تاسیس آزمایشگاه هوش مصنوعی در چین توسط گوگل

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال حاضر از موضوعات و مطالب جالب و داغ دنیای تکنولوژی در جهان است و شرکت های موجود مثل گوگل که بزرگ ترین آن ها است به شدت در این عرصه در حال رقابت هستند. در این راستا شرکت بزرگ گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که در حال ساختن و تجهیز کردن یک لابراتوار تخصصی هوش مصنوعی است تا در این زمینه به تکامل و پیشرفت هایی دست یابد.

انجام این کار ها از طرف شرکت بزرگ گوگل چیز عجیب و تازه ای نیست برای مثال این شرکت پیشرو در شهر هایی مثل نیویورک، لندن، مونیخ و تورنتو ی استرالیا مراکز مشابهی مثل مرکزی که قرار است در کشور پهناور چین بسازد، بنا کرده است، اما نکته ای که در مورد لابراتوار کشور چین وجود دارد این است که این لابراتوار تنها لابراتوار موجود در قاره ی آسیا است.

هوش مصنوعیبر طبق گزارشات خبر گزاری بلومبرگ، این مرکز هوش مصنوعی که در کشور چین ساخته می شود، شامل هسته ای کوچک از محقق هایی باشد که خوراک تحقیق و پژوهش آن ها توسط صد ها مهندس چینی از سر تا سر کشور چین تامین خواهد شد. نکته ی قابل تامل این است که بیشتر سرویس های آنلاین و مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور چین در دسترس نیست، پس این کار گوگل می تواند سود خوبی برایش داشته باشد چون بازار هوش مصنوعی این کشور هنوز بکر و دست نخورده است و جای توسعه ی زیادی دارد.

کمپانی گوگل قصد دارد از این فناوری در تمامی کشورها استفاده نماید و اکنون حضور این کمپانی در چین نشان از پیشرفت هر چه بیشتر این فناوری در تمام دنیا می باشد، زیرا چینی ها در زمینه ی گسترش فناوری های هوشمند پیشینه ای قوی دارند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر رندر سری پیکسل 8 گوگل

نظرات در مورد : تاسیس آزمایشگاه هوش مصنوعی در چین توسط گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *