی یا مناظره خصوصا با توجه به امکان بالای جا به جایی و حرکت شخص حین جلسه دارا می باشند.

مقاصد آموزشی: در دانشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای و مدارس میتوان از مزایای میکروفن های ردیفی به منظور پیشبرد اهداف آموزشی و بهبود روند آموزشی استفاده نمود.

تکنولوژی جدید در خدمت جلسات و کنفرانس ها

ابداع کننده فناوری میکرفونهای ردیفی:

فناوری میکروفونهای ردیفی اولین بار توسط کمپانی بیرداینامیک آلمان معرفی گردید. نتایج حاصل از این نوآوری چنان شگفت آور بود که بسیاری از دیگر سازندهای کنسولهای کنفرانس با علم به مزایای فوق العاده آن اقدام به ساخت نمونه خویش نمودند. امروز در هر سالن یا فضایی که کاربران آن خواهان حداکثر بهره وری صوتی باشند میتوان نمونه ای از میکروفن های ردیفی را مشاهده نمود.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تکنولوژی جدید در خدمت جلسات و کنفرانس ها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *