توان مصرفی اپل Mac mini M1 سه برابر کمتر از مدل اینتل

جای تعجب نیست که یک SoC که با یک مک بوک ایر بدون فن کار می کند ، نسبت به پردازنده Core i7 اینتل نسل 8 با امتیاز TDP 65 وات ، دارای انرژی کمتری است و برای خنک شدن به فن نیاز دارد. اما حتی همانطور که ارقام مصرف برق خود اپل از آنچه توسط بازرسان مشاهده شده فراتر می رود ، هنگامی که عملکرد برتر Apple Silicon را در نظر می گیرید ، اینتل خصوصاً بد به نظر می رسد.

وقتی اپل خط اول دستگاه های مجهز به M1 را فاش کرد ، در مقایسه با نمونه های مجهز به Intel ، تعدادی ادعا در مورد عملکرد و بازده انرژی این سیستم ها را مطرح کرد. و حداقل طبق نظر بازرسان و پذیرندگان اولیه ، این ماشین ها به قول های شرکت عمل می کنند ، حتی اگر معلوم باشد که هنوز برای همه مناسب نیست. یکی از دلایلی که اپل اینتل را پشت سر می گذارد این است که پردازنده های x86 با بهره وری بهتر ارائه می شوند. بین این برنامه و یک برنامه نامنظم برای انتشار برنامه ، اپل تصمیم گرفت یکپارچه سازی معماری قدرت آیفون ، آیپد و مک خود را آغاز کند و به آن اجازه می دهد در هنگام طراحی محصولاتش از اینتل خلاص شود.

این امر منجر به ایجاد یک مک بوک ایر شده است که بدون فن است و در هنگام استفاده نسبتاً خنک باقی می ماند ، در حالی که در مقایسه با مدل قبلی عملکرد مشابه خود را حفظ می کند و ماندگاری بیشتری را در شارژ باتری دارد. تاکنون ، شرکت کوپرتینو نسبت به مصرف انرژی سیلیکون M1 نسبتاً مبهم بوده است ، فقط نمودارهایی را نشان می دهد که عملکرد بهتر هر وات را در مقابل پردازنده مرکزی اینتل از همان کلاس عملکرد بهبود می بخشد و اینکه این امر به چه دلیل به ماندگاری بهتر باتری کمک می کند.

Anandtech در تجزیه و تحلیل خود دریافت كه مصرف برق برای Mac mini M1 به طور متوسط ​​26.5 وات در دیوار است ، با فرض بار كاری چند رشته ای. مصرف برق بیکار برای کل دستگاه فقط بیش از چهار وات اندازه گیری شد که قطعاً برای آنچه که قرار است یک دسکتاپ سطح ابتدایی باشد خوب است. پس از انجام آزمایش های مختلف ، انتشار تخمین زده است که تراشه M1 می تواند TDP حدود 20 تا 24 وات داشته باشد.

بیشتر بخوانید  گوشی های آیفون می توانند لپ تاپ شما را هک کنند!

به نظر می رسد که این رقم اندکی دست کم گرفته شده است ، زیرا اپل اکنون میزان مصرف برق و اعداد خروجی گرمایی را برای مک مینی جدید با 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD منتشر کرده است. مصرف برق بیکار 6.8 وات است که حداکثر 39 وات تحت بار کامل است. اینها همچنین در دیوار اندازه گیری شدند و فاکتورهای مربوط به همه اجزای مانند مادربرد ، کنترل کننده ذخیره سازی، تراشه های NAND و تلفات منبع تغذیه را اندازه گیری کردند.

برای در نظر گرفتن این موضوع ، Mac mini 2018 که دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای 6 هسته ای Intel Core i7-8700B (Coffee Lake) است ، در حدود 20 وات در حالت بیکار و 122 وات عظیم در هنگام بار کامل ، جرعه می زند. این در مقایسه با M1 SoC سه برابر مصرف برق و سه برابر گرمایش است ، حتی اگر از نظر پردازنده و عملکرد گرافیکی یکپارچه با آن مطابقت نداشته باشد.

اینتل قول داده است که در سال های آینده عملکرد بهتری داشته باشد و شکوه قبلی خود را با تراشه های بهبود یافته x86 بازگرداند ، حتی اگر تا آن زمان اپل کاملاً به سیلیکون خود منتقل شده باشد. در همین حال ، گزارش شده است که AMD در حال کار بر روی یک تراشه مبتنی بر Arm برای رقابت با M1 اپل در فضای کامپیوتر است ، همانند مایکروسافت و کوالکام.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : توان مصرفی اپل Mac mini M1 سه برابر کمتر از مدل اینتل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *